اقتصادی

صاحبان کالاهای دپو شده آمدند/ آغاز ترخیص از هفته آینده

به دنبال فراخوان گمرک ایران برای اقدام فوری صاحبان کالا برای وضع عوارض و ترخیص کالای ذخیره شده ، حدود 100 درخواست در یک روز ارسال شد که تا فردا به وزارت صمت ارسال می شود و احتمالاً بازرسی از هفته آینده آغاز می شود. شد.

به گزارش ترندونی ، تایید سفر معاون اول رئیس جمهور اخیر به استان هرمزگان در خصوص دفع رسوبات و کالاهای ذخیره شده در بنادر و گمرکات کشور در دستور کار قرار گرفته است. اجزا و قطعات یدکی خط تولید می خواستند اقدامات لازم را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که کالاها در اسرع وقت صادر می شوند و شرایط تعیین شده برآورده می شوند.

یعنی امروز (سه شنبه) اولین روز فراخوان است و وقتی معاون وزیر فناوری و گمرک ایران گزارشی در این باره منتشر کرد ، امروز نزدیک به 100 درخواست از شرکت های تولیدی و بازرگانی به معاون وزیر گمرک ایران در دست بررسی است و فردا برای ادامه به وزارت صمت ارائه می شود موفقیت

به گفته اروانقی ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت آمادگی كامل را برای انعكاس اطلاعات ارسالی به بانك مركزی ظرف 24 ساعت پس از دریافت برای اختصاص كد رهگیری بانك اعلام كرده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین بانک مرکزی آمادگی خود را برای اختصاص بانکی برای این موارد در چارچوب اجرای مصوبات مصوب اعلام کرده است و پیش بینی می شود در صورت انجام این کار ، ترخیص کالا از هفته آینده از گمرک آغاز شود.

به گفته آرونقی ، درخواست های ارسالی به گمرک در همان روز بررسی و بهبود می یابد و اطلاعات دریافت شده بلافاصله به مقامات مربوطه منعکس می شود.
دارندگان محصول به آن نیاز دارند و نیازی به آن ندارند
معاون وزیر گمرک ایران از صاحبان کالا خواست در صورت وجود اسنادی در مورد مالکیت کالای دریافتی قبل از 5 اکتبر امسال ، در درخواست های گمرک فقط برای “کالاهای اساسی ، مواد اولیه ، کالاهای میانی و اجزای خط تولید و قطعات یدکی” ، کالاهای خود را ظرف دو هفته آینده به گمرک اعلام کنند. ارائه درخواست توسط شرکت های تجاری نیز محدود به کالاهای مورد بحث نیست ، در برنامه های ارائه شده اطلاعات خواسته شده ذکر شده و موارد دیگر را توضیح می دهد. یا از ضمیمه کردن سایر اسناد جداگانه خودداری کنید.

“تصمیم اخیر برای تخصیص کد توزیع” برنج در بنادر و گمرک “نیازی به درخواست نیست ،” Arvanqi گفت.

به گزارش ترندونی ، در حال حاضر حدود هشت میلیون کالا در گمرک و بنادر وجود دارد که 3.5 میلیون تن کالای اساسی و 3.5 میلیون تن کالای غیر کانتینر دار است که بیش از 80 درصد آن مواد اولیه ، کالای واسطه ای است. آه ، اجزا و قطعات و ماشین آلات مربوط به واحدهای تولیدی ، بیش از 25000 کانتینر وارداتی نیز در بنادر و گمرک هستند.

اگرچه مشکل اصلی ترخیص این کالاها تأمین ارز بود ، اما تصویب اخیر کالاهای اصلی تصمیم گرفت که بانک مرکزی بلافاصله عوارض گمرکی کالاها و کالاهای خریداری شده به اعتبار را که برای آنها اظهارنامه ارزی صادر شده تسویه کند. شد. همچنین کالاهایی که هنوز به دست خریدار نرسیده و در انتقال ارز دچار مشکل شده اند ، با ارز تحویل می شوند.
در مورد کالاهای غیرضروری در گمرک و بنادر حدود 3.5 میلیون تن ، طبق نظر وزارت صمت و گمرک و ابلاغ به بانک مرکزی ، منبع ارزی این کالاها گرفته و تمیز می شود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا