اقتصادی

ماجرای وام ۱۲۰ میلیاردی پرسپولیس چیست؟

باشگاه پرسپولیس 120 میلیارد تومان وام برای تامین هزینه های جاری و 350 میلیارد تومان ودیعه از بیمه دریافت کرد که رئیس سازمان خصوصی سازی آن را سرمایه گذاری عادی و کوتاه مدت نامید.

حسین قربان زاده در گفت وگو با ترندونی، درباره دریافت وام ۱۲۰ میلیارد تومانی پرسپولیس از بانک با ضمانت سپرده ۳۵۰ میلیارد تومانی از سایت بیمه، اظهار کرد: این موضوع در کمیته هزینه ها تصویب شد. در واقع از آنجایی که تا زمانی که سرمایه گذاری بلندمدت مورد تایید قرار نگیرد باید پول حاصل از بیمه صرف سرمایه گذاری های بلندمدت شود، پس باید پول را صرف سرمایه گذاری های کوتاه مدت کرد تا از پول بیمه سود حاصل شود.

وی ادامه داد: زمانی که پول به بانک واریز می کنند، بانک پیشنهادات مختلفی از جمله ضمانت، مزایا، سود ماهانه و غیره را ارائه می دهد و باشگاه ها می توانند سود حاصل از آن را صرف امور جاری کنند. در صورت دریافت تسهیلات می توانند با تایید کمیته هزینه از آن استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، پس از فروش 10 درصدی باشگاه پرسپولیس در بورس، حدود 350 میلیارد تومان به حساب باشگاه واریز شد و قرار بود این پول با نظارت کمیته 3 نفره متشکل از سازمان خصوصی سازی انجام شود. نمایندگان وزارت ورزش و باشگاه ها پرسپولیس آزاد می شود.

به گزارش ترندونی، یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس در این باره مطلع شد این باشگاه پس از دریافت 350 میلیارد ضمانت سپرده در یکی از بانک ها، 120 میلیارد تومان از این بانک برای پرداخت هزینه های جاری وام گرفت..

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا