سلامت و دانش

واکسن‌های کرونا چه تفاوتی با هم دارند؟

در این مقاله ، ما به تفاوت بین سه واکسن اصلی تولید شده برای درمان بیماری عروق کرونا ویروس قلب خواهیم پرداخت و به برخی از سوالات متداول شما پاسخ خواهیم داد.

خصوصیات واکسن های کرونا ویروس چیست؟

در حال حاضر سه نوع واکسن در سه شرکت دارویی موجود است بیون‌تک – فایزر، نوین من آسترازنکا ساخت اروپا و آمریکا است و اخیراً در برخی کشورها عرضه شده است. جدول زیر مقایسه کلی این سه واکسن را ارائه می دهد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

در ادامه با جزئیات بیشتری مشخصات این واکسن ها را بررسی خواهیم کرد.

یک واکسن مدرن

خبری در مورد تولید آن در تاریخ 16 نوامبر اعلام شد. این واکسن نیز به گروه mRNA تعلق دارد و حدود 94٪ کارایی دارد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

واکسن مدرن را می توان تا 30 روز در دمای اتاق نگهداری کرد و تا دو ماه در دمای -20 درجه سانتیگراد نگهداری کرد. در واقع می توان آن را با یک فریزر معمولی نگهداری کرد. تا پایان امسال 20 میلیون واحد از این واکسن تولید می شود.

تأثیر این واکسن روی بیماری شدید نیز مثبت است و در افراد بالای 16 سال تأیید شده است.

قیمت آن 38 دلار بیشتر از واکسن های Pfizer و Astraznka است. یک شرکت مدرن برای سود بالا تلاش می کند!

واکسن Astraznka

این واکسن در 23 نوامبر اعلام شد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

واکسن Astraznka (آکسفورد) برخلاف دو واکسن کاملاً سنتی دیگر ، بر اساس ماده فعال AZD1222 ساخته شده است که بر اساس ویروس شامپانزه ضعیف شده ساخته شده است. این ویروس برای انسان کاملاً بی خطر است و تنها عامل تحریک سیستم ایمنی بدن از ویروس های کرونا ویروس است.

اثربخشی Astraznka بسته به دوز تزریق بین 60 تا 91٪ است. این واکسن هیچ عارضه جانبی قابل توجهی در افراد نداشت.

هر کسی در هر گروه سنی می تواند آن را تزریق کند و همان اثر را داشته باشد. واکسن آکسفورد از این جهت جالب است که شیوع بیماری همه گیر و میزان انتقال آن را کاهش می دهد.

3 تا 4 دلار قیمت دارد و از 2 مورد برتر است زیرا حمل و نقل آن آسان است و تا 6 ماه قابل نگهداری است. البته نباید از تأثیر کمتر آن چشم پوشی کرد! تا سال 2020 در پایان ، حدود 200 میلیون واحد از این واکسن تولید خواهد شد.

استرازنکا گفت که او در حال بررسی سودآوری پس از پایان اپیدمی کرونا است.

آیا مقاله ای دارید که فکر کنید مناسب آن است که در مجلات معتبر علمی چاپ شود؟ از آنجا که حتی یک غلط املایی یا املایی کوچک می تواند تمام تلاش شما را تلف کند ، ترجمه مقاله تحقیق خود را به متخصصان بسپارید تا آنها بتوانند آن را به زبان مورد نظر شما ترجمه کنند. بدون شک بهترین نتیجه با استفاده از بهترین و روشهای تخصصی بدست می آید: Transis یک بستر ترجمه آنلاین ترجمه شده است که امکان دسترسی به خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی و خدمات ترجمه متن و مقاله ISI را فراهم می کند.

واکسن Biontech – Pfizer

در 9 نوامبر ، فایزر موفقیت خود را در تولید واکسن کرونا اعلام کرد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

این واکسن تا 90٪ موثر است و در گروه واکسن mRNA قرار دارد. این دسته ها حاوی ماده ژنتیکی ویروس نیستند ، بلکه فقط کد ژنتیکی آن هستند. از آنجا که برای تولید این نوع واکسن نیازی به ویروس واقعی نیست ، سطح تولید آن بسیار بالا است. از طرف دیگر ، از نظر هزینه های تولید ارزان تر از روش های سنتی است.

در هر صورت ، تأثیر این واکسن مشخص نیست ، یعنی نمی توان به طور دقیق گفت که آیا از بدن در برابر شکل جدی بیماری محافظت می کند یا خیر. یکی از معایب واکسن Pfizer این است که باید در دمای پایین حدود 70- درجه نگهداری شود و حمل آن آسان نیست.

این واکسن فقط برای افراد بالای 16 سال تأیید شده و هزینه آن 20 دلار است. Pfizer دوست دارد از این طریق سود خوبی کسب کند. تا سال 2020 در پایان ، حدود 50 میلیون واکسن تولید می شود.

آیا افراد مبتلا به ویروس کرونا نیز باید واکسینه شوند؟

اگر فردی به بیماری کرونا ویروس قلب ، سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا است ، نباید واکسینه شود. مردم باید منتظر بهبودی کامل باشند. در مورد کسانی که قرنطینه با بیمار شده اند نیز همین مسئله وجود دارد. تا زمانی که احتمال آلوده شدن فرد به ویروس وجود دارد ، باید منتظر بماند و پس از این دوره واکسینه شود.

آیا دوست دارید درباره زیست شناسی ، رویدادهای جهانی و رویدادهای اخیر کرونا بیشتر بدانید؟ منابع معتبر خارجی را دنبال کنید اکثر مقالات معتبر و تأثیرگذار در زمینه توسعه علوم به زبان انگلیسی نوشته شده اند.

دانشجویان زیست شناسی از جمله کسانی هستند که همیشه باید دائماً دانش خود را به روز کنند. اگر مهارت های زبانی شما به اندازه کافی خوب نیست ، می توانید کار را به مترجمان متخصص بسپارید!

یک تمایز واضح بین یک مترجم متخصص زیست شناسی و یک مترجم عمومی که ترجمه تخصصی متون زیست شناسی را انجام می دهد. Transis شما را در این مسیر همراهی می کند و مقالات شما را با بهترین کیفیت ترجمه می کند.

چه کسی نباید عروق کرونا ویروس را واکسینه کند؟

چه کسی نباید واکسینه شود به تشخیص پزشک بستگی دارد ، به عنوان مثال ، افرادی که آلرژی دارند یا قبلا شوک آنافیلاکتیک یا واکنش های شدید آلرژیک داشته اند ممکن است واکسینه نشوند.

اگر شخصی قبلاً از بیماری هایی مانند دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف رنج می برد ، باید سریعاً واکسینه شود ، که این امر خطر ابتلا به بیماری شدید کرونا ویروس قلب را افزایش می دهد.

استفاده از واکسن های کرونا ویروس در زنان باردار هیچ اشکالی ندارد ، اما بهتر است ابتدا خطرات را ارزیابی کرده و در صورت لزوم واکسینه شوید.

عوارض جانبی واکسن های کرونا ویروس چیست؟

بیشتر افراد عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​را تجربه می کنند. به عنوان مثال ، تورم در محل تزریق ، سردرد ، سردرد ، لرز ، خستگی و تب از عوارض آن است. این موارد در سه روز اول اتفاق می افتد و در حدود دو روز برطرف می شود. در صورت بدتر شدن این عوارض ، فرد باید با مرکزی که تزریق تزریق شده تماس بگیرد تا اقدامات بیشتری برای تسریع درمان انجام شود.

* گزارش آگهی

دکمه بازگشت به بالا