اقتصادی

جزئیات قرارداد خرید و فروش برق در شرکت­های شستا

مدیرعامل شرکت تمین انرژی هولدینگ از تبادل قراردادهای برق دوجانبه بین شرکتهای تولید کننده برق و مصرف کنندگان بزرگ برق در شرکتهای تابعه شستا خبر داد و گفت: این قرارداد با ظرفیت 500 مگاوات انجام شده است.

به گزارش ترندونی ، به نقل از شستا ، کوروش نفیعی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور الگوی موفقیت آمیز افزایش درون گروهی در بخش برق شکل گرفته است ، افزود: این امر باعث کاهش هزینه های تأمین برق به شرکتهای تابعه و افزایش سودآوری خواهد شد. از شرکتهای فوق آن را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: اگرچه نیاز مصرفی شرکتهای تابعه شستا بیش از این مقدار برآورد شده است ، اما حجم مبادلات قرارداد مربوط به کل ظرفیت کارخانه ها با مصرف بیشتر از 5 مگاوات است که طبق این قوانین و مقررات وزارت نیرو ، با قراردادهای دوجانبه قابل عقد است. برق یا از طریق تبادل انرژی تأمین کنید.

نفیعی افزود: در حال حاضر 340 مگاوات قرارداد خرید / فروش برق بین شرکتهای صنعتی تابعه شستا و نیروگاه ها رد و بدل شده است و قرار است تا 150 مگاوات در این شرکت به شرکت فرعی اضافه شود و قرارداد مبادله برق دو جانبه را امضا کرده است. .

مدیرعامل شرکت تممین انرژی هلدینگ با بیان اینکه مجموعه این اقدامات و مبادله قراردادهای دو جانبه با هدف افزایش توافق بین شرکتهای تابعه و استفاده بهینه از ظرفیتهای قانونی و پیمانکاری در بخش برق دنبال شده است ، افزود: نقدینگی برای این امر لازم است. اهداف استراتژیک شرکتها را پیش ببرید. هیچ تفاوتی نیست. به عبارت دیگر ، انتظار می رود با مبادله این قراردادها و اجرای آنها برای اولین بار در سطح شستا و در کشور در آن سطح همکاری و حجم مبادله ، مزایا در شرکت های شستا جمع شود و باعث رشد و تعالی بیشتر شود. شرکتهای تابعه و بدیهی است که سهامداران آن باید تأمین شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا