اقتصادی

تجارت خارجی ۴۵ میلیاردی شد/ رکوردشکنی ترخیص کالاهای ضروری

پس از اعلام تجارت 45 میلیارد دلاری ایران در نیمه اول امسال. مدیرکل گمرک ایران گفت: در سپتامبر سال جاری ، زمانی که 5.3 میلیون دلار ترخیص شد. تن کالاهای اساسی به ارزش 6.5 میلیارد دلار. تشریفات گمرکی برای گمرک “واردات ثبت شد.

به گزارش ترندونی ، مهدی میراشرفی ، مدیرکل گمرک ایران در ماه سپتامبر اطلاعات دقیق تجارت خارجی را منتشر کرد و گفت: تشریفات گمرکی برای کالاهای وارداتی در سپتامبر امسال به سرعت افزایش یافت و منجر به افزایش شدید ترخیص کالاهای اساسی ، ماشین آلات خط تولید و اقلام شد. . به نفع

معاون وزیر اقتصاد درباره رشد تجارت خارجی کشور در نیمه نخست امسال گفت: تجارت خارجی ایران در این مدت با حفظ رشد صادرات به 45 میلیارد یورو رسیده است. دلار آمریکا که 47 درصد را نشان می دهد. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته. ” در این مدت ایران و نقاط مختلف جهان 79 میلیون و 100 هزار مبادله کردند.

بر اساس این گزارش ، جمهوری اسلامی ایران در نیمه نخست امسال 60 میلیون تن کالا به ارزش 21 میلیارد یورو و 800 میلیون دلار صادر کرده است که 30 درصد است. مدت مشابه سال گذشته

مهمترین مقاصد صادراتی ایران کشور چین با 14 میلیون و 800 هزار است. تن کالا به ارزش شش میلیارد و 500 میلیون دلار ، عراق ، با 13 و 900 هزار. ارزش امارات متحده عربی 2.3 میلیارد دلار بود. دلار ، 5.8 میلیون دلار در امارات متحده عربی. 1 500 000 دلار برای افغانستان

گاز مایع شده ، متانول ، پلی اتیلن ، محصولات نیمه تمام آهن ، شمش آهن ، پروپان ، اوره ، بنزین ، میله های آهن و کاتد مهمترین عناصر صادراتی کشور در این مدت بود.

گزارش مدیرکل گمرک ایران از آمار کالاهای وارداتی در شش ماهه نخست امسال نیز نشان می دهد که در این مدت 19 میلیون نفر از کشورهای مختلف به کشور ما آمده اند. و 100 هزار تن به ارزش 23 میلیارد. در جهان. 1399 ، افزایش 15 درصدی وزن و 37 درصدی ارزش.

کشورهای اصلی درگیر در قرارداد واردات با ایران ، امارات متحده عربی با 5.9 میلیون یورو هستند. 7.3 میلیارد تن کالا دلار ، چین – 1.5 میلیون دلار تن به ارزش 5 میلیارد. 900 میلیون دلار با یک میلیون تن اعلام شد.

10 کالای اصلی وارد شده در این مدت تلفن های همراه ، ذرت ، سویا ، روغن آفتابگردان ، کنجاله سویا ، گندم ، جو ، شکر ، روغن پالم و روغن خام بود.

در راستای اقدامات پیش بینی شده توسط این سازمان و سایر آژانس های مرتبط با تجارت ، مدیر کل گمرک همچنین اعلام کرد که در مجموع 19 میلیون تن در شش ماهه نخست سال جاری وارد کشور شده است. و 100 هزار میلیون و 300 هزار وزن. از جمله کالاهای ترخیص شده از گمرک.

به گفته وی ، لازم به ذکر است که براساس اقدامات انجام شده ، مقامات گمرک در سپتامبر سال جاری سرعت زیادی در ترخیص کالاهای اساسی ، ماشین آلات و اقلام تولید واسطه انجام دادند ، بنابراین میانگین وزن واردات در پنج ماهه نخست امسال 2.7 میلیون بود تن در ماه سپتامبر. تقریبا دو برابر شد و به 5.3 میلیون رسید. شش میلیارد و 500 میلیون دلار ، که در واقع یک رکورد جدید برای تشریفات گمرکی است و دلیل تراز تجاری منفی در ماه سپتامبر است.

بر اساس این گزارش ، کل ترانزیت کالا از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران در نیمه اول سال جاری بالغ بر 5 میلیون و 856 هزار تن بوده است که 88 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته میر اشرفی ، بررسی آمار تجارت خارجی کشور در شش ماهه نخست امسال نشان می دهد که صادرات و همچنین واردات کالا همچنان در حال رشد است و بر عرضه کالاهای اساسی و هزینه های تولید برای جامعه متمرکز است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا