اقتصادی

ممنوعیت ترددها و سفرها به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در ایام نوروزی

رهنمودهای هماهنگی برای مدیریت سفر و مسئولیت های نوروزی در متن کرونا روز پنجشنبه (5 مارس) در جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی ضد کرونا ، به ریاست رئیس جمهور دکتر ، بررسی شد. حسناس روحانی.

به گزارش ترندونی ، در این دستورالعمل که توسط ستاد عملیاتی و با حضور کمیته های ستاد ملی ضد تاجگذاری تهیه شده ، ممنوعیت تردد و سفر به شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی پیش بینی شده است.

همچنین به کمیته بهداشت دستور داده شد تا اقدامات لازم را برای بررسی پروتکل های بهداشتی مربوط به مسافرت ، اسکان ، مراکز تفریحی و محیط کسب و کار و نظارت دقیق بر اجرای این پروتکل ها انجام دهد.

ستاد عملیاتی ستاد ملی تاج و کمیته امنیتی و اجتماعی نیز وظیفه داشتند وضعیت احتمالی استانها را در طول استانها تغییر دهند و با سازمانهایی از جمله پلیس ، میراث فرهنگی و وزارتخانه های راه و شهرسازی هماهنگی لازم برای کنترل ترافیک را با یک نظر مثبت انجام دهند. تست تاج. تمام اقدامات احتیاطی باید با ناقضین عدم رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

در همین راستا ، رئیس جمهور با اشاره به تجربه سال گذشته و همزمان با نوروز دوم که کشور از بیماری همه گیر کوید-پاندمی رنج می برد ، گفت:

دکتر. روحانی تأکید کرد: در حالی که توصیه جدی کارشناسان ، فعالان و مسئولان بهداشتی کشور عدم سفر غیرضروری به ویژه برای افراد در معرض خطر و نگرانی های فراوان در مورد شیوع این بیماری در سفرهای نوروزی است ، اما ممکن است مبتنی بر مردم باشد و مسئولیت و حساسیت انسانی و سلامتی ، وی امیدوار است که با توجه به دستورالعمل های نوروز ، سفر به شهرهایی با شرایط آبی و زرد امکان پذیر باشد.

رئیس جمهور از کمیته تبلیغات خواست ، با همکاری ستاد و کمیته بهداشت ، کلیه اطلاعات مربوط به دستورالعملهای مربوط به تعطیلات نوروز را از طریق یک برنامه تبلیغاتی ، اطلاع رسانی و آگاهی به آنها اطلاع دهد ، آموزش دهد ، به طوری که مردم ممنوع الکار شوند. ترافیک در شهرهای چهار نفره و آنها می توانند با دقت برای خود برنامه ریزی کنند.

دکتر. روحانی همچنین با همکاری وزارتخانه های صدا و سیما و ارتباطات ، فرهنگ و ارشاد به کمیته دستور داد تا از فرصت های رسانه ای کشور برای پخش برنامه های زنده مناسب برای جشن های نوروز ، از جمله نمایش فیلم ، نمایش فیلم و کنسرت های آنلاین ، استفاده کامل کنند. . ارسال.

رئیس جمهور با اشاره به نتایج نظرسنجی های مختلف گفت: مقاومت ، صبر و استقامت مردم سال گذشته در برابر فشارهای شدید اقتصادی در دوران تحریم و طغیان تاج قابل ستایش است و ما باید قدردان چنین افرادی باشیم. شرایط در جامعه.

دکتر. روحانی گفت: “فشارها از طرف مسئولان و دولت بر مردم قابل درک است و تمام تلاش های دولت این است که از طریق کنترل عواقب اقتصادی-اجتماعی تاج در جنگ اقتصادی ، سلامتی را حفظ کند و همیشه سعی کرده است کمترین عوارض را برای زندگی مردم و تمام اقدامات انجام شده.

رئیس جمهور افزود: همه دستگاه های دولتی و سایر نیروها باید هماهنگی و اقدامات مداوم داشته باشند تا فشارهای حاشیه ای یا غیرمرتبط را كاهش دهند و از درگیری های جناحی یا سلیقه های فردی از تشدید پیامدهای ناخواسته جنگ اقتصادی و تاجگذاری برای مردم جلوگیری كنند.

دکتر روحانی پس از گزارش کمیته اقتصادی در مورد تصمیم ستاد تاجگذاری ملی برای ارائه سه خدمات عمومی با بالاترین نیازهای اجتماعی در چارچوب یک بستر دولتی ادامه داد و وزارت راه و شهرسازی و سازمان تأمین اجتماعی را به عنوان برش دهنده معرفی کرد آژانس های لبه دار این مصوبه مقامات مسئول را ملزم به تسریع در اتصال به سکوی دولت همراه و اجرای مصوبه در مقر کرونا می کند و گروه های کاری مختلفی برای نظارت بر حسن اجرای این م institutionسسه تعیین می شوند. این قطعنامه و اقدامات اجرایی را انجام دهید.

رئیس جمهور بر لزوم نظارت دقیق بر وضعیت جدید ویروس کرونا و انجام مداخلات مناسب تأکید کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا