اقتصادی

سه گروهی که بیشترین وام کرونا را گرفتند

به گفته معاون اشتغال وزارت کار ، اکثر شرکت های متقاضی تسهیلات کرونا شرکت های کوچک و متوسط ​​هستند و 64 درصد از م institutionsسسات پرداخت کرونا متعلق به سه دسته حمل و نقل عمومی حومه ، فرهنگ ، آموزش و هنر است. مجتمع ها و مراکز تولید و توزیع غذا آماده شد.

به گزارش ترندونی ، در پی شیوع کروناویروس و تاثیر آن بر بسیاری از مشاغل ، به ویژه صنعت خدمات ، دولت ، علیرغم محدودیت های مالی و کمبود منابع عمومی ، برخی سیاست های مالی و پولی را پیشاپیش برای حمایت از مشاغل مبتلا به کروناویروس دنبال می کند. به گرفت.
دستور کار دولت شامل پرداخت هزینه خدمات بانکی برای شرکتی است که تا 12 درصد از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است. یا.
برای محافظت از بیکاران ، دولت مزایای بیمه بیکاری کرونا را برای افراد بیکار با بیمه اجباری معرفی کرده است که از حدود 791،000 نفر حمایت می کند.
در این گزارش ، معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی سیاست پرداخت حمایت از کرونا و استان را ارزیابی و بررسی کرده است اکثر متقاضیان وام کرونا خلاصه شده اند.
دولت موظف بود از مشاغل آسیب دیده حمایت کند ، بنابراین اولویت با 14 حوزه فعالیتی بود که تحت تأثیر تاج قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش ، روند ابزارهای پرداخت 14 طبقه نشان می دهد که بیشترین سهم ابزارهای پرداخت در سه دسته حمل و نقل عمومی حومه ای (36 درصد) ، مراکز فرهنگی ، آموزشی و هنری (19.6) و متعلق به تولید و توزیع غذاهای آماده (8.3)) که مجموعاً حدود 64 درصد را شامل می شود.

ارزیابی کلی حمایت از اندازه گیری کرونا نشان می دهد که اکثر شرکت های متقاضی این اقدام ، شرکت های کوچک و متوسط ​​با متوسط ​​اشتغال 4.3 در هر شرکت هستند.

حداکثر اندازه شرکت مربوط به فعالیتهای مراکز گردشگری ، شامل هتلها ، هتلهای آپارتمانی ، مجتمعهای گردشگری ، مهمانپذیرها ، میخانهها ، مسافرخانهها ، مراکز بوم گردی ، محل اقامت ، پذیرایی ، سرگرمی ، خدمات متوسط ​​، موزهها و زیارتها ، به طور متوسط ​​19 7. تعداد کارکنان در شرکت و حداقل تعداد شرکت مربوط به واحدهای خود اشتغالی در زمینه آموزشگاه های رانندگی و آرایشگاه ها می باشد.

بررسی موسسات بر اساس استان نیز نشان می دهد که تهران ، پرجمعیت ترین استان کشور با بیشترین جمعیت شاغل ، بیشترین سهم پرداخت ها و تسهیلات درخواست شده را دارد و پس از آن استانهای خراسان رضوی و مازندران تهران قرار دارند.

بدترین وضعیت در پرداخت هزینه تجهیزات در استان های سیستان و بلوچستان و بهترین وضعیت در استان بوش و بعداً در استان های گیلان و مازندران است که نشان می دهد پرداخت تجهیزات برای بانک ها و مسئولان استانی بهتر است. در این سه استان از حفاظت کار نیز برخوردار بودند.

نتایج آماری که توسط ارائه دهندگان خدمات بانکی در وزارت تعاون کارکنان و رفاه اجتماعی جمع آوری و ثبت شده است نشان می دهد که تنها 19 درصد از کل واحدهای این دسته بندی ها ثبت شده و پرونده های آنها در حال حاضر دریافت یا رد شده است. در اواسط ماه ژوئن از 235 هزار. یک میلیارد ریال منابع برنامه ریزی شده بانکها به کسب و کار تنها 40 درصد از منابع مربوط به 94 هزار را پرداخت کردند. میلیارد اقدامات

طبق اطلاعات بدست آمده با استفاده از یک سیستم کارآمد ، حدود 16.3 درصد همه گروه های منتخب شرکت های تحت تأثیر این اقدامات را به دست آوردند ، که به دلیل موفقیت نه چندان موفق سیاست های اتخاذ شده برای حفظ هدف است. اشتغال و تجارت. چیزها حکایت دارد.

انتظارات کمتر از حد انتظار از شرکت ها و بانک ها برای منابع و تسهیلات کرونا در اجرای این سیاست ، بر اساس این بیانیه تحلیلی است که شرکت ها به دلایلی مانند سرانه پایین ، نرخ بهره بالا و هزینه های بالای نیروی کار و بانک ها برای جذابیت بیشتر. دلایل بازگشت سایر دارایی ها و سرمایه گذاری ها ، پرداخت نرخ سود بالاتر برای سایر قراردادها به مشتریان دیگر ، این خطر که پول توسط نهادهای ورشکسته یا آسیب دیده بازپرداخت شود ، نمی خواستند این سیاست را اجرا کنند. در واقع ، این سیاست بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

کارشناسان و فعالان این حوزه معتقدند که اکثر صنوف و واحدهای تجاری علاقه چندانی به ثبت و اخذ وام و حمایت از اقدامات کرونا به دلیل خرابی و خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا نشان نداده اند. حمید نجف ، کارشناس کار در گفت وگو با ترندونی ، اظهار کرد: در نگاه اول ، پرداخت چنین وام هایی می تواند به عنوان عاملی برای ادامه فعالیت موسسات و مشاغل آسیب دیده موثر باشد ، اما می بینیم که وام های ثبت و پرداخت خیلی خوش آمدید
وی دلیل این امر را بوروکراسی پیچیده و پیچیده بانک ها ، عدم وجود اطلاعات دقیق و دقیق برای متقاضیان در مورد روند استقراض و سلب حق مالکیت ، فقدان درآمد برای صاحبان مشاغل و ریسک گریز از بازپرداخت وام می داند.

به گفته نجف ، فردی که کار خود را به دلیل تاج از دست داده یا کار خود را متوقف کرده است ، مطمئن نیست که بتواند درآمد خود را افزایش دهد و بتواند اقساط وام را بازپرداخت کند.

حمیدو حاج اسماعیلی ، کارشناس بازار کار در گفت وگو با ترندونی ، گفت: “اجرای این سیاست و حمایت از شرکت ها و مشاغل آسیب دیده بهتر بود از کمک و حمایت بیشتری برخوردار شود زیرا وام ها به تنهایی م effectiveثر نیستند. به در اکثر کشورها. “به منظور کاهش فشار بر شرکت ها و تولیدکنندگان ، کمک های دولتی صفر بود ، اما در کشور ما به دلیل محدودیت های مالی و کمبود منابع عملاً غیرممکن بود.
وی در توضیح بی میلی مردم و اتحادیه های کارگری برای دریافت وام برای کرونا گفت: میزان وام کم و سود زیاد بود و به دلیل این مشکل ، متقاضیان موافقت چندانی با دریافت اقدامات مذکور نشان ندادند.
به گزارش ترندونی ، گروه ویژه اضطراری کرونویر قبلاً در گزارشی اعلام کرد که بیش از 400000 مشاغل آسیب دیده از کرونا واجد شرایط اسکان کم هزینه و بیش از 1.8 تریلیون تومان بیمه هستند. بیکاری پرداخت شده در زمان شیوع کروناویروس. میزان گزینه های پرداخت تا 1400 متر. ژوئن در پایان سال برابر 46.8 هزار بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا