طلسم ولیعصر! – ترندونی

طلسم ولیعصر! - ایسنا

ترندونی / مرکزی پروژه ساختمانی بیمارستان ولیعصر (عج) اراك (ع) یكی از بزرگترین پروژه های عمرانی در استان مركزی است ، یكی از آن پروژه هایی كه در آن زمان ضعیف درگیر آن شده بود.

این پروژه که مسلماً یکی از کلیدی ترین پروژه ها در استان مرکزی و حتی استان های اطراف است ، اکنون در حال تبدیل شدن به یکی از پیشگامان پروژه های معوقه در منطقه اراک است و اگر عمر وی از تصرف زمین حساب شود ، بعید است که رکورد 55 متر را بشکند مدتهاست که مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

نزدیک شدن به بالای قدرت مالی!

دکتر طاهرهامدی ، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اراک ، 1997 ترندونی گفت زمین این بیمارستان 18 سال پیش از طریق جاده خریداری شده است و کار حمل و نقل و حفاری در دولت نهم آغاز شد ، اما در اوج قدرت مالی دولت ، این پروژه تعطیل و به صورت نیمه وقت انجام شد. این کار رها شد و دو سال پیش که کار ساخت مجدداً از سر گرفته شد ، تمام وسایل پروژه زنگ زده بود و ما 2 ماه فقط به برداشتن وسایل پرداختیم.

هزینه های ساخت 5 برابر شد

به گفته طاهریو احمدی ، 1997. برآوردها نشان داده است که احداث بیمارستان ولیعصر اراک به 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در دولت های نهم و دهم ساخت این پروژه با 30 میلیارد تومان امکان پذیر بود.

بر اساس این گزارش ، همانطور که طاهرهامدی گفت ، 20 سال از آغاز کار خرید زمین و ساخت زمین بیش از 15 سال می گذرد ، اما سوال درباره لزوم اجرای و تکمیل جلسات و سفرها بارها مطرح شده است. و او تعداد زیادی از وزرا و وکلا را دید و هر بار که در کوچه گیر می کند هنوز نتیجه ای نمی گیرد و هزینه ساخت آن افزایش یافته است.

از ابتدای سال جاری برخی مقامات این س haveال را مطرح کردند که آیا پیمانکار پروژه به درستی پروژه را انجام نمی دهد یا خیر و مدیر مرکزی بارها به پیمانکار در این باره هشدار داده است.

راه حل نهایی نیاز است

3 جولای سید علی آقازاده استاندار مرکزی در بازدید سرزده از پروژه بیمارستان گفت: “با وجود تمام پیش بینی های قبلی از آغاز پروژه ، كه بین 170 تا 180 نفر به كاركنان عملیاتی احتیاج داشت ، در حال حاضر تعداد زیادی پرسنل در حال انجام پروژه هستند. به 100 نفر نمی رسد و این شرایط نشان می دهد که پروژه مشکلاتی دارد.

وی افزود: طبق گفتگوهای صورت گرفته تاکنون ، پیمانکار حدود دو میلیارد جلد تزریق کرده است ، رقمی که باید از 10 تا 12 میلیارد جلد باشد.

آقازاده همچنین گفت که در تاریخ 8 آگوست در ستاد مدیریت بیماری های کرونا در استان که با حضور دو معاون وزیر بهداشت برگزار شد ، گفت: ما باید به یک راه حل مشخص در مورد نحوه اداره این مرکز درمانی مرتبط با اراک در این مرکز برسیم. در نهایت ، دولت باید چرخه ارائه خدمات به مردم را طی کند.

پیشرفت بدون محافظت

دادستان اراک پس از بازدیدها و جلسات منظم ، در تاریخ 17 اوت. از روند ساخت پروژه بازدید کرده و رسما اعلام کرد که پیشرفت پروژه به هیچ وجه قابل توجیه نیست و پروژه با کمتر از یک چهارم نیروی کار مورد نیاز فعال است.

عباس قاسمی ، دادستان و سپاه اراک با ابراز نارضایتی از پیمانکار این پروژه در پروژه بیمارستان آریاس ولیعصر (عج) اراک ، از پیشرفت بسیار کند پروژه به دلیل عدم رعایت تعهدات و توافق نامه ها ابراز نارضایتی کرد و در مورد دستگاه های مربوطه توضیحی نداد. اخطار از عواقب تأخیر در اجرای پروژه.

قاسمی در این تذکر کتبی ، با اشاره به بازدید میدانی در ماه آگوست سال جاری ، تأکید کرد که برای تسریع در اتمام این پروژه ، باید با در نظر گرفتن کاوش و زمانبندی پروژه ، نیروی انسانی بیشتری جذب شود. بخش اورژانس بیمارستان ناامن است ، خطر حوادث شخصی و مالی وجود دارد و باید اقدامات مناسبی برای ایمن نگه داشتن آن انجام شود.

وی همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال شیوع آن در فصول آینده و همچنین ارائه خدمات محدود پزشکی به مردم ، خواستار تأمین اعتبار برای این پروژه شد. استان مرکزی را تسلیم کند ، زیرا در غیر این صورت دادستان اقدامات قانونی و مقتضی را انجام خواهد داد.

سوال این است که چگونه بمانیم یا چگونه برویم

در ماه سپتامبر ، به دلیل اوج بیماری عروق ویروس کرونا قلب در استان و نیاز به افزایش تعداد تخت های بیمارستانی و نیاز به تکمیل مراحل تکمیل این مرکز درمانی ، دادگستری نیز اشاره کرد که در 7 سپتامبر. موسوی “من اراكا را ترك می كنم” ، گفت: این پروژه از ابتدا تا انتها به عهده پیمانكار است و بدون تردید شما باید در اراك بمانید ، اما شما باید نوع اقامتی را انتخاب كنید كه اعتبار شغلی شما در استان مركزی باشد. خواه می خواهید به شما ارج نهند و یا در این پروژه استقرار پیدا کنید ، بنابراین در مورد ترک صحبت نکنید ، بلکه در مورد چگونگی ماندن صحبت کنید.

به گزارش ترندونی ، واکنش ها به کار پیمانکار پروژه احداث بیمارستان آریاس ولیعصر اراک تا 19 آنلاین که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نوبخت به استان مرکزی رفت ادامه داشت.

تعهد و شرط موفقیت

در طی این سفر ، نوبخت قول داد که اگر موانع موجود برای ساخت پروژه برطرف شود و کار تا پایان ژوئن سال آینده به اتمام برسد ، همه اعتبارات لازم پذیرفته خواهد شد و امیدوار است که تا پایان دولت شاهد کار پروژه باشد.

وی در مورد بازدید از بیمارستان ولیعصر (عج) ادامه داد: در سال های گذشته بودجه ای برای تکمیل بیمارستان به عنوان یک پروژه ضروری برای استان مرکزی و استان های همجوار در نظر گرفته شده بود که امروز مقرر شد کارگروه ویژه ای برای سازمان برنامه و بودجه و مسئولان استانی تشکیل شود. همچنین به این مهم در استان بپردازید. سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل بیمارستان 220 میلیارد اعتبار از طرف دولت اختصاص داده است و در صورت لزوم ، اگر تا بهار سال آینده تکمیل شود ، یک پروژه با اولویت محسوب می شود.

اهمیت ولیعصر برای استانهای اطراف

به گزارش ترندونی ، پروژه ولیعصر برای استان مرکزی بسیار مهم است ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در تاریخ 3 اکتبر در ترندونی گفت: ” در حال حاضر ، حدود 30٪ از بیماران این بیمارستان از استانهای اطراف هستند.

دکتر سید محمد جمالیان بیمارستان والک اراک را بیش از 70 سال قدمت دانست و گفت: هزینه نگهداری این بیمارستان با توجه به این سن بسیار زیاد است ، بیمارستان فعلی دارای 280 تخت است و یک بیمارستان جدید با 480 تخت در دست ساخت است. اما تا سال 1392 به حالت تعلیق درآمد. و سرانجام در سال 1393 شدت گرفت.

رکود اقتصادی بارها!

وی افزود: “در سال 2016 تصمیم بر این شد که 110 میلیارد تومان پروژه به اتمام برسد. در سال 2017 و 2017 با تورم روبرو بودیم و پروژه عملاً در حال سقوط بود و اکنون به دلیل پیشرفت فیزیکی که مجبور شد ، پیشرفت فیزیکی در حدود 70 بود. قرارداد تقریباً رو به زوال است.

اکنون به 280 میلیارد اعتبار نیاز دارد

وی با بیان اینکه برای خارج شدن پروژه از رکود ، درگیر تغییر پیمانکار هستیم ، گفت: در حال حاضر این پروژه به 280 میلیارد حجم نیاز دارد و اگر امسال بتوانیم به 180 میلیارد جلد برسیم ، به نظر می رسد می توانیم تا پایان سال مالی 1399 این کار را شروع کنیم. به خصوص در شرایط فعلی بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، ما واقعاً به این پروژه نیاز داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت که در سال 1399. این پروژه با اعتبار ملی 27 میلیارد و 800 میلیون جلدی روبرو شد که تاکنون 40 درصد آن را دریافت کرده و اعتبار استانی 26 میلیارد و 100 میلیون تومانی صفر است. وی افزود: از 19 تبصره 20 میلیارد تومان پیش بینی شده بود كه هنوز تخصیص نیافته بود و قسمت 15 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی به طور كامل توزیع شده بود.

تعمیر و نگهداری قرارداد تجهیزات به 20 میلیارد حجم بستگی دارد

یامالیان با بیان اینکه محل کار با دانشگاه خریداری شده است ، گفت: در حال حاضر قراردادهایی برای خرید تجهیزات منعقد شده است و آنها به فوریت به 20 میلیارد تومان نیاز دارند. در صورت عدم پرداخت این شماره ، طرفین قرارداد تمایل به فسخ قرارداد دارند تا تجهیزات خود را با شماره های جدید بفروشند.

به گزارش ترندونی ، امروز حدود 70 روز از ورود نوبخت به اراک می گذرد اما هنوز اطلاعی از تغییر پیمانکار وجود ندارد و این پروژه عملا متوقف شده است و هر روز با مشکل افزایش قیمت و تورم و پایان این بیمارستان روبرو می شویم. برای استان بسیار مهم است که تعداد تخت های بیمارستانی را افزایش دهد و هزینه های نگهداری بیمارستان قدیمی ولیعصر را کاهش دهد.

کمپ ، پیمانکار پیشنهاد شده است

دکتر یامالیان به ترندونی گفت: موضوع پیمانکار توسط یک مدیر مرکزی و یک معاون استاندار در زمینه مهندسی ساختمان در حال رصد است. ما در حال بررسی قیمت اعلام شده توسط پیمانکار جدید هستیم و پیمانکار قدیمی هنوز بخشی از تعهدات خود را انجام نداده است و ما در مرحله تحویل هستیم.

وی با اشاره به اینکه سایت احداث خاتم الانبیا نیز یکی از پیمانکاران پیشنهادی است ، گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی اعلام شده پیمانکار 67 درصد است اما در حال حاضر این پروژه برای اقدامات بعدی به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش ترندونی ، جالب است که در سال 1997 پیشرفت پروژه 62 درصد اعلام شد و بر این اساس ، در دو سال گذشته این پروژه فقط 5 درصد بود.

مراحل نهایی تحول پیمانکار در حال انجام است

سید علی آقازاده ، مدیر مرکزی ترندونی در مصاحبه ای درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: “مراحل نهایی انتقال از پیمانکار قبلی به پیمانکار جدید در حال انجام است و این تغییر در ماه آینده انجام می شود.” ما در تلاش هستیم تا این بیمارستان تا پایان دولت دوازدهم عملیاتی شود.

به گزارش ترندونی ، در شرایط فعلی نگران کننده بودن اتلاف وقت است. در پایان دولت دیگر چیزی باقی نمانده بود و بیش از 30٪ از عملیات پروژه همچنان باقی مانده بود و با این حرکات لاک پشتی به نظر می رسد که پروژه بیش از حد انتظار طول خواهد کشید ، از طرف دیگر ، تجربه نشان داده است که ما همیشه در این پروژه بازنده بوده و هستیم قیمت ها ، و اگر از همین دستور پیروی کنیم مشخص نیست که پروژه ای می توانست با 30 میلیارد تومان در دولت های نهم و دهم ساخته شود و اکنون به 280 میلیارد تومان نیاز دارد. سپس ، با توجه به افزایش تورم و تحریم ها و شرایط تاج گذاری که تا زمان آزاد شدن ما بعید به نظر می رسد ، چه مقدار اعتبار باید تکمیل شود و چه مقدار هزینه تأمین تجهیزات پس از تکمیل وزارت بهداشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا