اقتصادی

دستمزد کارگران یکجانبه تصویب نشود!

این مقام کارگری ابراز امیدواری کرد که با آمدن نمایندگان مجلس برای اصلاح ترکیب شورای عالی کار ، تصمیم گیری درباره حقوق و دستمزد کارمندان بدون موافقت نمایندگان کارمندان به صورت یک جانبه انجام نشود.

فتح الله بیات در مصاحبه با ترندونی گفت بسیاری از قوانین کشور باید پویا و به روز باشد. مرگ و زندگی آنها به ماده 41 قانون کار بستگی دارد.

وی افزود: ماده 41 به خودی خود مشكلی ندارد اما در زمینه اجرای آن مشكل دارد و به همین دلیل حقوق و دستمزد كاركنان به روشی واقع بینانه و در شرایط اجتماعی و اقتصادی فعلی تصویب نشده است.

رئیس اتحادیه کارگران پیمانی با بیان اینکه دستمزد کارگران نباید به صورت یک جانبه تصویب شود ، افزود: ناهمگنی ترکیب شورای عالی کار در تعیین دستمزد موثر است و دارای مشکلات ساختاری است. وقتی گروهی از کارفرمایان و دولت ، به عنوان کارفرمای اصلی در شورای عالی کار ، دو برابر یک گروه کاری رأی می دهند و می توانند پروتکل های دستمزد را بدون مشارکت نمایندگان کارگر امضا کنند ، اصلاح این ناهمگنی ضروری است زیرا در واقع یک سه جانبه وجود دارد. نبود

بیات گفت: وقتی ما به نفع جامعه کارگری تصمیم می گیریم ، نباید از شخص ثالث که کارگران است و 50 درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می دهد ، چشم پوشی کنیم ، بنابراین امیدواریم که پارلمان ترکیب شورای عالی کار را اصلاح کند.

به گفته این مقام کارگری ، اگر دولت فقط بحث نظارت را انجام دهد و کارمندان و کارفرمایان در جلسات با یکدیگر مذاکره و مذاکره کنند ، هزینه سبد زندگی کارمندان 10 میلیون تومان و حقوق آنها 2.5 میلیون تومان نخواهد بود.

به گفته وی ، اگر ترکیب اعضای شورای عالی کار قبل از پایان سال توسط اعضای پارلمان اصلاح شود ، در تعیین حقوق 1400 کارمند اعمال می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا