اقتصادی

ملوانان بوشهری دیگر لوازم خانگی تولید کره جنوبی وارد نمی‌کنند

ترندونی/ بوشهر مدیرکل تعاونی پناهندگان بندر گناوه گفت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، دستورالعملی مبنی بر جلوگیری از واردات لوازم خانگی ساخت کشور کره جنوبی صادر کرد. “.

سیدعلی موسوی گمرانی در گفت وگو با ترندونی، اظهار کرد: در این دستورالعمل بر لزوم انجام اقدامات لازم برای محدودسازی معافیت های مرزی استان های چوزستان، هرمزگان و بوشهر در تهلنگی و ممنوعیت واردات لوازم خانگی تاکید شده است. در استان های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه از طریق کولبر.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه در گام نخست برخی از لوازم خانگی مانند یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و ظرفشویی از فهرست کالاهای مجاز با معافیت مرزی حذف و مقرر شد تمامی لوازم خانگی از معافیت ها مستثنی شود.

مدیرکل تعاونی خشکشویی گناوه با تاکید بر اینکه مردم باید حواسشان جمع باشد و منویات مقام معظم رهبری را اطاعت کنند، اظهار داشت: آمادگی دارند نهایت تلاش خود را برای اجرای منویات و دستورات فرمانده معظم کل قوا به کار گیرند.

موسوی گمرانی با بیان اینکه بیش از 30 درصد واردات کالاهای آلوده و در نتیجه بیش از 30 درصد مغازه ها در شهرهای بندری جنوب کشور به لوازم خانگی اختصاص دارد. همکاری در رفع محدودیت ها برای سایر کالاهای مصرفی جمعیت مرزی و یافتن راهی برای جلوگیری از از دست دادن بازار بندر در جنوب کشور.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا