اقتصادی

پیگیری رفع موانع واحدهای مشکل دار و طرح‌های نیمه تمام شستا و بنیاد مستضعفان

معاون تسهیل و حذف مواد تولیدی رئیس ستاد از اجرای بیشتر مصوبات جلسه 98 این ستاد خبر داد.

به گزارش ترندونی ، بابک دین پرست پس از جلسه ستاد تسهیل تولید و رفع موانع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه وضعیت بازی و روند اجرای مصوبات جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید 98 بررسی شد و خوشبختانه در این جلسه بیشتر مصوبات را اجرا کردیم ؛ در حال حاضر چندین قطعنامه در دست تهیه و اجرا است که در صورتجلسه امروز مجدداً ذکر خواهد شد و در دستور کار دبیرخانه ستاد قرار خواهد گرفت. از این پس روند اجرای مصوبات قبلی جلسات کارکنان در ابتدای هر جلسه بررسی و ارزیابی می شود. طول میکشه.

وی با تأکید بر اینکه هیچ بهانه ای برای عدم اجرای مصوبات ستاد پذیرفته نمی شود ، ادامه داد: کلیه مصوبات این ستاد مطابق قوانین و مقررات و با وجود اختیارات قانونی ستاد تأیید و منتشر می شود ، فقط برای تسهیل حتی رضایت نامه ارگان یا ارگان مجری این مصوبه همچنین باید مصوبات را هنگام تهیه مصوبات دریافت و به آنها اطلاع دهد.

رفع موانع موجود در واحدهای مشکل ساز و محصولات نیمه تمام را بررسی کنید

معاون رئیس ستاد تسهیل و دفع: “جلسه امروز با موضوعات مربوط به واحدهای مشکل دار و محصولات نیمه تمام و همچنین صندوق فقرا شسته شد.” شستا و بنیاد فقرا این فرصت را داشتند که به منظور تکمیل محصولات نیمه تمام و حل مشکلات و تأسیس واحدهای تولیدی در این دو بنگاه اقتصادی بزرگ ، لیست جامعی از واحدهای تولیدی و پروژه های نیمه تمام را بررسی و ارائه دهند. لیستی از مصوبات تأیید نشده ستاد تسهیل و کارگروه های استانی برای تخفیف و رفع موانع تولید شناسایی و برطرف شد و مشکلات مربوط به تقسیمات مربوط به این دو شرکت برطرف شد. مشکلات تقسیمات اقتصادی این دو شرکت پس از یک ماه تصویب مجدداً مطرح شد.

وی در مورد مشکلات ارزی بسیاری از بخشهای شستا و افراد نیازمند صندوق گفت: برخی از محصولات نیمه تمام این دو اقتصاد بزرگ کشور برای تکمیل ، راه اندازی و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال خود به منابع ارزی نیاز داشتند. تاسیس شد جلسات باید در جلسات با نمایندگان شرکت های شرکت کننده و بانک مرکزی بررسی شود و ارز مورد نیاز برای اجرا و راه اندازی چنین پروژه هایی تا آنجا که ممکن است مشخص شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: در این جلسه همچنین روند تعیین تکلیف 691 شرکت و برنامه سرمایه گذاری با پرونده های قضایی ، واحدهای مشمول ماده 141 قانون تجارت یا ورشکستگی مورد بررسی و استقرار قرار گرفت. مشکلات هر یک از این واحدها باید در کمیته ای متشکل از نمایندگان قوه قضائیه ، دبیرخانه ستاد امداد و مسئولان دستگاه های استانی مربوطه بررسی شود.

وی گفت: “در شرایط شکننده کنونی که با تحریم های سرکوبگرانه آمریکا روبرو است ، تمام توانایی های منجمد ، معلق و بلا استفاده کشور باید فعال شود”. “بر این اساس ، ستاد باید تمام تلاش ها را برای بازسازی و برنامه ریزی برای ظرفیت های رها شده تسهیل کند. این مرکز بیشترین استفاده از امکانات راکد و راکد در کشور را متمرکز کرده است. پس از اجرای برنامه ها ، احیای مجدد و بازگشت 2000 واحد صنعتی ثابت در مناطق شهری و صنعتی به دستور کار دستگاه های ملی و استانی مربوطه. 1020 مین ایستاده و بیش از 2300 واحد خریداری شده توسط شبکه بانکی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا