عمومی

قبولی با خواندن کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی امکان پذیر است؟

کتاب آیین نامه از قسمت اول و مقدماتی تا قسمت علائم به شما از اصول صحیح راهنمایی و رانندگی یاد می دهد. برای مثال در سرعت و شرایط مختلف جادهها چگونه عبور کنیم؟

https://www.driveing.ir/read/

محل های پارک کردن خودرو ، امداد و نجات و باید ها و نباید های اصول رانندگی … !

تمام در این کتاب جمع آوری شده است و ما می توانیم در زمان ثبت نام از آموزشگاه راهنمایی و رانندگی آن را خریداری کنیم.

آیا با داشتن کتاب دیگر نیازی به خواندن سوالات آیین نامه است ؟

سوال بسیار جالبی بود! ببینید در ابتدا همه ما باید به این نکته توجه کنیم که برای اخذ گواهینامه رانندگی صرفا خواندن کتاب و نمونه سوالات لازم نیست . در  واقع کتاب آیین نامه به هنرجو کمک می کند تا قوانین رانندگی را بهتر بشناسد که حتی اگر زمانی خارج از ایران رانندگی کرد به راحتی بتوانید از پس قوانین آن کشور هم بر بیایید . حال بهتر است پاسخ سوال را به نحوی دیگر هم جواب دهیم.

ببینید برای دادن امتحان آیین نامه یا هر آزمون دیگری خواندن تمامی صفحات کتاب الزامی است؛ اما کتاب آیین نامه رانندگی به خاطر حجم زیاد گاهی کسی نمی تواند در ساعت بسیار محدود پیش رو کل آن را مطالعه کند.

پس بهتر است حتما از نمونه سوالات آیین نامه ای که در سایت های معتبر وجود دارد، استفاده کند. حتی بسیار اتفاق افتاده که فردی با تسلط کامل به  قوانین رانندگی بار ها در این امتحان مردود می شود.

در این مطلب مراحل اخذ گواهینامه در ونکوور را به شما نشان خواهیم داد. از این رو شما می توانید قبل از این که با سوالات ایین نامه اصلی 99 مواجه شوید، نمونه سوالات ایین نامه را تهیه کرده و به آنها پاسخ دهید. البته موردی که خیلی مهم است اینست که باید استاندارد ترین و مهم ترین نمونه سوالات آیین نامه اصلی و نمونه سوالات فنی را قبل از آزمون آیین نامه اصلی بخوانید . زمانی که شما ازمون مقدماتی را پشت سر گذاشتید باید به دوره های عملی آموزش رانندگی بروید. سنا می گوید : سلام چرا بقیه ازمون ها که کلیک می کنیم کار نمی کنه ؟

در این مقاله می خواهیم تمام نکات مربوط به گواهینامه پایه سوم را بررسی کنیم. آزمون دهندگان اگر بدانند اشتباهات رایج که موجب مردودی میشود چیست، حتما دقت بیشتری بر این نکات خواهند کرد. بر روی کارت های PVC هوشمند، اسم و فامیل، عکس و امضای متقاضی، تاریخ تولد، آدرس، جنسیت، رنگ چشم، قد، تاریخ صدور و تاریخ اعتبار گواهینامه درج می شود. نمونه ای از عکس جدید ترین کارتکس سوالات آیین نامه 1400 که سرجلسه امتحان به شما می دهند را مشاهده کنید.

سوالات رایگان ایین نامه

ولی اگر با ویزای توریستی به آلمان می روید و یا اقامت کمتر از شش ماه دارید، اجازه رانندگی با این مدرک را خواهید داشت. ۲- این گواهینامه ها در تمامی ۱۹۶ کشور عضو سازمان ملل پذیرفته می شوند. ۲- “اجازه رانندگی سه ساله” صادره از کانون فقط در ۱۳۴ کشور از ۱۹۶ کشور عضو سازمان ملل اعتبار دارد. ۱- گواهینامه های صادره از آمریکا صرفا ترجمه گواهینامه ملی هستند که به شما اجازه رانندگی در کشورهای عضو سازمان ملل را می دهند. ۱- بر خلاف “اجازه رانندگی” های صادره از کانون که ۱ و ۳ ساله هستند، گواهینامه های صادره از آمریکا به صورت یک ساله، دو ساله، سه ساله، پنج ساله و ده ساله صادر می شوند. ۱- “اجازه رانندگی یک ساله” صادره از کانون در کشور آذربایجان اعتبار ندارد. و اما دسته دوم مدارک مورد تایید برای رانندگی در خارج از کشور، ترجمه بین المللی گواهینامه رانندگی یا است.

پس از ارسال فرم، مدارک شما به دقت بررسی می شود و در صورت تایید مدارک، دستورالعمل پرداخت هزینه صدور و ارسال پستی گواهینامه برایتان ارسال خواهد شد. اما با رعایت مقرارت راهنمایی و رانندگی ، درصد زیان های مالی و جانی به حداقل می رسد ، نظم در عبور و مرور ایجاد می شود ، زودتر به مقصد می رسد و در وقت و مال صرفه جویی می شود.

سوال دو-سطح روغن موتور هر چند وقت یکبار باید بررسی گردد؟ در کتاب آیین نامه رانندگی بحثی به نامه حق تقدم در رانندگی وجود دارد که برای آن قوانینی تعریف شده و شما در هنگام رانندگی حتما باید به آنها عمل کنید و البته در سوالات آیین نامه اصلی و مقدماتی نیز از آن ها پرسیده میشود. که معمولا در ایران برای هر دوی آنها از عنوان گواهینامه بین المللی رانندگی استفاده می شود.

زمانی که شما به عنوان هنرجو برای دریافت گواهینامه رانندگی در کلاسهای تئوری آییننامه، فنی و عملی شهر شرکت میکنید به شرطی که هیچگونه غیبتی نداشته باشید و در آزمون مقدماتی آئین نامه و عملی شهر که از طرف آموزشگاه گرفته میشود نیز نمره قبولی دریافت کنید، کاردکس گواهینامه رانندگی (که به اشتباه کارتکس گواهینامه نیز گفته میشود ) برای شما صادر خواهد شد. پس از سال ها، این آئین نامه با توجه به تغییرات ایجاد شده در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، مورد بازنگری قرار گرفت و در هشتم تیرماه ۱۳۸۴، آئین نامه جدید در ۲۲۳ ماده و ۲ پیوست در ۱۰ فصل به تصویب رسید.

چکیده ای از روش های کمک کردن به آسیب دیده های سوانح رانندگی در فصل چهارم آمده است و در فصل پنجم فرهنگ رانندگی ایمن و رفتارهای اجتماعی در رانندگی تدوین شده است. زیرا در این روش شما هم مطالب کتاب آیین نامه را خیلی سریع و راحت یاد می گیرید و همچنین مطالبی که یاد گرفته اید در حافظه ی بلند مدت شما ثبت می شود و سالها در ذهن شما باقی می ماند. در عین حال این زمان برای تحویل گواهینامه ها در خارج از ایران بسیار کمتر است.

در حال حاضر در ایران نیز کانون اتومبیلرانی و جهانگردی “اجازه رانندگی بین المللی” با اعتبار ۱ ساله و ۳ ساله صادر می کند. ۹- برای کاپوتاژ کردن ماشین در ایران، فقط اجازه رانندگی بین المللی صادر شده توسط کانون اتومبیلرانی و جهانگردی اعتبار دارد. این مدرک در سرتاسر دنیا زیر نظر فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) صادر می شود و تنها مدرک دولتی به شمار می آید. تبصره: در نقاطی که کارشناس شهربانی یا ژاندارمری وجود ندارد یا حضور به موقع آنان مقدور نباشد در این صورت مسئولان امر از نظریات مستدل سه نفر از رانندگان پایه یکم استفاده خواهند کرد. البته در صورت درخواست شما و پرداخت جداگانه هزینه پست اکسپرس، امکان دریافت مدارک در ایران در کمترین زمان ممکن یعنی ۷ تا ۱۴ روز نیز وجود

بهترین راه برای این هنرجو استفاده کردن از نمونه سوالات آیین نامه رانندگی است.

دکمه بازگشت به بالا