اقتصادی

هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف برق

به گزارش شفاف، علی اکبر محرابیان امشب در نشست مشترک با وزیر صلح و تنی چند از روسای دو وزارتخانه از جمله روسای شرکت های صنعتی و معدنی کشور برای پیگیری نحوه تامین 10 هزار دستگاه اقدام کرد. مگاوات صنعت برق کشور افزود: 42 درصد از مشترکان، مصرف کنندگان، برق را در فصل گرم سال جاری مدیریت کرده اند و تقریباً هر دوم مشترک این پاداش را شامل می شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای کار در وزارتخانه 100 برنامه مدیریتی برای تامین 6 هزار نفر برای تابستان 1401 در نظر گرفته شده است. مگاوات برق که 95 درصد آن محقق شد و 5 درصد مابقی برنامه ها به دلیل حذف برخی اقدامات از دستور کار لغو شد، مثلاً واردات برق از ترکیه به دلیل گرانی آن است.

وزیر نیرو گفت: پس از وصل شدن آخرین واحد نیروگاه به شبکه سراسری تا 20 روز آینده، وعده افزایش 6 هزار مگاواتی برق در یک سال به طور کامل محقق می شود.

وی با تشریح جزئیات مدیریت مصرف بخش های مختلف از جمله صنعت کشور، افزود: برخلاف چند سال گذشته که نمودار روند مصرف برق کشور رو به افزایش بود، امسال خوشبختانه این روند کاهش یافته است.

وزیر نیرو گفت: شرکت های بزرگ صنعت و انرژی برای بیش از 14 هزار مگاوات نیروگاه با وزارت نیرو تفاهم نامه امضا کرده اند که 10 هزار مگاوات آن تکمیل شده و واحد اول یک نیروگاه 180 مگاواتی است. که در استان سمنان در هفته‌های اخیر وارد شبکه سراسری شده است، کشور برق‌دار شده و متعهد شده است تا اردیبهشت سال آینده 1400 مگاوات دیگر را وارد کند.

وی گفت: در حوزه فولاد در دو ماه تابستان شاهد 34 و 65 درصد بودیم. رشد، و در 5 ماه سال جاری – 10 درصد در کل.

آقای محرابیان افزود: ایران دهمین تولیدکننده فولاد جهان است و امسال فولاد چین و هند به ترتیب “نیم” و “یک و نیم” و 10 درصد رشد کردند. رشد تولید فولاد در ایران با وجود مشکلات فراوانی که دشمنان ما برای کشورمان ایجاد می کنند، افتخار می کنیم و باید از تولید تجلیل کرد تا این رقم در کشور محقق شود.

وی همچنین از مدیرعامل توانیر خواست تا هر چه سریعتر مجوز اتصال واحدهای صنعتی که پیش بینی می شود 10 هزار مگاوات برق تولید می کنند به شبکه سراسری برق کشور صادر کند.

وزیر نیرو گفت: سازمان حفاظت از مدیریت محیط زیست در خصوص صدور مجوز ساخت 10 هزار مگاوات برق صنعتی همکاری نمی کند.

وی افزود: احداث نیروگاه های صنعتی در صورت تایید وزارت نیرو مشکلی در تامین آب نخواهند داشت.

وزیر نیرو گفت: در حال حاضر 17 کارخانه در کشور داریم که تمامی مجوزهای مربوطه تهیه شده است که شرکت های صنعتی می توانند با آن به ساخت نیروگاه ها سرعت ببخشند.

وی افزود: در سال 1401 حدود 20 هزار مگاوات کسری برق داشتیم و در تابستان 1402 ممکن است این رقم با توجه به رشد صنعت و افزایش میلیونی کنتور برق مشترکان افزایش یابد که باید از در حال حاضر در.

یکی از مسئولان صنعت آب و برق کشور تصریح کرد: موضوع 10 هزار مگاوات تولید برق صنعت کشور از حد فهم خارج شده، اکنون به قانون تبدیل شده و باید تکمیل شود.

آقای علی اکبر محرابیان گفت: تامین برق صنایع و با توجه به تعهد تا سال 1402 حدود 50 درصد ارزانتر است. ممکن است. برای تحویل 1400 مگاوات برق، اگر کمتر از این مقدار تحویل دهند متحمل ضرر می شوند.

راساخت نیروگاه 10000 مگاواتی به پایان رسیده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه با تشکر از وزارت نیرو به دلیل تامین برق منظم و کافی صنایع در تابستان امسال گفت: اما نگران تامین برق صنایع برای تابستان آینده هستیم. .

آقای رضا فاطمی امین افزود: 29 شرکت تولیدی و صنعتی داخلی برای ساخت حدود 14 تا 15 هزار مگاوات برق اعلام آمادگی کرده اند و ساخت 10 هزار مگاوات مصوب شده است.

وی همچنین رشد مصرف برق در صنعت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برخلاف بخش داخلی، افزایش مصرف در صنعت در تابستان نشانه افزایش تولید است.

وزیر صامت همچنین افزود: ظرف 5 ماه امسال تولید فولاد و آلومینیوم در کشور 10 درصد و تولید زغال سنگ 15 درصد افزایش یافت و این رشد ادامه خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا