برون مرزی

افزایش تلفات آتش‌سوزی بزرگ ترکیه به ۸ کشته/ تفرجگاه‌های ساحلی ازبین رفتند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی ، پس از گسترش آتش سوزی جنگل ها در سواحل جنوبی که همه چیز را برای پنجمین روز متوالی سوزانده و بلعید ، تعداد کشته ها افزایش یافته است.

فخرالدین کوجا ، وزیر بهداشت ترکیه یکشنبه شب اعلام کرد که تعداد کشته شدگان آتش سوزی ماناوگیت به هشت نفر افزایش یافته است.

به گزارش رویترز ، مقامات ترکیه می گویند آتش سوزی در بیش از 100 مکان در ترکیه در پنج روز گذشته همچنان ادامه دارد و باعث تخریب خانه ها و جاده ها ، پذیرش تلفات و شتابزدگی به مناطق دیگر شده است.

از روز چهارشنبه ، هزاران نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

کشورهای منطقه از جمله ایران ، روسیه ، اوکراین و جمهوری آذربایجان تاکنون به ترکیه در اعزام آتش نشانان و بالگردهای آتش نشانی کمک کرده اند.

وزارت جنگلداری ترکیه می گوید 13 هواپیما ، 45 هلیکوپتر آتش نشانی و 828 ماشین آتش نشانی به طور شبانه روزی برای مهار آتش کار می کنند.

به دنبال آتش سوزی گسترده در جنگل های این کشور ، رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه در مناطق آسیب دیده “حالت فوق العاده” اعلام کرد.

برهرا کال کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه نیز آتش سوزی گسترده در آنتالیا را یک فاجعه ملی توصیف کرد. “همه وزارتخانه های ما به شدت با آنها مخالف هستند.”

شامگاه یکشنبه گروهی به نام “کودکان آتش” ، وابسته به حزب کارگران کردستان (پ ک ک) که در ترکیه تروریست شناخته می شود ، مسئولیت آتش سوزی در جنگل های آنتالیا را بر عهده گرفت.

رئیس جمهور جمهوری ترکیه همچنین از دستگیری فردی در ارتباط با آتش سوزی گسترده جنگل های این کشور خبر داده است. (اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا