برون مرزی

«والیبال روی میز» ایده‌ای از جوان مخترع، ورزشی کاملاً ایرانی

فرزاد صیدی والیبالیست کشورمان در حاشیه مراسم عصر امید در دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: علاوه بر والیبال، روی میز هم بازی می کنم. تنیس؛ بنابراین سعی کردم دنیای ورزش را تغییر دهم و میز تنیس روی میز را با ترکیب والیبال و تنیس روی میز تغییر دادم.

وی افزود: در واقع از تنیس روی میز و والیبال با توپ در والیبال روی میز یا والیبال فرزادی استفاده کردم که در هیچ منطقه ای کاربرد نداشت. دور این ورزش به اندازه دور اصلی والیبال است که برش دادم و آوردم سر میز. سپس یک سطح شیبدار برای میز در دو طرف طراحی کردم که 3 متر و 60 سانتی متر طول و 158 سانتی متر عرض دارد. شروع بازی قوانین خاص خود را دارد. سطح شیب دار 3 متر و 60 سانتی متر است. اگر نصف شود؛ یک طرف 180 سانتی متر، طرف دیگر 80 سانتی متر.

مخترع والیبال روی میز با معرفی این ایده گفت: بازیکن در یک چرخش توپ را پرتاب می کند، برای شروع بازی باید به نقطه شیب دار یا سرویس ضربه بزند. پس از این ضربه، توپ با زاویه به زمین حریف هدایت می شود. حریف می تواند این ضربه را یک بار با زدن توپ به زمین خود و پاسخ به تیم مقابل تکرار کند. این روند تا زمانی تکرار می شود که یک نفر بتواند از تیم مقابل امتیاز بگیرد.

شرکت کننده این عصر امید در پاسخ به این سوال که آیا یک اختراع نمونه داخلی دارد یا خیر; وی بیان کرد: اختراع حاضر هیچ شباهتی درونی ندارد. در هیچ کجای دنیا چنین قوانین و طرح های توری روی میز نداریم.

وی درباره نحوه ورودش به این نمایشگاه گفت: ایده ای داشتیم و از طریق دو مدرس دانشگاه آزاد ایلام وارد این نمایشگاه شدیم. محمد منصوری والیبالیست سابق هم اکنون مربی تیم جوانان ایران است و با مشورت ما تصمیم گرفتیم این پروژه را در نمایشگاه های بین المللی یا ملی ارائه دهیم. از این رو از طریق دانشگاه آزادو معرفی شدیم و برای جذب سرمایه گذار، طرح خود را انتخاب و در نمایشگاه عصر امید ارائه کردیم و از وزیر ورزش خواستیم از ما حمایت کنند. این یک ورزش ایرانی کاملا منحصر به فرد در جهان است.

انتهای پیام/4057/4062/

دکمه بازگشت به بالا