اقتصادی

توضیحات مجدد نیازی در مورد نامه حمایت از تولیدکنندگان لوازم خانگی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: در صورتی که شورای پول و اعتبار مانع «تنها ذینفع» صنعت لوازم خانگی را به نتیجه برساند و رفع کند، هر بخش از صنعت لوازم خانگی می‌تواند برای دسترسی به این گزینه اقدام کند. .

به گزارش ترندونی، مهدی نیازی درباره مکاتبات این وزارتخانه با بانک مرکزی برای تولیدکنندگان لوازم خانگی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: نامه ای که من تهیه کردم به صورت الکترونیکی موجود بود و برای اداره خاصی در نظر گرفته نشده بود. طی روزهای اخیر برخی رسانه ها به اشتباه موضوع نامه ای مبنی بر رسیدگی به مشکل واحد ذی نفع در صنعت لوازم خانگی منتشر کردند. زیرا یکی از مشکلات و چالش های اخذ اماکن، موضوعی است که سال هاست وزارت صمت با آن دست به گریبان بوده است.

ذینفع واحد به این معناست که «یک شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به تنهایی یا با دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی، مؤسسه اعتباری را در معرض خطرات مربوط به مالکیت، مدیریت، مالی، کنترل یا هر رابطه دیگری قرار دهد. بنابراین؛ ممکن است یک مشکل به مشکل دیگر سرایت کند و منجر به عدم بازگشت یا انجام به موقع خدمات یا تعهدات آنها شود.

نیازی افزود: سال گذشته ستاد تسهیل تولید و رفع موانع از طریق شورای پول و اعتبار تصمیمی برای رسیدگی به موضوع ذی نفع انحصاری تمامی مشاغل گرفت که البته این موضوع در هیئت مدیره مطرح نشد.

معاون هماهنگی و فضای کسب و کار وزارت صمت با بیان اینکه برای تمامی صنایع لوازم خانگی یک سوال از ذینفعان پرسیده بودیم، گفت: شورای پول و اعتبار مسئول این موضوع است که واحد صنعت لوازم خانگی می تواند برای اخذ آن اقدام کند. مزیت این است و موضوع مختص واحد نیست.

نیازی افزود: صنعت لوازم خانگی برای ما صنعت کلیدی، مهم و اشتغال زا است و با توجه به ممنوعیت واردات لوازم خانگی، بر رفع تمامی موانع این صنعت تاکید می کنیم تا تولیدکنندگان لوازم خانگی رشد کنند. “برای رفع نیازهای بازار.

معاون هماهنگی و فضای کسب و کار وزارت صمت با بیان اینکه موضوع این مکاتبات عادی و جدید نیست، گفت: در متن نامه برای هیچ شرکتی متراژ محل درخواست نشده است، هیچ شرکتی نمی تواند. دریافت تسهیلات ارزی و ریالی، اما رسانه ها به دروغ ادعا کرده اند که تولیدکننده لوازم خانگی این فرصت را پیدا کرده است. این در حالی است که بحث ارز در حوزه فنی وزارتخانه و در همکاران دفتر تخصصی مطرح شد.

عمق سازه در داخل چقدر است؟

نیازی افزود: اگر مردم جدول را بشمارند متوجه می‌شوند که نتیجه شمارش اعداد نبوده که در رسانه‌ها ذکر نشده است، بلکه اعداد شمارش شده بسیار کمتر است. این امر به این دلیل است که عمق تولید داخلی لوازم خانگی بسیار زیاد است و در برخی کالاها به بیش از 75 درصد می رسد. تنها یک محصول به دلیل واردات برخی تجهیزات سهم کمتری از تولید داخلی دارد، اما بسیاری از لوازم خانگی دارای عمق زیادی از تولید داخلی هستند. بنابراین ارقام پیشنهادی به درستی محاسبه نشده است.

وی همچنین علت انتشار نادرست رسانه ها را باید توسط دستگاه های ذیربط هدایت کرد و افزود: موضوع صنایع تولیدی و اولویت دار کشور که اشتغال زایی و ظرفیت صادرات و توسعه فناوری بالایی دارند به طور جدی در دستور کار قرار دارد. وزارت رویکرد این وزارتخانه شرکت محور نیست بلکه کلی است. بنابراین تمام سیاست ما باید این باشد که همه شرکت ها را تحت پوشش قرار دهیم و اگر فردی تخلف یا مشکلی در این زمینه انجام داد تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد، اما نامه ای که نوشتیم یک بحث عمومی بود و امیدوارم رسانه ها اگر می خواهند نظر بدهند، بر اساس در تحقیق. درست است.

بر اساس این گزارش، اخیراً برخی رسانه ها نامه ای از وزارت صمت به بانک مرکزی مبنی بر رفع یک مانع ذینفع منتشر کرده اند که این وزارتخانه تنها در مورد یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی با بانک مرکزی مکاتبه کرده است. به گفته معاون وزیر صمت، ارقام جدول منتشر شده در رسانه ها اشتباه محاسبه شده است. به طوری که ادعا می شد قیمت ماشین لباسشویی 330 دلار است، اما در ابتدا حدود 109 دلار برای هر ماشین لباسشویی بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا