نام قطعات پکیج

پکیج دیواری قطعات زیادی دارد که اگر آن ها را به خوبی بشناسید و نحوه تعمیر آن ها را بدانید می توانید از هزینه های زیاد تعمیر جلوگیری کنید. اگر به تعمیرکار کیت نیاز دارید، می توانید اطلاعات و دستورالعمل های مورد نیاز او را برای رفع سریع و آسان مشکل بسته بندی در اختیار او قرار دهید.

همچنین در صورت نیاز می توانید خودتان پکیج را تعمیر کرده و با شناسایی قطعات پکیج و بررسی قسمت آسیب دیده آن را تعویض کنید. برای تعمیر پکیج خود به نمایندگی ایران رادیاتور کرج مراجعه نمایید.

انواع قطعات پک دیواری

از این پس تمامی قطعات استفاده شده در پکیج را به صورت کامل ارائه خواهیم داد. این مقاله بسیار طولانی است و بهتر است سریع وارد موضوعات اصلی بسته شوید.

سوئیچ فشار آب

عملکرد سوئیچ فشار آب کیسه

مدار گرمایش فشار آب را کنترل می کند

عملکرد داخلی سوئیچ فشار آب

کلید فشار آب در تمام مراحل کار پکیج مدار کنترل می شود در صورت عدم فشار آب مدار گرمایش فشار سوئیچ آب باز می شود و مرحله بعدی قابل ادامه نیست.

اگر فشار آب مدار گرمایش بیشتر از 0.6 باشد، مدار فشار سوئیچ آب بسته شده و پکیج به کار خود ادامه می دهد.

نحوه تست فشار سوئیچ آب

اگر فشار آب مدار گرمایش از 0.6 بار بیشتر شد، مدار فشار سوئیچ را با اهم متر بررسی کنید.

در صورت وجود نقص (نارسایی اندام)؛

بسته هیچ واکنشی نشان نمی دهد و در مرحله اول باقی می ماند.

محل نصب سوئیچ فشار آب

در مسیر آب گرمایش قبل یا بعد از مبدل قرار دارد.

سوئیچ فشار هوا

عملکرد سوئیچ فشار هوا گنجانده شده است

کنترل خروجی محصول احتراق

عملکرد داخلی سوئیچ فشار هوا

این تنها بخشی از بسته بندی است که برد در دو فاز تنظیم می کند.

قبل از اینکه برد فن را روشن کند، برد بررسی می کند که آیا مدار سوئیچ فشار هوا باز است یا خیر.

سپس، اگر سوئیچ فن باز شود، برد فن را خاموش می کند و سپس دوباره، برد شیر فشار هوا را کنترل می کند، فن را باز می کند و دریچه ضد تراکم فشار هوا را فشار می دهد تا بسته شود. دایره

نحوه تست تهویه

خود قطعه را بررسی کنید

شیلنگ تخلیه را از سمتی که به فن وصل می شود بردارید و دو سیم برقی را که به کلید فشار هوا متصل می شوند جدا کنید. سپس مدار آن را با اهم متر کنترل می کنیم که باید قطع شود. سپس از لوله ضد تراکم مکش می کنیم و فرض می کنیم که مدار فشار سوئیچ هوا باید به مکش وصل شود.

تست سوئیچ فشار هوا در حین کار

هنگامی که فن خاموش است، مدار سوئیچ فشار هوا باید با اهم متر و هنگامی که فن روشن است، مدار سوئیچ فشار هوا باید با اهم متر تست شود.

اگر سوئیچ فشار هوا معیوب باشد

فن باید خاموش باشد. اگر فن خاموش باشد، با برداشتن لوله تراکم، فن را باز نکنید. اما اگر فن با کشیدن سیم ها به سوییچ فشار هوا شروع به کار کند، سوئیچ فشار هوا معیوب است.

باید یک طرفدار وجود داشته باشد

در صورت روشن بودن فن، لوله ضد تراکم را از فن خارج کرده و آن را بکشید، در صورت روشن بودن شمع، کلید فشار هوا سالم است، در غیر این صورت ایراد دارد.

نصب کلید فشار هوا

بالای محفظه احتراق و نزدیک به فن قرار دارد.

در صورت نیاز به سرویس پکیج ادامه داده و با شناسایی قطعات بسته و بررسی قسمت آسیب دیده آن را تعویض نمایید.

یک رابط پلاستیکی به فن وصل شده است

رابط پلاستیکی داخلی متصل به فن در بسته بندی.

ایجاد مکش توسط سوئیچ فشار هوا.

عملکرد داخلی رابط پلاستیکی متصل به فن

از یک بوق تشکیل شده است که با روشن شدن فن از سوییچ فشار هوا مکش ایجاد می کند و مدار فشار سوئیچ هوا را می بندد.

پمپ زغال سنگ

وظیفه پمپ پر کردن کیسه های ظرف است

گردش آب مدار گرمایش در پکیج تک مبدل و گردش آب مدار گرمایش به رادیاتورها و مبدل صفحه ای که آب گرم در آن استفاده می شود در کویل مبدل دوبل باز است.

عملکرد داخلی پمپ

در پکیج تک مبدل پمپ فقط در حالت گرمایش کار می کند و با چرخش روتور داخل پمپ آب سیستم گرمایشی را از مسیر برگشت رادیاتور مکیده و به بیرون رادیاتور می فرستد.

در پکیج دو مبدل زمانی که از آب گرم استفاده می شود، پمپ آب را بین مبدل اصلی و مبدل ثانویه به گردش در می آورد تا آب گرم در مدار گرمایش گرم شود و در حالت گرمایش، آب به صورت منحرف شده در داخل پمپ به گردش در می آید. از سیستم گرمایش، مکش برگشتی رادیاتورها را گرفته و به سمت خروجی رادیاتورها هدایت می کند.

نحوه تست پمپ

پیچ های دو طرف پمپ را باز کنید و با پیچ گوشتی از صاف بودن روتور مطمئن شوید. سپس در همان حالت پکیج را به سیستم گرمایش برگردانید و از تعویض روتور مطمئن شوید.

البته هنگام بازکردن بسته بندی در حالت گرمایش، ولتاژ ورودی پمپ در صورت 220 ولت باید با اهم متر چک شود. این به این دلیل است که برد معیوب است و ممکن است برق را به پمپ ارسال نکند.

اگر پمپ آسیب دیده باشد

در جعبه های یکبار مصرف، بسته در حالت SPA کار می کند. اما در سیستم گرمایشی پس از چند ثانیه شعله پکیج خاموش می شود و فشار آب موتور گرمایش به سرعت افزایش می یابد و شیر اطمینان کار می کند و حد گرمایش مدار ترموستات را باز می کند و این با استفاده از خطای اندازه Unwound بدست می آید. گرما، اما در دو جعبه مبدل این به هر دو صورت اتفاق می افتد.

دکمه بازگشت به بالا