اقتصادی

مشکل گلزنی معضل تازه فوتبال ایران نیست/ 5 تیم شانس قهرمانی دارند

چمنیان در گفتگو با آنا

یک کارشناس فوتبال گفت: فوتبال ایران نیازمند اعتماد به بازیکنان جوان است و باید در برنامه های هجومی شاهد پیشرفت فنی تیم ها باشیم.

عباس چمنیان در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره افت کیفی لیگ برتر ایران پس از دیدارهای تدارکاتی تیم ملی، اظهار کرد: انتظار می رفت پیشرفت فنی تیم ها انجام شود. اندکی کاهش می یابد و فرصت ها و فرصت های مورد انتظار را نمی بینیم. مشکل گلزنی موضوع جدیدی نیست، زیرا مهاجمان تنومند و فرصت طلب لژیونر شده اند و از سوی دیگر کمتر تیمی برای بازیکنان جوان ارزش قائل است. گل گهر سیرجان اگر در هفته گذشته موفق شد 5 گل به نفت مسجد سلیمان بزند، دو بازیکن جوان این تیم به نام های امیر شهیم و امیر جعفری را رقم زد که شرایط این تیم را تغییر داد. شجاعت، شجاعت و انگیزه بازیکنان جوان موتور تیم ها را روشن می کند.

وی ادامه داد: فوتبال ایران نیاز به اعتماد به بازیکنان جوان دارد. به خصوص اگر فرصت بازی در پست هافبک و فوروارد به بازیکنان جوان داده شود، افراد پشت خط با انگیزه بالای خود برای موفقیت تیم موثر ظاهر می شوند. اکثر تیم ها به ساختار دفاعی خوبی دست یافته اند و تقریباً گلی دریافت نمی کنند، اما در برنامه های هجومی خود پیشرفت مورد انتظار را نداشته اند. ارتقای کیفیت برنامه های دفاعی به تیم ملی کمک می کند و در برنامه های تهاجمی نیز باید شاهد ارتقای فنی تیم ها باشیم تا بازی ها جلوه گرتر شود و هواداران ترجیح دهند مسابقات را تماشا کنند.

این کارشناس فوتبال درباره اینکه کدام تیم ها مدعی قهرمانی در این فصل هستند، گفت: استقلال، پرسپولیس و سپاهان مثلثی را تشکیل دادند که در فصل های اخیر تیم قهرمان از آن مشخص شد اما در این فصل تیم های گلگهر سیرجان و فولاد خوزستان برابر هم هستند. نشان داد و جذابیت بالای جدول را افزایش داد. به نظر من یکی از این پنج تیم قهرمان لیگ برتر می شود و تیم دیگری به آنها اضافه نمی شود. تیم های میانه جدول مورد انتظار هستند و به نظر می رسد جایگاه آنها تغییر نکند. این تیم ها در خطر سقوط نیستند و شانسی برای قهرمانی نخواهند داشت. در انتهای جدول تنها تیمی که از نظر بازی های انجام شده به جایگاه مطلوبی دست پیدا نکرده بندر انزلی است. اگر این تیم بتواند خودش را پیدا کند و بردهای بیشتری کسب کند، منطقه سقوط را ترک خواهد کرد.

چمنیان درباره عملکرد تیم ملی نوجوانان در مقدماتی جام ملت های آسیا گفت: بازیکنان بسیار خوبی در این تیم حضور دارند و سرمربی تیم نفرات بسیار آماده ای را در تیم خود انتخاب کرده است. صعود این تیم به مرحله نهایی انتظار می رفت و امیدوارم در مرحله فینال به آنها اجازه صعود به جام جهانی داده شود زیرا حضور تیم های ملی جوانان و نوجوانان ایران در چنین تورنمنتی شایستگی هایی دارد. شاگردان حسین عبدی بازی تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشتند و همین دیدارها بود که باعث هماهنگی بازیکنان و سایر اعضای تیم شد. چنین شرایط برنامه ریزی در سایر تیم های مشابه دیده نشده است و امیدوارم فدراسیون فوتبال اردوهای مناسبی را برای حضور در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی تدارک ببیند تا شاهد پیشرفت جوانان ایران باشیم. جام جهانی که گذشته خوب را زنده نگه می دارد.

انتهای پیام/4048/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا