اقتصادی

کدام استانها بیشترین نماینده کارگر را دارد؟

بر اساس این مطالعه ، تعداد سازمان های کاری در سال گذشته بیش از پنج درصد افزایش یافت و بیشترین سهم در اختیار نمایندگان کارگری قرار گرفت.

به گزارش ترندونی ، سازمان های کارگری سازمان هایی هستند که به همراه کارگران مشمول قانون کار برای حفاظت و توسعه منافع صنفی خود و مطابق با قوانین ملی ایجاد شده اند.

به گفته کارشناسان ، ایجاد و ایجاد اتحادیه های کارگری باعث افزایش بهره وری ، بهبود کیفیت تولید و بهبود عملکرد واحدهای تولیدی می شود.

به گفته آنها ، از آنجا که سازمانها از نزدیک با مسائل حرفه ای و اقتصادی کارکنان برخورد می کنند ، به دلیل مشارکت و شایستگی آنها ، می توان از آنها در تصمیم گیری و تصمیم گیری بهتر استفاده کرد.

گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار در مورد تعداد سازمان های کارگری در سال گذشته نشان می دهد که تعداد سازمان های کارگری دارای مجوز 9582 بوده است که 5.5 درصد بیشتر از یک سال قبل است. تعداد سازمان های کارفرمایی نیز دارای 2718 مجوز بوده که از این تعداد 2577 سندیکای کارفرمایان و 141 مرکز اتحادیه کارفرمایان بوده که نسبت به سال قبل 3.9 درصد افزایش داشته است.
تعداد کل تشکل های کارگری و انجمن های بازنشستگان دارای مجوز فعالیت در سال 1398. بیش از 9080 مورد ، و در طول 1399 وجود داشت. تعداد آنها به 9582 افزایش یافت. از این تعداد ، 6204 نماینده کارگر ، 1912 شورای اسلامی کار و 1333 انجمن صنفی هستند.
تعداد انجمن های کارگران بازنشسته استان و شهر نیز در مقایسه با سال 2009 افزایش یافته است.

ارزیابی غلظت نیروی کار استان و سازمان های کارفرمایان نشان می دهد که بیشتر تشکل های کارگری مربوط به استان های تهران ، خراسان رضوی و فارس هستند و خراسان رضوی و تهران بیشترین تعداد نمایندگان کارگری و فارس بیشترین تعداد اتحادیه های کارگری را دارند. و تهران بیشترین تعداد شوراهای اسلامی. آنها کار می کنند ، در حالی که در همان زمان اکثر اتحادیه های کارفرمایی متعلق به دو استان خراسان رضوی و تهران هستند.
بر اساس این گزارش ، تعداد نمایندگان کارکنان بیشتر از اتحادیه های کارگری و شوراهای اسلامی کار است ، که ممکن است به این معنی باشد که کارفرمایان تمایل بیشتری به انتخاب نمایندگان کارکنان در کارگاه ها دارند.
به گزارش ترندونی ، در حال حاضر سازمان های کاری نقش مهمی در تأمین نیازهای کارگران از جمله تضمین امنیت شغلی ، بهبود شرایط زندگی ، حقوق ، بیمه و قرارداد های کاری ایفا می کنند.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا