اقتصادی

فصل جدید مناسبات اقتصادی ایران و ترکمنستان

ترندونی/ گلستان وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه ضرورت اصلاح روابط اقتصادی ایران و ترکمنستان به نفع و توسعه شمال کشور ایران و ترکمنستان است، گفت: رئیس جمهور برنامه ویژه ای برای ایجاد فصل جدیدی در روابط دیپلماتیک و رونق اقتصادی دارد. روابط روابط با ترکمنستان».

سید احسان خاندوزی امشب در جلسه شورای اداری استان گلستان با اشاره به اینکه گلستان بهشت ​​فرصت های مغفول مانده است، اظهار داشت: راهبرد توسعه استان گلستان تغییر مسیر حکمرانی اقتصادی و تغییر سیاست های گذشته است. .

وی با بیان اینکه باید از فرصت توسعه آینده استان برای تغییر چشم انداز اقتصادی گذشته استفاده کرد، افزود: اگر بخواهیم با همان تیم قبلی راه را ادامه دهیم قطعا به جایی نخواهیم رسید.

وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه برای توسعه استان گلستان و کشور در شمال، خاطرنشان کرد: موضوع بدهی گاز ایران به ترکمنستان و روابط اقتصادی ما با آن کشور است. بازدید از کارشناسان رئیس جمهور

خاندوزی با تاکید بر اینکه استان گلستان می تواند از ظرفیت نیروی انسانی برتر نخبگان بهره مند شود، گفت: تمامی نخبگانی که مدت ها به دلیل عدم مشارکت فکری در انزوا و یا حتی مجبور به مشارکت بوده اند باید در گروه مشاوران نخبگان صادق در خط مقدم قرار گیرند. استان به ما و رهبران استان کمک جدی خواهد کرد.

وی خطاب به بانک های خصوصی و دولتی در استان گلستان دستور داد: تمامی بانک های خصوصی و دولتی استان باید محل خود را در استان متمرکز کرده و از خروج منابع از استان جلوگیری کنند.

وزیر اقتصاد و دارایی با انتقاد از برخی داستان های ناامیدکننده برخی از مدیران، افزود: در حالی که باید مشکلات به دقت و سریع رسیدگی شود، نباید صدای ناامیدی و ناامیدی از مدیران استان شنیده شود.

خاندوزی با تاکید بر الگوسازی از فرهنگ بسیجی تاکید کرد: امروز آخرین روز از هفته بسیج است و درسی که باید از فرهنگ بسیج بگیریم این است که مردم باید در میانه میدان توسعه و پیشرفت باشند. “

وی به انتقاد نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری مبنی بر تعطیلی شورای قضایی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در حال تعطیلی است، این موضوع در حال بررسی است. به زودی محقق خواهد شد».

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا