اقتصادی

قیمت نفت امسال بالاتر می‌رود

طبق یک نظرسنجی ماهانه رویترز ، قیمت نفت در سال جاری توسط واکسن Covid 19 افزایش یافته است ، که احیای تقاضا و افزایش محدودیت های عرضه در اوپک پلاس است ، اما وخیم تر شدن بحران همه گیری در هند و سایر کشورها می تواند مانع آن شود.

به گزارش ترندونی ، نظرسنجی رویترز از 49 تحلیلگر پیش بینی کرد که متوسط ​​قیمت هر بشکه نفت برنت در سال 2021 به 64.17 دلار خواهد رسید که بیش از پیش بینی ماه گذشته 63.12 دلار و به طور متوسط ​​62.30 دلار است. قیمت از ابتدای امسال تا کنون است.

این پنجمین بار متوالی است که در سال 2021. قیمت نفت برنت افزایش خواهد یافت و این همچنین بالاترین چشم انداز قیمت از ژانویه سال گذشته است.

جیووانی استونیو ، تحلیلگر UBS ، گفت: “با سرعت بخشیدن به واکسن ها در سال جاری ، امیدواریم افراد بیشتری آزاد شوند و تجارت در ماه های آینده کاملاً باز شود.” این در واقع در ایالات متحده و انگلیس اتفاق افتاده است ، و از تقاضا و قیمت نفت برنت در سه ماهه دوم به حدود 75 دلار حمایت می کند.

امسال تقاضای جهانی نفت از 5.5 به 6.5 میلیون بشکه در روز در حال رشد است. این پیش بینی با تصویر خوش بینانه آژانس بین المللی انرژی در اوایل ماه گذشته مطابقت دارد که بیان می کند تولید کنندگان برای تأمین تقاضای روزافزون ممکن است نیاز به تولید دو میلیون بشکه در روز داشته باشند.

اوپک همچنین پیش بینی خود را در مورد افزایش تقاضای نفت افزایش داده است ، اما سه منبع آگاه در کمیته فنی مشترک اوپک پلاس از گسترش Covid 19 در هند و جاهای دیگر ابراز نگرانی کرده اند.

مارشال استیوز ، تحلیلگر بازار انرژی در IEG Vantage ، اظهار داشت: افزایش اخیر 19 مورد Covid در اروپا ، هند و برزیل ، همراه با خطر شیوع سریع گونه های ویروس کرونا ویروس جهش یافته ، می تواند بهبود تقاضای جهانی نفت را به خطر بیندازد.

هند سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است و در حال حاضر با موج دوم شیوع ویروس Korona دست به گریبان است و بسیاری از کشور قرنطینه می شود ، اما برخی از تحلیلگران می گویند ممکن است تأثیر بحران هند بر تقاضا محدود باشد.

به گزارش رویترز ، سوروس سرکار ، تحلیلگر بانک DBS ، گفت که رشد تقاضای نفت هند می تواند برای چندین ماه تحت تأثیر قرار گیرد ، اما ممکن است برای بازگرداندن تقاضای جهانی کافی نباشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا