اقتصادی

۵۰ درصد فعالیت‌های استاندارد به بخش خصوصی واگذار شده است

ترندونی / اردبیل مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی و خروج از مالکیت دولتی ، 50 درصد کار و فعالیت های اداره کل استاندارد به بخش خصوصی واگذار شد.

هاشم علایی در گفت وگو با ترندونی ، اظهار داشت: این اقدام نه تنها امور را تسهیل و روند کار اداری را بهبود بخشید ، بلکه زمینه اشتغال 250 نفر را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه رسانه ها همیشه در اجرای برنامه ها و برنامه های مختلف برای ارتقاء سلامت و ایمنی عمومی بخشی قدرتمند از استاندارد هستند ، خاطرنشان کرد: در واقع ما رسانه ها را به عنوان یک شریک استاندارد در نظر می گیریم.

مدیر کل استان اردبیل گفت: در حال حاضر 370 واحد تولیدی در استان اردبیل با رعایت قوانین استاندارد اجباری ، بیش از 500 محصول تولید می کنند.

علایی ادامه داد: بیشتر واحدهای تحت پوشش استانداردهای اجباری حوزه تولید مصالح ساختمانی هستند که 60 درصد واحدهای استاندارد پوشش را تشکیل می دهند.

وی افزود: 35 درصد نیز در صنایع غذایی ، کشاورزی و خمیر کاغذ فعالیت می کنند و استانداردهای اجباری برای محصولات این بخش ها وجود دارد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل تصریح کرد: اداره کل استاندارد استان اردبیل در تلاش است تا کلیه ادارات را ملزم به رعایت قوانین استاندارد هنگام ارزیابی کیفیت محصول کند که با بازرسی های مداوم به دست آمده است.

علایی گفت: در زمینه فناوری و مهندسی با کمک آزمایشگاه های همکار و تأکید بر شورای فنی استان ، تلاش شده است که مواد تولیدی در استان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و محصولات عرضه شده قابل قبول باشد. به

وی با یادآوری اینکه یک برنامه آموزشی 30 ساعته سالانه برای افسران کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی ترتیب داده شده بود ، اظهار داشت: هدف از این دوره ها ارتقاء ظرفیت تولید و کیفیت در بخشهای مختلف است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در چند سال گذشته استاندارد استانی 20 نفر را استخدام کرده است تا با کمک نیروها خلاءهای موجود در بحث نیروی کار را پر کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا