عمومی

کشوری که مردم حاکم واقعی آن هستند

بروز بحران ها در تعیین سرنوشت جامعه یا دولت بسیار مهمتر از استدلال و برنامه ریزی است. جنگ جهانی دوم که جان حدود 50 میلیون نفر را گرفت ، برای آلمان و آلمانی ها سرنوشت ساز بود.

آلمانی ها چهار فاجعه اصلی از فاجعه جنگ جهانی دوم آموختند:

1) تسلط تفکر در جامعه منجر به بسیاری از تصمیمات اشتباه می شود.

2) حزب فراگیر فقط به دلیل پوپولیسم وجود دارد.

3) بدون توافق دولت و ملت ، جامعه رشد ، پیشرفت و ثبات را نخواهد دید

4) توسعه بدون بحث در سطح جامعه حاصل نمی شود.

در قرن نوزدهم و بیستم ، از زمان بیسمارک ، آلمان تمام تلاش خود را کرده است تا خود را به عنوان یک کشور بزرگ و قابل توجه مانند انگلیس ، فرانسه و روسیه تثبیت کند. این کشور از تلاش برای گسترش ناوگان خود ، استعمار آفریقا و تغییر ساختار اقتصاد خود برای تبدیل شدن به یکی از قدرتهای بزرگ آن زمان استفاده کرده است. بیسمارک در سال 1890 استعفا داد و قیصر سعی در ایجاد “امپراتوری جهانی” داشت. حتی ملی گرایی آلمان و جریان روشنفکری از چنین هدفی حمایت می کردند. در سخنرانی معروف خود در فرایبورگ در سال 1895. ماکس وبر ، اتحاد آلمان را بدون تبدیل شدن به یک قدرت جهانی غیرعملی خواند (ولتماخت). سیاستمداران و روشنفکران آلمانی تلاش کردند با دستیابی به قدرت بین المللی آلمان جای پای آلمان را در اروپا تقویت کنند. در همان زمان ، استراتژی فرانسه و انگلیس محدود کردن قدرت سیاسی و نظامی آلمان بود. هسته اصلی این استراتژی انزوای آلمان بود. 43 سال پس از اتحاد (1871) ، آلمان در سال 1914. سعی در تسلط بر اروپا داشت ، اما رد شد.

در پایان جنگ جهانی اول ، در سال 1918 ، آلمان تحقیر شد اما ویران نشد. در برابر فرانسه و لهستان ، آلمان بخشی از سرزمین خود را از دست داد و ارتش آن به 100000 نفر محدود شد و اجازه نداشت زیر دریایی ها و کشتی های بزرگ داشته باشد. با این حال ، مسئله مقامات آلمان و آلمان و ادعاهای آلمان حل نشده است. جریان های افراطی به دنبال تسلط آلمان در اروپا و جبران خسارت گذشته برای مدت 20 سال تلاش کردند تا در اواخر دهه 1930 در طول جنگ جهانی دوم دوباره به هدف خود برسند. سرانجام در سال 1943 م. آلمان به هر قیمتی اروپا و بخشی از اتحاد جماهیر شوروی را در اختیار گرفت؟ یک نیاز خاص روانشناختی تاریخی و جریان فکری در دهه 1980 و 1980 برآورده شد. در پایان قرن نوزدهم ، بیسمارک گفت: “روسیه ، آفریقای ما آلمانی است.” به عبارت دیگر ، اگر انگلیس و فرانسه بر آفریقا تسلط داشتند ، ما نمی توانستیم. پروژه ما سلطه اروپا (Europaische Gemeinschaft) است که شامل روسیه نیز می شود. 1945 باز هم پروژه آلمان برای سلطه بر اروپا کاملاً شکست خورده است.

مهمترین نکته نظری بین سالهای 1945 و 1871 ، که آلمان به طور پی در پی برای آن از دست داد ، تمرکز فکر و قدرت در یک م stateسسه دولتی و دولتی بود که توسط روشنفکران نیز پشتیبانی می شد و جامعه نقش خود را در تعدیل این افکار بازی می کرد. و هیچ گرایشی نداشت. برخلاف سال 1688. در انگلیس و در سال 1789 م. در فرانسه ، جایی که جامعه نقش مهمی داشت ، در آلمان ، سنت های قدرتمند دولت و دولت در مورد همه موضوعات نیز ایده ها را حفظ کردند.

از یک سو ، یک دولت حاکم و متمرکز ، از سوی دیگر ، اعتماد دولت بنیان فرهنگی و سیاسی جامعه آلمان بود. حتی امروز ، طرح هرمی تصمیم گیری در شرکت ها و همکاری بین بخش خصوصی و دولت این لایه تاریخی صلح را نشان می دهد. نهاد دولتی در آلمان همیشه نخبه بوده و از بهترین ها برخاسته است. گروه ها و سازمان ها باید ظرفیت کافی را برای شناسایی و شناسایی توسط دولت از خود نشان دهند. از اواخر قرن نوزدهم ، جامعه مهندسان آلمان (Verein Deutscher Ingenieure) سالهاست که به دنبال تأیید دولت است. گفته می شود كه یكی از دلایل ظهور صنعت و فناوری در آلمان در مقایسه با فرانسه و انگلستان تخصص سازمان و حمایت دولت از این گروه مهندسی است. اعتبار و مقبولیت افراد و سازمان ها با تأیید دولت آلمان تأیید شد.

قبل از جنگ جهانی دوم ، روشنفکران آلمان رفتار مشابهی داشتند ، از این رو معنای دقیق روشنفکر ، از سال 1898 در فرانسه وجود دارد. آلمان به عنوان بیانیه ای منطقی ، دقیق و صحیح برای حاکمان ، عقیم ماند. روشنفکران در آلمان قبل از سال 1945 تمرکز اصلی بر تأیید و تلفیق ایده های دولت بود. اقتدار دولت آلمان چنان گسترده بود که اجازه نمی داد در مورد منافع ملی نتیجه گیری های مختلفی انجام شود. آلمانی ها به دلیل توانایی های سازمانی ، بوروکراتیک و تولیدی خود تمایل داشتند مرزهای اتحادیه ها و اتحادیه های اروپا را پشت سر بگذارند ، اما با وجود رقبایی مانند انگلیس ، فرانسه و روسیه / اتحاد جماهیر شوروی ، همیشه منابع ظهور را نداشتند. جغرافیا گزینه های سیاسی آنها را محدود می کرد. جالب اینجاست که حتی پس از جنگ جهانی دوم و در زمان صدراعظم ویلی برانت ، آلمان غربی اروپای شرقی (Ostpolitik) را فراموش نکرد و سرانجام حتی ایالات متحده موافقت کرد که دولت آلمان غربی معاهده هایی را با کشورهای اروپای شرقی امضا می کند. پس از سال 1950 ، تمام تلاش های سیاستمداران آلمان برای دهه ها بر روی اصول زیر متمرکز بود: قدرت از طریق ثروت اقتصادی ، اتحاد دو آلمان و توازن بین شرق و غرب.

دو جنگ جهانی برای تبدیل ایده دولت آلمان از ایده آلیسم به واقع گرایی اتفاق افتاد. دو جنگ جهانی به گونه ای اتفاق افتاد که آلمانی ها محدودیت های خود را درک کردند. علاوه بر تضمین هایی که آلمانی ها به اروپا و دنیا تمایل به داشتن یک قدرت اقتصادی را می دادند ، آنها مستقیم و غیرمستقیم تلاش کردند تا این دو آلمانی را متحد کنند تا حدی که وزیر امور خارجه آلمان ، هانستریش گنشر ، خود را در راس قدرت فردی و حزبی بداند. او استعفا داد و گفت: “من دیگر کاری با سیاست ندارم زیرا هدف سیاسی زندگی من ، اتحاد دو آلمان محقق شده است. نخست وزیر انگلیس ، مارگارت تاچر ، با اتحاد دو آلمان مخالفت کرد و تلاش کرد روند اتحاد را کند کند. فرانسوا میتران ، رئیس جمهور فرانسه ، جلوگیری از وحدت را عملی نمی دانست و معتقد بود که هدف اصلی اتحادیه اروپا از دهه 1950 محدودیت ساختاری قدرت آلمان بوده است. حتی ظهور یورو به عنوان یک شاخص ارزی مشترک برای اعضای اتحادیه اروپا مجبور بود قدرت آلمان را محدود کند.

پس از جنگ جهانی دوم ، جنبشی برای گسترش دولت و جامعه به دور از ناسیونالیسم توسعه طلب گسترش یافت. قانون اساسی جدید روابط بین مردم و دولت را غنا بخشید ، به بلوغ سیاسی مردم اهمیت بیشتری می داد و از طرز تفکر ساختاری مسلط خاصی جلوگیری می کرد. توافق شد که دولت باید دائماً مورد انتقاد جامعه و اقشار جامعه قرار گیرد. باید بین نظم حاکمیت سیاسی و آزادی تعادل برقرار شود. این بار روشنفکران به جای تأیید حاکمان ، انتقاد کردند. روشنفکر از ارتباط با دولت به رابطه با مردم منتقل شد و شهر هایدلبرگ به مرکز بحث های فکری تبدیل شد. جامعه به تفکر ، مطالعه ، بحث و مناظره تشویق شد. رأی دهندگان آلمانی برای پرورش و تقویت جامعه شکل گرفتند (دویچه واهلرگسلشفت). او روشنفکران و جامعه خود را به سمت تشکیلات ، بحث و اجماع سوق داد.

نکته این بود که اگر بحث نکنیم ، اختلاف نظری وجود نداشته باشد و اگر این بحث ها در فضای مدنی باز و شفاف انجام نشود ، اماکن بسته دولت بسیار ناعادلانه خواهد بود. گفته شده است كه اگر كشوری بخواهد به افق چشم اندازهای بزرگ وارد شود ، باید از طریق خواسته ها و بحث های مردم به این مهم برسد ، نه در گروه های كوچك و بدون بحث ، یك آینده ایده آل ، همانطور كه ​​در سالهای 1945-1914 اتفاق افتاد. معافیت برای آلمان. یورگن هابرماس تا آنجا پیش رفت که هویت ملی را خارج از ملی گرایی ترویج داد و ایده میهن پرستی را نه بر اساس صدای افراد و سیاستمداران بلکه بر اساس قانونی و قانون اساسی بنا نهاد (“Verfassungspatriotimus”).

علاوه بر این ، بسیاری از سیاستمداران ، مانند یوشکا فیشر و اندیشمندانی مانند هابرماس ، معتقد بودند آنچه آلمان در خارج از مرزهای خود در حوزه های سیاسی ، امنیتی و نظامی انجام می دهد ، باید در چارچوب “چند جانبه گرایی” و همکاری اروپا و خارج از کشور باشد. اهل اروپا باشید. در عین حال ، این چندجانبه گرایی باید بر اساس مطالبات ضد جنگ و اجماع جامعه آلمان و افکار عمومی باشد. گرهارد شرودر ، صدراعظم آلمان در مورد نشست 2003 گفت: “من آلمان را به یک ماجراجویی نمی برم.” جنگ ایالات متحده و عراق و در مورد رویکرد آلمان به نظامی گری صحبت کرد (دویچر وگ).

با ظهور جهانی شدن و قدرت خاص صنعتی و تولیدی آلمان ، وابستگی متقابل آلمان ها به اقتصاد فرامرزی افزایش یافته و مواضع رئالیسم سیاسی در سیاست های برلین و فراتر از آن تقویت شده است. آلمان از نظر اقتصادی به روسیه ، چین ، هند ، کره جنوبی و آمریکای لاتین نزدیکتر شده و موقعیت خود را به عنوان سومین یا چهارمین اقتصاد بزرگ جهان حفظ کرده است. مجموعه ای از دستگاه های سیاست خارجی و 230 نمایندگی در سراسر جهان برای صادرات آلمان و بخش خصوصی در دسترس بود. اگر در زمان بیسمارک و قیصر اروپایی ها نگران قدرت سازمان نظامی آلمان بودند ، اکنون آنها نگران موقعیت ممتاز سازمان اقتصادی آلمان هستند. آلمانی ها در داخل و خارج از کشور همه تلاش خود را می کنند تا اطمینان حاصل کنند که قدرت نرم آلمان به ترس اطرافیان تبدیل نشود.

83 میلیون نفر در آلمان زندگی می کنند. جمعیت ، 35،021 کیلومتر مربع ، 4 تریلیون نفر. تولید ناخالص داخلی USD ، 28 درصد در اقتصاد اروپا ، آلمان دارای 709 عضو پارلمان است که 31 درصد را تشکیل می دهد. زنان و 8 درصد. نورمان

مشارکت مردم ، نیروی کار و بخش خصوصی در روند تصمیم گیری ملی ، آلمان را به یک کشور منحصر به فرد در شکل دادن به قرارداد اجتماعی تبدیل کرده است. برخلاف کشورهای جهان سوم که مجموعه ای از لایه های متناقض هستند و تشخیص عملکرد افراد و دستگاه ها برای آنها دشوار است ، آلمان شاید از نظر فکر و تصمیم گیری شفاف ترین کشور جهان باشد. به دلیل فاجعه های جنگ های جهانی ، راهروها و ساختار دولت مردم را به تصمیم گیری و مشارکت در تصمیم گیری درباره سرنوشت دعوت می کند (میتبستیممونگ). دولت آلمان نه تنها برای افزایش سود و جلب رضایت سهامداران ، بلکه برای اختصاص بودجه ای به حقوق بشر و محیط زیست ، هر مشاغل را به داشتن نماینده منتخب در هیئت مدیره خود و در سطح اجتماعی منصوب کرده است. بیو احساس مسئولیت می کند.

اوج عملی حکمرانی خوب در آلمان ، ظهور آنگلا مرکل به عنوان صدراعظم است. او در یک آپارتمان 120 متر مربعی زندگی می کند و آخر هفته ها خودش را می خرد ، یک مشت لباس بیشتر ندارد و یک دفتر آلمان را با بودجه 3.3 میلیارد یورو اداره می کند. مرکل مادر آلمانی (موتی) نامیده می شود و او صبورانه ، صبورانه ، دقیق ، حرفه ای و از همه مهمتر با در نظر گرفتن افکار عمومی تصمیم می گیرد. شناخته شده است که تصمیمات وی در 5 سال گذشته براساس 600 نظرسنجی نظرات حرفه ای انجام شده توسط دفتر نخست وزیر است. آرامش و اعتماد به نفس آنگلا مرکل از وی بعنوان رئیس عالی در پیگیری منافع ملی آلمان ، شخصی که اعتماد به نفس و شخصیت خود را در روزهای دشوار حفظ کرد ، ساخته است.

مرکل در راستای رعایت روح ملت آلمان که از ایجاد جذابیت در سیاست مداران جلوگیری می کند ، صدر اعظم است. کسی که معتقد است کشورهایی که تمایل به تمدن سازی دارند باید پل بسازند تا مرزها را بسازند و این را می توان مرحله به مرحله و به آرامی انجام داد ، که این یک گام کوچک کودکانه در سیاست آلمان محسوب می شود. (Die Politik der Klienen Schritte) مرکل معمار پذیرش یک میلیون و 400 هزار مهاجر از عراق ، افغانستان و سوریه به آلمان بود و آن را یک پرونده بشردوستانه و مدنی توصیف کرد. مرکل علی رغم علاقه خاص به وزیر دفاع (کارل-تئودور زو گوتنبرگ) ، وزیر دفاع خود را در سال 2011 برکنار کرد. 5500 مدرس دانشگاه آلمان به وزیر اعراب نوشتند كه وزیر دفاع نیمی از پایان نامه دكترای 475 صفحه خود را سرقت كرده و بسیاری از روزنامه نگاران و عكاسان را با پول دولت به یك سفر رسمی به افغانستان برده است. وزیر دفاع بلافاصله استعفا داد و عنوان دکتر به او اعطا شد. 70 درصد آلمانی ها از آنگلا مرکل حمایت می کنند. شخصیتی که به معنای واقعی کلمه خدمتگزار ملت است (کارمند دولت) ، بنابراین سالهاست که آلمان به دلیل رفتارها ، کالاها و خدمات خود به عنوان محبوب ترین کشور جهان شناخته می شود.

اگرچه اروپایی ها دیگر نگران توسعه سرزمینی آلمان نیستند ، اما اکنون آنها آگاهانه و ناآگاهانه به نظم ، شفافیت ، دقت ، دقت ، مدیریت زمین ، حمایت از حاکمان و از همه مهمتر ، پیمان اجتماعی آلمان که همیشه در حال تغییر است ، اهمیت می دهند. ، حسادت نویسنده یک بار از رئیس جمهور آلمان پرسید که چرا آلمان با این همه سرمایه اجتماعی بین المللی نقش برجسته تری در صحنه جهانی ندارد: وی پاسخ داد: مردم آلمان این اجازه را نمی دهند.

* در وب سایت نویسنده منتشر شده است. ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

دکمه بازگشت به بالا