عمومی

ممنوعیت همراه با فرصت! – ترندونی

به گفته کارشناسان بهداشت ، سفرهای غیرضروری و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در این سفرها یکی از عوامل مهم در افزایش تعداد قربانیان_19 کوئید است. متأسفانه اکنون روزهای زیادی است که بیش از 250 خانواده ایرانی هر روز از فقدان عزیزانشان شکایت می کنند. والدین فرزند محبوب خود را از دست می دهند ، عزیزی همسرش را در گورستان رها می کند ، بچه ها یتیم می مانند و خانواده ها متلاشی می شوند و به دلیل شرایط کرونا ، آنها حتی نمی توانند برای ابراز تسلیت مراسم ترحیم برگزار کنند. به نفع آنها. تأثیر روانشناختی این زخمها بدون شک همه افراد را تحت تأثیر قرار خواهد داد و برای مدت طولانی در جامعه باقی خواهد ماند و خواسته های مقامات بهداشتی کشور مثر نخواهد بود.

پزشکان ، پرستاران و کادر پزشکی که اکثر آنها در اثر سلامت انسان جان خود را از دست داده اند ، پس از 9 ماه کار شبانه روزی بسیار خسته شده و از ترافیک شدید جاده ای و بی توجهی به مراقبت های بهداشتی ناامیدتر شده اند.

در حالی که گزارش ها نشان می دهد سفر در تعطیلات طی دو روز گذشته 20 درصد کاهش یافته است ، در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند تأثیر این تصمیمات را افزایش دهد و به شکستن زنجیره ویروس ها کمک کند:

اولین نکته این است که ممنوعیت سفر در ایام تعطیل ، اگر نه همه ، می تواند در کاهش سفر م effectiveثر باشد ، بنابراین ستاد ملی کرونا باید ممنوعیت تعطیلات آینده را از هم اکنون تا پایان دوره کرونا پیش بینی کند و اقدامات لازم را برای اجبار تصمیمات فوری انجام دهد. نباش

نکته دیگر این است که این ممنوعیت همزمان با انتشار آن اعمال می شود. با ممنوعیت اخیر ، یک گزینه 12 ساعته قبل از زمان اجرا وجود داشت و با استفاده از این گزینه ، برخی افراد سفر را متوقف کردند و ما دوباره شاهد ترافیک کاملا سنگین در جاده های پرتردد ، به ویژه مسیرهای شمال کشور از تهران بودیم. اعلام ممنوعیت سفر در ظهر روز چهارشنبه و تنظیم نیمه شب در همان روز معنایی نداشت جز اینكه به افراد كم درآمد فرصت سفر داده می شد. بنابراین ، اثربخشی این راه حل ها مستلزم اجرای همزمان تبلیغات و اقدامات است.

و سرانجام ، مخاطب آخرین نقطه از هموطنان عزیز است که هنوز به خطر ویروس کرونا وحشی اعتقاد ندارند. اگر مردم فکر می کنند که باید همه چیز را تجربه کنند ، باید باور داشته باشند که این یک تجربه مرگبار است و گاهی چنین تجربه ای باید جان خود را فدا کند. بسیاری از افراد در شرایط بحرانی امروز در بیمارستان ها تصور نمی کنند که هرگز به این بیماری مبتلا می شوند. اما امروز آنها با مرگ می جنگند. کسانی که بدون توجه به پروتکل های بهداشتی ، زنجیره انتقال ویروس ها را به پایان می رسانند ، علاوه بر این که خودشان را به خطر می اندازند ، زندگی سایر هموطنان را نیز به خطر می اندازند.

مردم باید جدی گرفته شوند ، اما دولت نیز باید از تصمیمات ناقص خودداری کند و دیگر با این فرصت ممنوعیت سفر را تجربه نکند.

* این یادداشت امروز ، 1395 ، در روزنامه قدس منتشر شده است. 18 اکتبر

دکمه بازگشت به بالا