عمومی

۱۰ درصد اماکن خلخال برای تردد معلولان مناسب‌سازی شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، رضوان صادقی صبح پنجشنبه در جلسه ستاد مناسب سازی اماکن برای دسترسی معلولان خلخال با انتقاد از عدم مناسب سازی اماکن خلخال برای تردد معلولین اظهار کرد: تنها ۱۰ درصد ساختمان‌ها و اماکن عمومی خلخال برای تردد معلولان مناسب‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار معلول جسمی و حرکتی خلخال زندگی می‌کنند، گفت: بر اساس مصوبات دولت طرح مناسب سازی باید در تمام پروژه‌های نوسازی، بهسازی و بازسازی اماکن دولتی و عمومی لحاظ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار خلخال بیان کرد: اداره بهزیستی خلخال به عنوان دبیرخانه ستاد پیگیری مناسب سازی، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد که لازم است شهرداری هر شهر نیز باید در صدور پروانه ساخت و یا مجوز پایان کار نظر موافق و یا مخالف بهزیستی در زمینه رعایت طرح مناسب سازی در پروژه‌های عمرانی عمومی را لحاظ کند.

صادقی عدم برخورداری ساختمان‌های اداری از رمپ برای تردد ویلچر عمده‌ترین مشکل معلولان در خلخال است، ادامه داد: تمامی ادارات و بانک‌های موجود خلخال در سریع‌ترین زمان طرح مناسب سازی را جهت تسهیل در تردد معلولین به ادارات و بانک‌ها باید اجرا کنند.

وی افزود: مناسب سازی، بهسازی و پازل‌گذاری پیاده‌روها برای نابینایان، ایجاد پل‌های ارتباطی پیاده رو در خیابان اصلی، نصب تابلوهای محل پارک خودرو ویژه معلولان و جانبازان در خیابان‌ها، ایجاد رمپ ورودی سرویس‌های بهداشتی و آسانسور ساختمان‌های اداری، مناسب سازی پارک‌ها و فضاهای سبز شهری برای دسترسی معلولان و سالمندان به خدمات دستگاه‌های اداری و عمومی مورد تاکید آئین نامه مناسب سازی اماکن و ساختمان‌های عمومی است.

دکمه بازگشت به بالا