اقتصادی

کرونا 26 میلیون آمریکایی را اخراج کرد

تعداد افرادی که در ایالات متحده به دنبال مزایای بیکاری هستند ، از 26 میلیون فراتر رفته است.

به گزارش رویترز ، هرچند بخش بزرگی از اقتصاد ایالات متحده آمریکا برای کند شدن شیوع تاج ویروس خاموش شده است ، طبق گفته های رویترز ، تعداد افرادی که متقاضی دریافت مزایای بیکاری هستند به بالاترین حد ممکن رسیده است. اکنون ایالات متحده مرکز پیشرو در تاجای جهان است و تقریباً یک چهارم کلیه مبتلایان به تاج در جهان ، شهروندان آمریکایی هستند.

کریس رپکی ، یک اقتصاددان ارشد بانک میتسوبیشی ، اظهار داشت: “در حال حاضر ، ما باید منتظر یک معجزه باشیم تا با ادامه اوضاع ، از مواجهه با رکود دیگر خودداری کنیم. یک خطر بسیار جدی برای اقتصاد وجود دارد و هر چه مدت طولانی تر ادامه یابد ، مقابله با آن دشوارتر خواهد شد.

اگرچه 16.2 درصد از نیروی کار ایالات متحده ادعا می کنند بیکار هستند ، اما انتظار می رود این تعداد تا پایان ماه مارس به 30 میلیون نفر برسد. در این صورت ، دستاورد کلی ایجاد اشتغال در اقتصاد ایالات متحده تا سال 2010 از بین خواهد رفت.

بیکاری در تنسی ، کارولینای جنوبی و فلوریدا به شدت افزایش یافته است ، اما میشیگان و نیویورک نسبت به هفته های قبل رشد بیکاری کمتری داشتند.

از طرف دیگر ، تعداد کل خانه های فروخته شده در ایالات متحده در ماه مارس 15.4 درصد کاهش یافته است که بیشترین میزان کاهش از ژوئیه 2013 است.

انتظار می رود که دولت آمریکا به زودی بسته حمایتی 84 میلیارد دلاری برای مشاغل کوچک را منتشر کند.

جیمز نایتلی ، اقتصاددان بانک ان بی سی گفت: “ما به احتمال زیاد شاهد کاهش نرخ بیکاران در هفته های آینده خواهیم بود ، اما ما هنوز راه طولانی نداریم تا بازار کار به حالت عادی برگردد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا