عمومیکسب و کار ایرانی برتر

نکات مهم چاپ و تولید جعبه های بهداشتی

چاپ جعبه بهداشتی و نکات مهم آن

چاپ جعبه بهداشتی به منظور استفاده در چاپ جعبه غذایی، دارویی و بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد. این جعبه های باید از استاندارد هایی برخوردار باشند. به طوری که مثلا کاغذی که از آن برای بسته بندی های بهداشتی استفاده میشود باید از نوع ایندربرد باشد. مقوای ایندر برد نوعی مقوا است که از مقاومت و ضخامت بالایی برخوردار است و از نوع مقوای پشت سفید محسوب میشود. مقوای ایندربرد مورد تایید بهداشت جهانی است از این رو برای تولید جعبه بهداشتی از این نوع مقوا بهره میگیرند. از طرفی چاپ روی این سبک مقوا ها از کیفیت بالاتری نیز برخوردار هستند.

برای چاپ جعبه بهداشتی باید از چه دستگاهی استفاده کرد؟

لازم است برای چاپ جعبه بهداشتی با وزن بالای ۳۰۰ گرم از دستگاه های رولند استفاده شود. دستگاه چاپ رولند نوعی دستگاه چاپ افست است که مدل های زیادی از آن در بازار وجود دارد. از آنجایی که چاپ افست دارای کیفیت بالایی است میتواند بهترین گزینه برای چاپ جعبه شیرینی بهداشتی باشد. از طرفی اگر سفارشات چاپ بیشتر از ۳۰۰ گرم باشد بدیهی است که بهترین نوع چاپ، خواهد بود.

مقوای ایندربرد چیست؟

همانطور که گفته شد برای چاپ جعبه بهداشتی و جعبه شیرینی یک کیلویی از مقوای ایندربرد استفاده میشود. مقوای ایندر برد به مقوای پشت سفیدی گفته میشود که از کیفیت بالایی برخوردار است. برروی این مقوا ها چاپ به بهترین شکل خود انجام میشود. از طرفی مقوای ایندر برد دارای بافت بسیار مناسبی است به گونه ای که خیلی راحت خم میشود، ترک نمیخورد و کاملا انعطاف پذیر است. این نوع کاغذ از مواد بازیافتی تولید میشود و نوعی دوست دار محیط زیست نیز محسوب میشود.

به همین دلایل گفته شده این نوع مقوا از طرف سازمان جهانی بهداشت مجوز استفاده در صنایع مختلف را داراست. مقواهای ایندربرد توسط چند شرکت معروف در دنیا تولید میشوند. از این میان میتوان به چند برند معروف شامل هانسوا، ببری، اژدها، اسبی اشاره کرد.

چاپ جعبه بهداشتی برای چه محصولاتی استفاده میشود؟

برای محصولات حساس نظیر مواد خوراکی و نوشیدنی ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات دارویی مورد استفاده قرار میگیرد. بدیهی است چنین محصولات مهم و حساسی که مستقیما با سلامت ما در ارتباط است باید بسته بندی های مناسب و بهداشتی داشته باشند.

از این رو لازم است تولید کنندگان برای چاپ بسته بندی از بهترین و با کیفیت ترین نوع مقوا استفاده کنند. با این کار علاوه بر اینکه باعث افزایش اعتبار کسب و کار خود میشوند سلامت جامعه را نیز به خطر نمی اندازند. این دو دلیل به تنهایی میتواند انگیزه کافی را برای چاپ جعبه با کیفیت و مناسب را فراهم کند.

چه زمانی از سلفون برای بسته بندی بهداشتی استفاده میشود؟

برای جعبه های ضخیم و دارای گرماژ بالای ۲۰۰ گرم از سلفون استفاده می شود. چرا که محل خط تا به دلیل ضخامت کاغذ ترک خورده و داشتن سلفون مات یا براق واجب است. سلفون مات برای جعبه آن را مات می کند و استفاده از سلفون براق برای جعبه بهداشتی آن را براق جبوه می دهد

استفاده از جعبه بهداشتی درمحصولات آرایشی و بهداشتی

محصولات آرایشی و بهداشتی ارتباط مستقیمی با پوست و موی دارند. همچنین مواد تشکیل دهنده این محصولات از اهمیت بالایی برخودار است. پس چاپ با کیفیت و دقیق آن برروی جعبه محصول لازم و ضروری است. به همین دلیل برای تولید جعبه این محصولات از چاپ جعبه بهداشتی بهره میگیرند.

با این روش علاوه بر اینکه سلامت  محصول را تضمین میکند، میتوان با استفاده از چاپ افست، عکس و متون با کیفیت را نیز برروی آن حک کرد. بنابراین از جعبه های بهداشتی برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز بهره میگیرند.

سایز جعبه بهداشتی

چاپ جعبه بهداشتی در انواع سایز امکان پذیر است. از آنجایی که محصولات تولیدی در صنایع مختلف از سایز های متفاوتی هم برخوردار هستند بنابراین چاپ جعبه ها در هر سایزی ممکن است. اما باید دقت داشته باشید که در این زمینه به ای مراجعه کنید که ماشین آلات و امکانات کافی جهت چاپ جعبه های بهداشتی را داشته باشد. زیرا هرگونه سهل انگاری در این زمینه میتواند تولید کننده را متضرر کند.
در کل از کوچکترین سایز ۵*۵ سانت می توان جعبه بهداشتی تولید کرد تا سایز ۱۰۰*۱۰۰ سانت که خوب کمی بزرگ است

هزینه چاپ جعبه بهداشتی

از آنجایی که تعداد و وزن های بهداشتی در هر سفارش متغیر است نمیتوان هزینه ی ثابتی برای آن در نظر گرفت. از طرفی اگر طراحی روی جعبه را نیز به چاپخانه بسپارید این هزینه میتواند متفاوت باشد. بنابراین اگر قصد چاپ جعبه بهداشتی را دارید لازم است به چاپخانه مورد نظر مراجعه کنید و از تعرفه های دقیق آن مطلع شوید.
چاپخانه های مختلف بسته به خدماتی که ارائه میدهند دارای تعرفه های متفاوتی نیز هستند. پس این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که برای ثبت سفارش تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

ویژگی های یک چاپخانه معتبر

  • دارای نمونه های اجرایی در حوزه جعبه بهداشتی
  • مجهز به تیم طراحی جعبه و بسته بندی
  • مجهز به ماشین آلات روز صنعت چاپ
  • مجهیز به دستگاه جعبه سازی تمام اتومات
  • مجهز به خدمات تکمیلی بعد از چاپ
  • دارای سرعت تولید بالا و ماشین آلات زیاد
  • ارائه گارانتی کیفیت کالا و اصالت کالا

برای موفقیت در هر زمینه ای لازم است از راه درست آن اقدام کرد. برای مثال برای موفقیت در صنعت فروش باید از بهترین مواد اولیه استفاده کرد. از چاپ جعبه بهداشتی گرفته تا محصول اصلی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. از طرفی لازم است برای چاپ، به یک چاپخانه معتبر مراجعه کرد تا از کیفیت چاپ جعبه ها و بسته بندی های مطمئن بود. همه این عوامل در کنار هم به شما کمک میکند تا یک فروش موفق را در پیش داشته باشید. چرا که کیفیت کالا نشان از اصالت تولید کننده است و اثبات همین موضوع به مشتری میتواند در جهت پیشرفت شما کمک شایانی داشته باشد.

نکات مهم چاپ جعبه و بسته بندی

چاپ جعبه و بسته بندی یکی از مهم ترین مواردی است که در فروش محصول اهمیت دارد. در واقع هر محصول برای اینکه بتواند توجه مشتریان را به خود جلب کند، باید یک بسته بندی مناسب داشته باشد. در واقع یک چاپ با کیفیت و مناسب نقش مهمی در بازاریابی و برتری یک محصول نسبت به رقبا خواهد داشت. برای ثبت سفارش در کارخانه های کارتن سازی و جعبه سازی لازم است در مورد چاپ و طراحی جعبه اطلاعاتی داشته باشید که در ادامه این موضوع به طور کامل مطرح شده است. در این مطلب تصمیم داریم اطلاعاتی در خصوص جعبه ها و کارتن های مختلف عنوان کرده و چاپ جعبه و بسته بندی محصول را به طور کامل بررسی کنیم. همراه ما باشید.

جعبه چیست؟

جعبه وسیله ای است که برای بسته بندی محصولات مختلف و نگهداری از آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. به کمک جعبه، امکان اسیب رسیدن به محصولات کمتر شده و همچنین انبار کردن و یا حمل و نقل آن ها هم راحت تر خواهد شد. برای ساخت جعبه از مواد مختلفی مثل فلز، چوب، مقوا و کاغذ استفاده می شود و امکان تولید آن در ابعاد و اشکال مختلف وجود دارد. اما جعبه های مقوایی بیشترین کاربرد را در بسته بندی محصولات مختلف دارند. چرا که تولید این نوع جعبه ها راحت تر و ارزان تر بوده و چاپ روی آن ها هم ساده تر است. در این مطلب هم منظور ما از جعبه، همان جعبه های مقوایی است.

مزایای استفاده از جعبه های مقوایی چیست؟

ساخت جعبه های مقوایی راحت و کم هزینه است و امکان تولید آن ها در هر شکل و اندازه ای وجود دارد. این جعبه ها از استحکام و انعطاف پذیری قابل قبولی برخوردارند و می توانند به خوبی از محصولات مختلف محافظت کنند. جنس این جعبه ها به گونه ای است که کاملا قابل تجزیه و بازیافت هستند و هیچ آسیبی به محیط زیست نخواهند رساند. علاوه بر این موارد، وزن جعبه های مقوایی بسیار سبک بوده و جابجایی آن ها راحت است. چاپ روی این جعبه ها هم راحت بوده و ظاهر جذابی دارند. تمام این ویژگی ها باعث شده جعبه های مقوایی به اولین گزینه برای بسته بندی محصولات مختلف تبدیل شوند.

معایب استفاده از جعبه های مقوایی چیست؟

این جعبه ها هم مانند هر محصول دیگر از معایب و نقاط ضعفی برخوردارند. برای مثال توانایی تحمل فشار زیادی ندارند و نمی توان برای بسته بندی محصولات بسیار سنگین از آن ها استفاده کرد. همچنین امکان دارد خیلی هم در برابر آب و رطوبت مقاوم نباشند و اگر در معرض رطوبت شدید قرار بگیرند دچار آسیب شوند.

جعبه چه کاربردهایی دارد؟

جعبه کاربردهای زیادی دارد و برای بسته بندی انواع محصولات مختلف قابل استفاده است. یکی از مهم ترین کاربردهای جعبه این است که وسایل مختلف را سالم نگه می دارد و از هرگونه فشار، ضربه، نفوذ گرد و غبار، قرار گرفتن در معرض نور خوشید و… به داخل محصول جلوگیری خواهد کرد. همچنین جعبه ها نقش مهمی در جلب توجه مشتریان دارند.

انواع کاغذ و مقوا برای چاپ جعبه کدام است؟

برای چاپ جعبه و بسته بندی معمولا از کاغذ و مقواهای زیر استفاده می شود:

  • کاغذ تحریر: چاپ روی دو طرف این نوع کاغذ امکان پذیر بوده و با کیفیت بالایی انجام می شود.
  • مقوای پشت طوسی: این نوع مقوا همانطور که از نامش پیداست مقوایی است که یک سمت آن سفید و سمت دیگر ان طوسی می باشد. این مقوا برای ساخت جعبه شیرینی، جعبه دستمال کاغذی و.. کاربرد دارد.
  • مقوا و کاغذ گلاسه: این نوع کاغذ ها وزن نسبتا بالایی داشته و از کیفیت خوبی هم برخوردارند. به همین دلیل معمولا چاپ روی آن ها با بالاترین کیفیت انجام می شود.
دکمه بازگشت به بالا