برون مرزی

پایان سفر استاندار خراسان رضوی به افغانستان/ توافق برای ایجاد تسهیلات در زمینه‌های مختلف اقتصادی

به گزارش خبرنگار سایت خبرگزاری آنلاین ترندونی از افغانستان، استاندار خراسان رضوی با اشاره به حضور استاندار سابق خراسان رضوی در افغانستان و توافقات صورت گرفته بین طرفین گفت: نتایج این سفر موفقیت آمیز تلقی می شود.

وی افزود: بر اساس این توافقنامه، هفته آینده هیات های تخصصی و فنی از جمهوری اسلامی ایران برای ارزیابی روند اجرای توافقات در 16 ماده آخر به افغانستان سفر می کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: تسهیل روادید برای اتباع عزیز افغانستان نیز توافق شده است که در اسرع وقت این رایزنی ها با وزارت امور خارجه انجام خواهد شد و اگر خدا بدهد خبر خوبی خواهد بود و به اطلاع عزیزان خواهد رسید. مردم افغانستان.”

نظری درباره بسته شدن بازارچه‌های مرزی ایران و افغانستان و لزوم فعال‌سازی این موانع اقتصادی گفت: در این سفر توافق‌های اولیه برای نوسازی بازارچه‌های مرزی انجام شد و روند اجرایی آن به متخصصان کشور واگذار شد. هیئت ها کوتاه ترین زمان

گفتنی است معتمدیان استاندار سابق خراسان رضوی پیش از این در سفر خود به افغانستان قراردادی 16 ماده ای بین جمهوری اسلامی ایران و دولت موقت افغانستان امضا کرده بود.

نظری علاوه بر دیدار با والی جدید ولایت هرات، با نمایندگان وزرای اقتصاد، اطلاعات و فرهنگ و ریاست امنیت ملی حکومت موقت افغانستان نیز دیدار کرد.

انتهای پیام/



این را در صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا