اقتصادی

تصویب یک آیین نامه مالیاتی جدید در هیات دولت

در کابینه وزیران برای تصویب کد مالیاتی جدید

هیئت وزیران آیین نامه اجرایی را تصویب کرد که مودیان مالیاتی را که واجد شرایط دریافت مالیات و عوارض نیستند، غیرفعال می کند.

به گزارش ترندونی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، در جلسه بعد از ظهر یکشنبه هیات وزیران به ریاست سید ابراهیم رئیسی، عوارضی را برای ایجاد انضباط بیشتر مالی، جلوگیری از فرار مالیاتی و جلوگیری از تشکیل، تصویب کرد. مالیات دهندگان ساختگی
طبق آیین نامه مصوب هیات وزیران، پرتفوی مودیان در موارد زیر غیرفعال است، ولی ممکن است مؤدی با ورود به سامانه، نسبت به ثبت حافظه جدید و صدور صورتحساب در پرتفوی اقدام ننماید:
الف- طبق ماده (6) قانون پایانه پایانه ها و سامانه مودیان در صورتی که سقف اعتبار فروش پر شده باشد.
ب- طبق بند ج ماده 20 قانون در صورت عدم وجود نماینده (اعم از اختیاری و اجباری) در مشارکت مدنی صاحبان مشاغل یا عدم انجام وظایف مالیاتی پست توسط نماینده. .
ج- فوت نماینده شرکتهای مدنی صاحبان مشاغل تا تعیین نماینده جدید شرکت تضامنی.
ال. اطلاعیه تعطیلی یک واحد تجاری موقت در اجرای ماده 13 قانون پایانه فروشگاه ها و سامانه مودیان مالیاتی.
همچنین مطابق ماده (3) این آیین نامه، در این موارد پورتفولیو غیرفعال بوده و دسترسی به نام کاربری کاربر محدود است. به این ترتیب مؤدی با این استفاده محدود امکان ثبت اظهارنامه، پرداخت و ثبت اعتراض را دارد اما نمی تواند فاکتور ارسال کند:
الف- اشخاص حقوقی که ماده (21) قانون بعد از تاریخ ختم تصفیه مشمول آنها می شود.
ب- فوت اشخاص حقیقی در حین انجام فعالیت به عنوان صاحبان سهامی خاص
ج- فوت اشخاص حقیقی در مورد صاحبان مشاغل در صورت وجود مورد تضامنی که موجب تشخص صاحبان مشاغل شود.
د- در مورد ابطال پروانه کسب در مورد صاحبان مشاغل محلی و ابطال پروانه کسب در مورد صاحبان مشاغل مبتنی بر پروانه.
تعطیلی یا انحلال دائمی واحد کسب و کار الکترونیکی طبق ماده (13) قانون پایانه پایانه ها و سامانه مودیان مالیاتی.
ج- اعلام تغییر محل یا اجاره واحد تجاری به تفکیک محل طبق ماده.
در صورت مشاهده هر یک از موارد مذکور در ماده 3 این آیین نامه، سازمان امور مالیاتی موظف است غیرفعال شدن پرتفوی را از طریق خدمات تبادل اطلاعات با بانک مرکزی اعلام و بانک مرکزی نیز کلیه دستگاه های کارت خوان بانکی و ایمیل ها را متصل کند. درگاه های پرداخت مسدود کردن حساب های بانکی مالیات دهندگان
همچنین سازمان امور مالیاتی کشور موظف است به محض رفع محدودیت های مندرج در این آیین نامه نسبت به فعال سازی سیستماتیک پرتفوی اقدام کند.
لازم به ذکر است مؤدی که در صورت غیرفعال بودن پرتفوی از صورتحساب الکترونیکی حاوی مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی تخلف کند، علاوه بر جریمه مقرر در قانون، تخلف از ماده 9 قانون پایانه های خرید و سامانه مودیان نیز محسوب می شود. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا