اقتصادی

موتور قطب دیتاسنتر کشور ماه جاری روشن می‌شود

مدیرعامل منطقه اقتصادی بین المللی پیام و فرودگاه بین المللی اعلام کرده است که در آینده نزدیک مرکز زیرساخت دانشگاه وابسته به شرکت ارتباطات زیرساخت تأسیس خواهد شد.

به گزارش ترندونی ، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، نادر ساناگو مطلق گفت مهردادو ترابیانو ، عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت مخابرات ، به دلیل نقش شرکت مخابرات در منطقه ، در محل از منطقه بازدید کرد. زیرساخت ارتباطی و پهنای باند اینترنت را فراهم می کند. مرکز داده پردیس مجهز است و اقدامات از جمله پشتیبانی از شبکه ارتباطات ملی ایران انجام خواهد شد.

وی افزود: این مرکز همچنین فعالیت هایی را در زمینه تأمین زیرساخت های شبکه ارتباطات ملی و بخشی از نیازهای کشور در این بخش فراهم می کند. با تأسیس این مرکز ، همراه با چشم انداز منطقه برای ایجاد یک شهر ICT تخصصی ، پیام به اولین منطقه IT گرا در کشور تبدیل می شود.

مدیرعامل منطقه اقتصادی بین المللی پیام و فرودگاه بین المللی با بیان اینکه هشت شرکت مرکز داده در منطقه وجود دارد ، افزود: این شرکت ها در زمینه تولید و توسعه مرکز داده ، تجارت الکترونیکی و نرم افزار ، مونتاژ سرور ، ذخیره سازی و یارانه ها فعالیت می کنند. “این شرکت ها با سرمایه گذاری 9356 میلیارد ریالی ، هزار و 256 نفر را تأسیس و مشغول به کار کردند.

وی افزود: توسعه زیرساخت ها در فاز چهارم منطقه ، اولویت دادن به ایجاد شرکت های دانش بنیان در زمینه IT ، IT و فناوری های جدید ، یکی دیگر از ابزارهای ایجاد شهر فناوری تخصصی است.

ساناگو مطلق ادامه داد: اجرای نوآوری منطقه ای و فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT گرا و ایجاد مشاغل پایدار یکی از اهداف اصلی راه اندازی منطقه IT در این منطقه است. همچنین توسعه مبادلات تجاری و توسعه زیرساخت های لجستیکی ، تسهیل سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، تخصص ، جذب سرمایه و فناوری در ICT و آماده سازی زیرساخت های راهرو ICT ، تسهیل کیفیت خدمات و پشتیبانی از کسب و کارهای نوپا در زمینه دانش پیام را تنظیم کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا