محرومیت ۵ ساله اشتغال در موسسات اعتباری در انتظار مدیران و کارکنان خاطی

محرومیت ۵ ساله اشتغال در موسسات اعتباری در انتظار مدیران و کارکنان خاطی

یک کارشناس حقوق بانکی با اشاره به تصویب یک طرح کلی برای تسهیل صدور گواهی های تجاری خاص در جلسه علنی روز چهارشنبه (15 شهریور) مجلس شورای اسلامی ، تاکید کرد: این طرح شورای پول و اعتبار ، بانکداری را نقض می کند. خسارت شبکه به مشتریان برای کار در موسسات مالی و بانکی از یک تا پنج سال بیمه مجازات می شود.

یاسریس مرادی ، مدیر گروه حقوق بانکی دانشگاه امام صادقو (ع) در گفت وگو با ترندونی ، اظهار داشت: طبق بررسی های آسیب شناختی ، بیشترین حجم پرونده های بانکی به دلیل شفاف نبودن قراردادها و اختلاف نظر بین طرفین است. به در مورد شرایط قرارداد ‘؛ در حالی که بانک مرکزی هیچ تعهدی عملی در قبال بانک ها در قبال قوانین الزام آور نداشت ؛ بنابراین ، برای رسیدگی به این موضوع ، طرحی برای قراردادهای تجهیزات الکترونیکی از سوی برخی موسسات تحقیقاتی از جمله گروه حقوق بانک در دانشگاه امام صادق (ع) برای شفافیت در قراردادهای موجود به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

بر اساس تصویب این پیشنهاد ، با تأیید کمیسیون ویژه حفاظت از تولید و انتشار ، سیاست ماده 44 ، به عنوان پیوست 7 فوریه ماده 31 قانون بهبود محیط کسب و کار مداوم ، مصوب 2012. مرادی گفت: اقتصاد در این راستا ، برنامه ریزی برای معرفی سیستم بانکداری الکترونیکی احتمالاً همزمان با تصویب نهایی مجلس آغاز می شود.

وی سپس چارچوب تفصیلی اجرای این طرح را بیان کرد و گفت: “مفاد کلیدی این طرح در قالب ماده 31 این است که” بانک مرکزی باید زیرساخت ها را حداکثر تا شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تأمین کند. “انتشار مقررات اجرایی برای ثبت الکترونیکی قراردادهای بانکی و استفاده از ظرفیت موجود برای ایجاد سیستم قراردادهای تسهیلات با دسترسی به اطلاعات برای هر وام گیرنده و وام گیرنده ضروری است.

مشاور حقوقی شبکه بانکی همچنین به تلاش نویسندگان این طرح برای جلوگیری از نقض حقوق افرادی که قبلاً خدمات دریافت کرده اند ، اشاره کرد و گفت: تبدیل نشوید ؛ بنابراین ، به منظور جلوگیری از نقض حقوق افرادی که قبل از این قانون خدمات دریافت کرده اند ، در تبصره 1 آمده است: “در مورد قراردادهای وام منعقد شده قبل از لازم الاجرا شدن این قانون ، کلیه بانک ها و موسسات اعتباری (حتی اگر بدهی بازپرداخت شده است) ، یک نسخه از قرارداد و جزئیات اقدامات مشخص شده ، از جمله مقیاس کمک ها ، به آنها ارائه دهید. ‘

وی دو مرحله اجرای قانون را به مدت شش ماه و 18 ماه عنوان کرد و گفت: ابتدا بانک مرکزی باید مقررات اجرایی ثبت قرارداد الکترونیکی را ظرف 6 ماه و در نهایت حداکثر 18 ماه سیستم ثبت قرارداد الکترونیکی را منتشر کند. ماه انعقاد قرارداد با مشتریان ، از جمله وام گیرندگان ، ضامن و وام دهندگان وام مسکن. “در پرتال بانک ، آنها می توانند به یک نسخه کاغذی از قرارداد خود دسترسی پیدا کنند یا در صورت درخواست ، این قراردادها به صورت کتبی در اختیار ذینفعان این ابزار قرار می گیرد و تصویر قرارداد در پرونده ای در شعبه نگهداری می شود. “

مدرس بانک مرکزی با اشاره به اینکه محاسبات این سیستم مبنایی برای موضوعات مرتبط مانند صدور مجریه ، دادخواست مطالبه ، انحلال ، تسویه و تعویق بانک است ، می گوید: همانطور که قطعنامه قبلی مشابه به دلیل فقدان ضمانت های عملکرد شکست خورد ، در تبصره 4 آمده است که “ناقضان مفاد این ماده (ماده 31 و بعد) و نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار ، اعم از مدیران یا کارکنان. در جبران خسارت به مشتریان ، متخلف شبکه بانکی ، مطابق ماده 576 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی ، بسته به شرایط ممکن است به حبس از یک تا پنج سال محکوم شود. و مجازاتهای بازدارنده) ، تصویب شده در سال 1996. 23 ژوئن

مرادی تاکید کرد: اجرای این طرح برای ما مشکل خواهد بود اما معتقدیم اجرای کامل این آیین نامه باعث ایجاد تغییر مهمی در قانون بانکداری و حل بسیاری از مشکلات مردم و بانک ها می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا