اقتصادی

پیامک‌های واریزی که برای کلاهبرداری می‌آیند

بعد از صفحات “کلاهبرداری” و پیام های متنی که با موضوع روز یا نام سیستم همراه است ، نوعی کلاهبرداری در قالب پیغام انتقال پول به حساب شما ظاهر می شود.

به گزارش ترندونی ، این بار شما برای انتقال پول به عنوان حملات “فیشینگ” به دروازه های پرداخت آنلاین نمی روید و به فرض دریافت جایزه به یک دستگاه خودپرداز کشیده نمی شوید بلکه یک پیامک برای شما ارسال می شود که در ابتدا احتمالاً شما را هیجان زده می کند. حتی ممکن است باعث شود شما فکر کنید که این مبلغ مربوط به حقوق شما است ، وام را بپردازید یا وام را به یک دوست بازپرداخت کنید! اما شما در واقع درگیر جدیدترین نوع کلاهبرداری پیام هستید.

به مشترکان در وضعیت مشابه دستور داده می شود كه پیام متنی ارسال كنند و بیان كنند مبلغی به حساب آنها واریز شده است ، سپس با آنها تماس گرفته می شود كه به صورت اشتباه واریز مبلغ را به حساب واریز كنند و پول را به شماره كارت چاپ شده برگردانند.

اما اس ام اس واریزی به هیچ وجه از سامانه پیامکی بانکی ارسال نشده و از یک شماره تلفن متفاوت ارسال شده است. این پیامک با پیام های متنی بانکی ظاهر نمی شود.

اما ترافیک چیست؟ قبلاً گفته شده است که در سناریوی فوق ، کلاهبردار در واقع یک پیش فرض از شخص دیگری دریافت کرده است و قرار نیست کالای مورد نظر خود را تحویل دهد. او شماره کارت شما را به شخص خود داد تا ردیابی نشود. این تسهیلات پیش پرداخت را به کارت شما منتقل می کند و شما آن را به کلاهبردار بازگردانید. در برخی موارد ، شما حتی در فروشگاهی که کلاهبرداران منتظر خرید طلا هستند پول واریز می کنید. بنابراین اثری بر روی آن باقی نمی ماند و شما و فروشنده طلا مسئولیت این جنایت را بر عهده خواهید گرفت.

در برخی از نمونه هایی از چنین پیام های پیامکی ارائه شده ، تعداد کل حساب و مانده موجود در پیامک مشخص شده است ، اما هنوز مشخص نیست که آیا این کلاهبرداران از شماره های بالقوه استفاده می کنند یا جعل اطلاعات صحیح ، جمع آوری احتمالی اطلاعات برای مشتریان بانکی و غیره. .

مطمئناً اطلاعات حساب بانکی مانند مانده و شماره حساب یکی از مواردی است که مشتریان به آن توجه کمتری می کنند زیرا فکر نمی کنند این امکان دسترسی به حساب کاربری خود را فراهم می کند ، اما در واقع می تواند اعتماد به کلاهبرداری هایی را مانند موارد ذکر شده جلب کند. با این حال ، این اولین بار نیست که تقلب در حساب های بانکی شناسایی شده است.

کلاهبرداری در یک پیام کوتاه که به عنوان یک ارتباط همسالان طبقه بندی می شود یکی دیگر از راه های فریب مشترکان است.

با وجود یک برنامه رجیستری ، ارسال پیام های متنی با همان نام آدرس های جعلی و صفحات ایجاد شده به عنوان یک سیستم معادل ، چیز جدیدی نیست ، اما هر بار این اتفاق می افتد. در گذشته اینگونه بوده است که به برخی از افراد پیامک ارسال شده است که از آنها خواسته اند مبلغ پرداخت کنند تا تلفن همراه خود را خاموش کنند. در یک نمونه اخیر کلاهبرداری ، مصرف کنندگان برای درخواست اطلاعات به سایت های کلاهبرداری سوق می یابند.

داستان کلاهبرداری پیام کوتاه به اینجا ختم نمی شود ، فقط چند روز زمان می رود که یک موضوع عمومی را برجسته کنید تا کلاهبرداران بتوانند از آن به عنوان بهانه استفاده کنند ، یک وب سایت جعلی ایجاد کنند و افراد را از طریق پیام کوتاه به آن هدایت کنند.

مباحثی که تاکنون موضوع کلاهبرداری پیامکی بوده اند عبارتند از: “ثبت مالکیت سهام ، یارانه و برنامه های معیشت” ، “ثبت سهمیه یا کارت سوخت” ، “افزایش سهمیه سوخت برای مسافران اینترنت” و موارد دیگر.

موضوع “آزادسازی سهام عدالت” و “ثبت نام در سیستم SJAM” مورد دیگری است که مشترکین در روزهای اخیر پیام های مختلف اس ام اس را تحت این سرفصل ها یا به عنوان خرده فروشان دریافت می کنند. برخی از مشترکان حتی می گویند که تعداد چنین پیام های متنی گاهی به حدی است که شناسایی پیام های متنی که در واقع توسط سیستم میزبان ارسال می شود غیرممکن است.

در ضمن ، البته برخی از افرادی که سیستم “رمز عبور یک بار دوم” را راه اندازی می کنند ، معتقدند که دیگر صفحات “کلاهبرداری” ، به دنبال کلاهبرداری پیامکی که در این صفحات به پایان می رسد ، منطقی نخواهد بود و علی رغم رمز عبور یک بار ، احتمال کلاهبرداری از بین می رود. رفته است ، اما واقعیت این است.

پیش از این ، این کارشناس گفت: اگرچه این کلاهبرداری با فعال کردن رمز عبور پویا ایجاد شده است ، اما رمز عبور یک زمانه به هیچ وجه 100٪ امنیت ایجاد نمی کند ، و حتی همان سایت هایی که ارائه دهنده خدمات پورتال بانکی هستند می توانند یک رمز عبور یک بار را فراهم کرده و حساب شما را خالی کنند.

اما در شرایطی که کلاهبرداران راهی برای تقلب از هر موضوعی پیدا می کنند و راهی برای تقلب از هرگونه اطلاعاتی پیدا می کنند ، همیشه باید به هویت پیام های متنی که دریافت می کنیم ، صفحاتی که از طریق آن پرداخت می کنیم و غیره توجه کنیم.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا