سلامت و دانش

۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونای چینی امروز وارد کشور می‌شود/ گروه‌های جدیدی که تا پایان سال واکسینه می‌شوند

به گزارش شفافو ، علیرضا رییسی سخنگوی ستاد مبارزه با تاجگذاری تاج ملی در جلسه ستاد مبارزه با تاجگذاری تاج ملی گفت: تاریخ تحویل 4.2 میلیون دوز واکسن کرونا از سبد کاکس امروز اعلام می شود یا فردا.

شروع واکسیناسیون کرونا در گروه های جدید

سخنگوی ستاد ملی کرونا درباره برنامه واکسیناسیون علیه کوید 19 گفت: پنجشنبه گذشته ، با حضور وزیر بهداشت در آسایشگاه کهریزک ، واکسیناسیون گروه جدید را آغاز کردیم. در این دوره جدید ، افراد ساکن در خانه های سالمندان و افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی در مراکز مراقبت سراسری واکسینه می شوند ، بیش از 50٪ قربانیان جنگ شیمیایی ، به ویژه در مجاری هوایی و صومعه های حمام.

رییسی اضافه کرد: علاوه بر این ، واکسیناسیون در این مرحله برای کارکنان ICU و واحدهای ویژه عروق کرونا ، واحدهای بستری در Quid ، آزمایشگاه های Covid ، مراکز Quid منتخب در بخش های سرپایی و بهداشت و اورژانس های بیمارستانی واکسینه می شود ، بنابراین امیدواریم که واکسیناسیون بالا – گروههای خطر با 1.3 میلیون نفر در پایان سال ، و مرحله اول – تا آوریل. واکسیناسیون باقیمانده باید به تدریج بر اساس سند ملی واکسیناسیون تأیید شده توسط ستاد ملی انجام شود.

شرایط تاج گل در اروپا و ایالات متحده آمریکا

سخنگوی ستاد تاجگذاری ملی ، در جلسه ستاد تاجگذاری ملی به ریاست رئیس جمهور و سایر اعضا ، در مورد وضعیت جهانی بیماری عروق کرونا قلب گفت: “بیماری عروق کرونا قلب نامطلوب است و تاکنون بیش از 114 میلیون نفر در سراسر جهان بیماری کرونا قلب بیش از 2.5 میلیون نفر در همین حال ، مرگ و میر و بیماری در ایالات متحده بسیار زیاد است ، فقط در ایالات متحده بیش از 520،000 فوت کرونا دارد. مرگ و میر در انگلیس نیز زیاد است و تقریبا اولین تاج گذاری در اروپا است.

وی افزود: بر این اساس ، محدودیت های شدیدی در کشورهایی مانند ایتالیا ، فرانسه ، آلمان و انگلیس اعمال شده است. ویروس جهش یافته که از انگلیس آغاز شد در سراسر اروپا گسترش یافته است و در انگلیس می توان گفت تاج انگلیس جایگزین ویروس می شود “ووهان بود. لازم به ذکر است که سیستم های بهداشتی در انگلیس و آلمان بسیار قوی هستند ، اما از ویروس به زانو در آمده اند.

روند رشد تاج در خوزستان و چهارمحال و بهتیاری

سخنگوی ستاد ملی تاجگذاری در مورد وضعیت بیماری کرونا قلب در کشور گفت: “در سطح ملی ، اگرچه روند بیماری تقریباً پایدار است ، اما استانهای خوزستان ، چهارمحال و بهتیاری از استانهایی هستند که این بیماری در حال گسترش است. صعود کردن؛ در اهواز ، آبادان و برخی دیگر از شهرهای خوزستان ، گردش ویروس جهش یافته زیاد است ، بسیاری از افراد به بیماری عروق کرونا و همچنین نرخ بالای بستری در بیمارستان آلوده شده اند.

وی افزود: اقدامات خوبی در خوزستان انجام شده است و انطباق با دستورالعمل های دزفول و شادگان نسبت به قبل بهبود یافته است و به نظر می رسد روند صعودی بیمار تا حدی تحت كنترل است ، علاوه بر این اقدامات خوبی نیز انجام شده است. فقط 12000 مطالعه در حال انجام است. روزانه بیش از 100000 آزمایش در کشور انجام می شود که می تواند برای تشخیص به موقع بیماران و اطرافیان مفید باشد.

11 شهر هنوز در ایالت سرخ کرونا قرار دارند

سخنگوی ستاد تاج ملی گفت: در حال حاضر 11 شهر سرخ در خوزستان – اهواز ، آبادان ، بندرماهشهر ، خرمشهر ، دسفول ، دشت آزادگان ، رامهرمز ، شادگان ، شوشتر ، کارون و هویزه – در موقعیت قرمز قرار دارند. امیدوارم با رعایت دستورالعمل ها بتوانیم شرایط را افزایش دهیم. “بیایید به این شهرهای قرمز برویم.

وی گفت: اکنون 32 شهر در کشور با رنگ نارنجی ، 251 زرد و 154 شهر آبی وجود دارد.

چند هفته باقیمانده را برای استراحت در نوروز تماشا کنید

معاون وزیر بهداشت در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور گفت: باید از نزدیک بر رعایت دستورالعمل ها نظارت کرده و این میزان را افزایش دهیم. چند هفته به عید نوروز مانده است ، باید دقیق و دقیق تحت نظر ما قرار بگیریم تا بتوانیم روزهای نوروز را با آرامش سپری کنیم.

وی ادامه داد: “ماهیت ویروس های کرونا به گونه ای است که وضعیت چندان قابل پیش بینی نیست و با رعایت نکردن دستورالعمل ها ، موج بیماری می تواند به شهرها ، استانها و کشورها سرایت کند. از طرف دیگر ویروس جهش یافته انگلیس بسیار مسری است. “

تقویت کنترل در مرزهای غربی کشور با کمک هلال احمر

رییسی در مورد کنترل مرزها در کشور گفت: در ارتباط با کنترل های مرزی ، ستاد بحث و توافق کرد که نیروهای جمعیت هلال احمر باید به نیروهای بهداشتی در حفاظت از مرزها کمک کنند. در حال حاضر مرزهای غربی کشور بسته شده و مرزها به شدت کنترل می شوند. امیدواریم بتوانیم مرزهای هوایی ، زمینی و آبی را با دقت کنترل کنیم. گرچه ویروس جهش یافته در سراسر کشور شیوع یافته است ، اما در هر صورت ، ما باید از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنیم و راه حل شناسایی سریع بیماران و افراد حادثه دیده است.

وی خطاب به مردم گفت: “با تشکر و قدردانی از همه هموطنان که دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی انجام می دهند ، امیدوارم که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مصائب بهداشتی در چند هفته آینده با یکدیگر دست بدهیم و از شیوع بیماری در کشور جلوگیری کنیم. نوروز. “به آرامی.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا