ورزش و تندرستی

نایب قهرمان المپیک زمین برای تمرین ندارد!

نبود زمین چمن تمرینی مناسب دغدغه فوتبالیست‌های ناشنوا برای آماده سازی خود جهت شرکت در این تورنمنت و مسابقات جهانی مالزی است.

فرهاد سلکی در گفت‌وگو با ترندونی، با اشاره به اعزام تیم ملی فوتبال ناشنوایان به تورنمنت بین‌المللی روسیه، اظهار کرد: تمام هزینه‌ها اعم از هتل، بلیت هواپیما و غیره برای تیم‌های شرکت کننده توسط خود روسیه انجام شده و هیچ هزینه‌ای برای ما جهت شرکت در این مسابقات ندارد.

وی با اشاره به جوانگرایی تیم، گفت: بعد از المپیک برزیل با توجه به رنج سنی بالای فوتبالیست‌های ناشنوا سعی کردیم تیم را جوان کنیم تا با ترکیب متفاوتی نسبت به المپیک در مسابقات جهانی مالزی حضور داشته باشیم. بنابراین تورنمنت روسیه فرصت خوبی برای ارزیابی بازیکنان جوان است تا با محک آنها بتوانیم تیم یکدست و خوبی را برای مسابقات جهانی مالزی آماده و از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.

رییس انجمن فوتبال ناشنوایان یکی از مشکلات و دغدغه‌های بازیکنان فوتبال را نداشتن زمین تمرینی مناسب عنوان کرد و افزود: با وجود این که در روسیه باید در زمین چمن طبیعی مسابقه دهیم متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که زمین چمن طبیعی که مناسب برای تمرین فوتبالیست‌های ناشنوا باشد در اردوی تهران وجود ندارد و ما مجبوریم حتی در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون ناشنوایان در زمین چمن مصنوعی تمرین کنیم که این مساله آسیب‌ زیادی را متوجه بازیکنان می‌کند. واقعا جای تاسف دارد برای تیمی که قهرمان آسیا، جهان و نایب قهرمان المپیک است دغدغه تمرین در یک زمین چمن مناسب وجود داشته باشد.

سلکی تصریح کرد: هر چند فدراسیون در این زمینه تلاش زیادی انجام داده تا بازیکنان تمرینات خود را در زمین چمن طبیعی پیگیری کنند اما متاسفانه اکثر زمین‌ها اجاره‌ای هستند و فدراسیون فوتبال در  این خصوص همکاری لازم را با ناشنوایان ندارد. در حالی که این بازیکنان نیز همانند سایر بازیکنان برای به اهتزاز درآوردن پرچم در میادین بین‌المللی تلاش می‌کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم بعد از بازگشت از روسیه طی قولی که فدراسیون برای پیگیری تمرینات بازیکنان در زمین چمن آزادی و زمین شماره یک امجدیه داده است به قول خود عمل کند تا برای آماده سازی فوتبالیست ها جهت شرکت در مسابقات جهانی مالزی با مشکل خاصی مواجه نشویم.

انتهای پیام

کارگروه خبری علوم ورزشی

با تمرکز بر تحقیق و ارائه‌ی اطلاعات به‌روز و دقیق، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به دنبال افزایش دانش و آگاهی ورزشی خوانندگان هستم. از نکات تازه‌ترین تکنیک‌ها تا راهنمایی‌های تمرینی، همراهی با من برای تجربه‌ی یک دنیای ورزشی پویا و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.
دکمه بازگشت به بالا