اقتصادی

لرستان باید صنعتی شود – ترندونی

ترندونی / لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از فرصت های قانونی خوبی مانند اصل 56 قانون اساسی استفاده نکرده ایم.

دکتر یحیی ابراهیمی ، ترندونی ، در مصاحبه ای با اشاره به اینکه کد غلطی به ما می دهند ، گفت: “آنها می گویند شما نمی خواهید این صنعت از طریق کشاورزی لرستان را توسعه دهد ، زیرساخت های کشاورزی کجاست؟” این همه آب کجاست؟

وی ادامه داد: اگر آنها می خواهند استان ما تغییر کند ، نباید کد اشتباهی به ما بدهند ، استان باید صنعتی شود و ما آب و زیرساخت داریم.

ابراهیمی افزود: ما از آب برای کشاورزی ، صنعت ، بهداشت و گردشگری استفاده می کنیم. چرا نباید از این فرصت ها استفاده کنیم؟ ما سومین استان باران کشور هستیم. 11 درصد رواناب کشور به لرستان تعلق دارد ، همه آب در پشت سدها ذخیره می شود. “این 50 میلیارد متر مکعب است که 13 میلیارد متر مکعب آن مربوط به لرستان است. سهم لرستان از این نیم درصد معادل 200 میلیون متر مکعب است ، این ظلم نیست؟

نماینده مردم سلسله و دلفان مجلس شورای اسلامی گفت: آیا این کشور بیرحمانه نیست که سومین استان آبیاری باشد ، اگر این میانگین در کشور 46 درصد باشد 23 درصد از زمین های کشاورزی آن آبیاری می شود؟ در شهر دلفان این میزان 10 درصد است.

وی افزود: این ظلم نیست ، اساس توسعه براساس اسناد قبلی و سند آمایش سرزمین در لرستان توسعه کشاورزی در نظر گرفته شد ، آیا می توان با استفاده از این زیرساخت ها کشاورزی انجام داد؟

ابراهیمی گفت: اکنون میزان تولید و درآمد یک هکتار از زمین های بارانی را با آب مقایسه کنید ، چگونه می خواهیم اقتصاد مردم را تغییر دهیم؟ در جلسه ای با هیئت دولت ما درخواست آب و اعتبار برای ساخت سد در استان کردیم اگر 3000 میلیارد به ما 40 هزار شغل می دهد و ما آنها را به شما خواهیم داد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما از فرصت های قانونی خود به درستی و عادلانه استفاده نکرده ایم ، از اختیارات ماده 56 استفاده نکرده ایم. ما فقط می گوییم به ما حق آب بدهید. نتیجه چیست؟ “چه انعطاف پذیری در این زمینه وجود دارد؟ ما به مسئولان حساسیت نشان دادیم ، یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب حجم ذخیره سازی سد مشوره با توزیع آب 280 میلیون متر مکعب بود که به 50 میلیون متر مکعب کاهش یافت ، که به 185 میلیون متر مکعب اختصاص داده شد. نمایندگان ، استاندار و دولت. ما آن را به 530 متر مکعب افزایش دادیم ، اما استان به خیلی بیشتر نیاز دارد.

وی افزود: تقریباً دو میلیون هکتار از کل زمین های ما که 800 هزار هکتار آن زمین کشاورزی است ، 200 هزار هکتار آن زمین کشاورزی است ، 320 هزار هکتار آن زمینی با شیب کمتر از 12 درصد است و آب تأمین می کند. “آنها می توانند نیازهایی را پرورش دهند که یک شبه برآورده نشود و ما باید این مقدار را طی چند سال افزایش دهیم.

ابراهیمی تأکید کرد: ما هدفی را تعیین نکردیم ، آن را دنبال نکردیم و درجا به موضوع نگاه کردیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا