عمومی

کشور بیش از هر زمان دیگری به رسانه و خبرنگار متعهد و مسئول و حرفه‌ای نیاز دارد

رییس دانشکده علوم اجتماعی ارتباطات و رسانه با تشریح اهمیت رسانه‌ها برای کشور و تبریک روز خبرنگار گفت: کشور بیش از هر زمان دیگری به رسانه و خبرنگار متعهد و مسئول و حرفه‌ای نیاز دارد.

به گزارش ترندونی، اکبر نصراللهی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به مناسبت روز خبرنگار نوشت: «همه اتفاقات خوب و بد و نتایج و پیامدهای آنها تا حد بسیار زیادی به رسانه و خبرنگاران وابسته است. بنابراین اگر پیشرفت، رفاه، آرامش، عزت و سربلندی ایران عزیز و بازدارندگی رسانه‌ای و کنشگری فعال، دغدغه و هدف است، همه باید کمک کنند تا رسانه‌ها و خبرنگاران متهعد، مسئول، حرفه‌ای و دارای تاب‌آوری و توان رقابتی بالای بیشتری داشته باشیم و شرایط کاری بهتری برای آنان فراهم شود.

استاد ارتباطات رسانه و نویسنده کتاب‌های حوزه روزنامه‌نگاری با جدادانستن حساب برخی از افرادی که فقط در کسوت ‌خبرنگار در تامین معیشت و کاسبی اقتصادی و سیاسی هستند با خبرنگاران متعهد و مردمی افزود: کار رسانه‌های‌ متعهد، ارزشمند و مقدس و عبادت است و مسئولان باید با توجه به مقدس‌بودن کار خبرنگاران و رسانه‌ها، مدافع‌ حریم و حرم ‌رسانه باشند، آنها را محرم و دلسوز و مشاور خود بدانند و از کمک آنها برای حل مشکلات  کشور بهره گیرند.

رییس دانشکده علوم اجتماعی ارتباطات و رسانه همچنین با تاکید بر ضرورت تبیین حقایق امیدزا گفت: تولید و انتشار صرف انبوه اخبار منفی شلیک به روح و روان و امید مردم است. اگرچه خبرنگاران مسئول خوب و بد اخبار نیستند و باید وقایع را همان‌گونه که روی داده‌اند، منتشر و مشکلات مردم را منعکس کنند اما وظیفه دارند در کنار طرح مشکلات راهکارهای حل آن را از کارشناسان پیگیری و منتشر کنند.

نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری افزود: اگر خبرنگاران از مردم و راوی زندگی و مشکلات مردم و به دنبال راه‌ حل آن نباشند، خبرنگار نیستند.

رییس دانشکده علوم اجتماعی ارتباطات و رسانه در پایان با بیان اینکه هزاران راه نرفته در عرصه روزنامه‌نگاری وجود دارد، تعامل رسانه‌ها و مسئولان را ضروری دانست و تاکید کرد: رسانه‌ها باید خبرنگارانی در تراز انقلاب اسلامی و در شأن مردم داشته باشند و برای رسیدن به این هدف همه به‌ویژه دانشگاه‌ها باید طرح نو دراندازند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا