برون مرزی

۷۵ کشته در آتش سوزی بیمارستان ذی‌قار/الکاظمی نشست فوق العاده تشکیل داد/اعلام عزای عمومی

عصر روز دوشنبه ، نخست وزیر عراق جلسه ای اضطراری با چندین وزیر و رهبر امنیتی عراق برگزار کرد تا درباره علل و عواقب آتش سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) در استان ذی قار که منجر به کشته شدن حداقل 75 نفر شد ، بحث کند.

به گزارش ترندونی ، به نقل از شفق نیوز ، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ، مصطفی الکاظمی شب گذشته جلسه ای اضطراری با تعدادی از وزرا ، مقامات و سران امنیتی برگزار کرد.

در این جلسه که برای کشف علل و عواقب حادثه آتش سوزی بیمارستان الحسین (ع) در استان ذی قار صورت گرفت ، تصمیمات مختلفی اتخاذ شد:

1 – شروع تحقیقات سطح بالای دولت برای تعیین علل حادثه.

2 – گروهی از وزرای دولت و گروهی از سران امنیتی بلافاصله به استان ذی قار می روند تا اقدامات داخلی را انجام دهند.

3- مدیر بهداشت ذی قار ، رئیس بیمارستان و رئیس اداره دفاع مدنی در استان دستگیر و مورد تحقیق قرار می گیرند.

4- همکاری بین وزارتخانه های مختلف در ارسال کمک های فوریت های پزشکی و فوریت های پزشکی به استان ذی قار.

5- شهادت دادن قربانیان حادثه به عنوان شهید ، پاسخ فوری به خواسته های آنها و اخراج مجروحان از عراق در شرایط بحرانی.

6- عزاداری رسمی شهدای واقعه اعلام می شود.

چند ساعت پس از آتش سوزی در مقر وزارت بهداشت عراق در بغداد شعله های آتش شعله ور شد و منجر به کشته شدن 75 نفر و زخمی شدن بیشتر شد که حال اکثر آنها وخیم است.

مقامات محلی در ذی قاره گفتند که آتش کاملاً خاموش شده و وضعیت اضطراری اعلام شده است.

در همان زمان ، یک منبع محلی رسمی گفت که دولت استانی ذی قار در حال بررسی استعفاهای گسترده پس از آتش سوزی فاجعه بار در بیمارستان جراحی قلب ذی قار است.

وی گفت: احمد الخفاجی ، یکی از مشاوران استاندار ، پس از حادثه به مقامات محلی استعفا گسترده داده است و این موضوع واقعاً در حال بحث است.

از سوی دیگر ، یک منبع امنیتی رسمی در استان ذی قار ، با افشای نتایج تحقیقات اولیه در مورد حادثه آتش سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) ذا قار ، گفت: “آنچه امروز رخ داده ، خود جهنم است.”

وی افزود: “این مرکز 68 بیمار مبتلا به بیماری بیماری کرونا قلب داشت و هر فرد آلوده حداقل یک ماهواره داشت که در مجموع بیش از 140 نفر در مرکز بودند.”

وی افزود: “تیم های امداد و نجات نمی توانند به محل حادثه رسیده و آنها را نجات دهند و پس از آرام شدن اوضاع اطراف بیمارستان ، عملیات انتقال باید آغاز شود.”

این افسر امنیتی در مورد علل آتش سوزی گفت: طبق نتایج تحقیقات اولیه ، این حادثه به دلیل قطعی برق نبوده است.

از طرف دیگر ، سامان بارزنجی ، وزیر بهداشت منطقه ای کردستان ایران آمادگی بیمارستان های منطقه ای را برای پذیرش آسیب دیدگان در آتش سوزی ذی قره اعلام کرده است.

بارزانجی گفت که وی با وزارت بهداشت فدرال عراق ، فرماندار ذی قار و مدیر کل بهداشت استان ذی قار تماس گرفته و از آمادگی KRG برای ارائه کمک ، مراقبت های پزشکی و پذیرایی از آسیب دیدگان حکومت اقلیم کردستان خبر داده است. بیمارستانها

آوریل گذشته ، یک بالون اکسیژن در یک آتش سوزی بزرگ مشابه در بیمارستان ابن الخطیبو در بغداد ، بیمارستان بیماران مبتلا به ویروس های بیماری کرونا ، منفجر شد.

به گفته وزارت کشور عراق ، در این حادثه 82 نفر کشته و 110 نفر زخمی شدند ، اما کمیسیون حقوق بشر (که به طور رسمی با پارلمان ارتباط دارد) گفت که در این آتش سوزی 130 نفر کشته شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا