اقتصادی

تصویب بسته جدید رفع موانع تولید در ستاد اقتصادی دولت

معاون هماهنگی و فضای کسب و کار وزارت صمت گفت: بسته پیشنهادی 27 ماده ای وزارت صمت با در نظر گرفتن خلأهای نظارتی برای رفع موانع کلیدی تولید در ستاد مزارع دولت تصویب شد.

به گزارش ترندونی، به نقل از شاتا، سیدمهدی نیازی افزود: در این بسته موانع اصلی تولید در حوزه های بانکی، بیمه، مالیات، زیرساخت ها و تسهیل و بهبود فضای کسب و کار غیرمرتبط با مقررات قبلی به دلیل در نظر گرفتن است. شکاف های نظارتی

وی ادامه داد: به عنوان مثال در گذشته در مقررات بانکی در اسناد نقدی بیمه وجود نداشت اما این بسته شامل ممنوعیت بود و اقدامات نظارتی لازم برای جلوگیری از سوء استفاده سلیقه ای بانک از نظر آن اندیشیده شد. مسیر. “

درخواست اقدامات بانکی باید در سامانه شفافیت خدمات ثبت می شد

نیازی همچنین درباره سامانه شفاف سازی اشیاء توضیح داد: در این مورد نیز هنوز مبنای اجرایی وجود ندارد، اما در این بسته مقرر شده است که همه متقاضیان ابزارهای بانکی باید به صورت شفاف (مثلا ارز) به این سامانه مراجعه کنند. .

معاون هماهنگی و فضای کسب و کار وزارت صمت تاکید کرد: این بسته برای آخرین مراحل تصویب به هیئت وزیران، شورای پول و اعتبار و شورای هماهنگی روسای دفاع ارسال شده است.

وی افزود: همچنین بخشی از مطالب مصوب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در این بسته برای اجرا در اختیار دستگاه های ذیربط قرار گرفته است.

نیازی گفت: این بسته ساماندهی دستگاه های اجرایی خواهد بود چرا که آیین نامه ایجاب می کند رفتار خود را تغییر دهند.

نظام مندی محاسبه حقوق دولتی سال نو

وی همچنین از نظام مند شدن دستمزدهای دولتی در سال جدید خبر داد و گفت: این امر باعث ایجاد شفافیت در صنعت معدن می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا