اقتصادی

مقالات بخش کشاورزی باید منجر به تغییر در این بخش شوند

ترندونی/ آذربایجان شرقی معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه مقالات حوزه کشاورزی باید منجر به تحول در این بخش شود، گفت: باید از ماده محوری فاصله گرفت و نظام تحقیقاتی کشور را تغییر و بازسازی کرد. در حوزه کشاورزی.

علیرضا مهاجر در نشست روز پنجشنبه 13 آبان در آذربایجان شرقی در زمینه جهش تولید در مزارع برداشت 1401-1401 و زراعت قراردادی با حضور رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی 1389. . پروژه گندم کشور، مدیرکل غلات و کالاهای وزارت جهاد کشاورزی و سرپرست استانداری. وی گفت: ما باید بیشتر و بیشتر در زمینه تولید زمین کار کنیم. هر کشوری در کشور دارای حوزه های مختلف و شرایط متفاوتی است که هرکسی نمی تواند در مورد آن تصمیم گیری کند».

به گزارش ترندونی، وی با تاکید بر لزوم جذب محقق در این زمینه تاکید کرد: هر نوع زمین نیازمند یک سری راهکارهاست و باید برای هر کدام گزینه متفاوتی مشخص شود.

وی ادامه داد: نتایج تحقیقات در این زمینه باید در نقاط مختلف استان آزمایش شود و وزارتخانه نیز از این اقدام حمایت می کند.

وی گفت: اعتقاد بر این است که در برخی از زمین های پرباران که دارای خاک پتاسیم هستند، نیازی به کودهای پتاسیمی نیست. گیاه پتاسیم است. برای شناسایی راه های استفاده از این نوع کود در مناطقی که پتاسیم وجود دارد، باید طرح های آزمایشی اجرا شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی همچنین بر توجه ویژه به استفاده از کودهای پتاسیمی در مزارع تاکید کرد و افزود: اهمیت این موضوع در 10 سال گذشته افزایش یافته است زیرا اکنون با تغییرات اقلیمی، خشکسالی، آب و سرما مواجه است. تنش و عملاً خاک.» سرزمین های ما مواد غنی و عناصر مهم را از دست داده اند و چیزی ندارند.

وی ادامه داد: کودهای پتاسیم در باغبانی نیز یکی از عوامل مقاومت گیاه به شرایط مختلف محیطی بوده و منجر به ماندگاری بالاتر عملکرد می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا