اقتصادی

نصب اپلیکیشن موبایلی برای دریافت جایزه، شگرد مجرمان سایبری است

طبق روش جدید ، کلاهبرداران سایبری به جای کشاندن افراد به دستگاه خودپرداز ، از مردم می خواهند بانک ویژه ای تاسیس کنند و برای آنها پیامکی با کد تأیید ارسال کنند و در صورت این کار ، مجرمان اینترنتی می توانند برای تخلیه افراد وارد بانک شوند. حساب آنها

به گزارش ترندونی ، مهندسی اجتماعی یا مهندسی اجتماعی سو abuse استفاده هوشمندانه از میل طبیعی فرد به اعتماد است که با بکارگیری مجموعه ای از فنون ، شخص را ترغیب می کند اطلاعات را افشا کند یا کارهای خاصی را انجام دهد. بیشتر حملات مهندسی اجتماعی به اطلاعات فنی خاصی احتیاج ندارند و نیازی به حمله توسط یک متخصص کامپیوتر یا یک هکر حرفه ای نیستید ، اما هر یک از اعضای جامعه می تواند نقش یک مهاجم را بازی کند ، بنابراین باید همیشه از محیط آگاه باشید .

در یک سیستم مهندسی اجتماعی ، به جای استفاده از روشهای متداول و مستقیم نفوذ و تکنیکهای انتقال فایروال ، مهاجم افرادی را انتخاب می کند که به این اطلاعات دسترسی دارند و از تکنیکهای فریبنده برای دسترسی به سیستمهای سازمان و پایگاههای اطلاعاتی آن استفاده می کند. به دنبال خواسته های خود عمل می کند.

اجرای یک برنامه و برنامه تلفن همراه برای دریافت جایزه ترفندهای جرایم اینترنتی. یکی از کلاهبرداری هایی که مجرمان اینترنتی از طرق مختلف انجام می دهند کلاهبرداری تلفنی است که موضوع آن برنده شدن یک برنامه رادیویی است. کلاهبرداران با یک ترفند جدید ، نوعی بهبود کلاهبرداری تلفنی ، از طریق سیم کارت های دزدیده شده یا واتس اپ با شهروندان تماس می گیرند و ادعا می کنند که توسط برنامه های رادیویی با آنها تماس گرفته شده و مقامات ایالتی یا استانی و حتی افراد مشهور در این برنامه رادیویی نقش دارند.

در همین راستا ، پلیس FATA هشدار داد که شهروندان باید مراقب باشند برای دریافت پاداش نیازی به ارائه اطلاعات حساب بانکی یا نصب برنامه ها و برنامه های تلفن همراه ندارند و تماس هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می کنند قطعاً فریبنده است. بنابراین ، به هیچ عنوان نباید به تماس هایی که ادعا می کنند برنده جایزه هستند ، پاسخ دهید و هیچ نرم افزاری را برای دریافت جایزه نصب نکنید و یا کدهای ارسال درخواستی را در اختیار تماس گیرندگان قرار ندهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا