اقتصادی

فراهم شدن شرایط در سال ۱۴۰۱ برای عبور اقتصاد ایران از دوران پرنوسان و مبهم

ترندونی/ خراسان رضوی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: انتظار می‌رود شفاف‌سازی سیاست‌های بودجه‌ای دولت و سال 1401 از یک سو و موضوع رفع انسداد خارجی از سوی دیگر، زمینه را برای عبور از اقتصاد ایران تا سال 1401 فراهم کند. در یک دوره نامنظم و مبهم و سپس در طول یک اوج.

سید احسان خاندوزی عصر امروز 19 اسفندماه در نشست با اساتید اقتصاد دانشگاه مشهد در ساختمان اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی اظهار داشت: در حوزه سیاست گذاری اقتصادی، ثبات و شفافیت اقتصاد کلان اولین دوره دو دستور کار تا زمانی که به حداقل چشم انداز اقتصادی قابل پیش بینی برسیم، نقش ویژه ای در رشد داریم.

وی افزود: از یک طرف انتظار می رود که بودجه و مشکل محاصره خارجی تا سال 1401 آشکار شد. اقتصاد ایران را قادر می‌سازد تا در یک وضعیت پرنوسان و پرنوسان بقای خود را حفظ کند. یک دوره مبهم و سپس یک اوج».

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در سال 1401 فقط سیاست کشور به ثبات امسال می رسد. ما در این زمینه به کمک بیشتری نیاز خواهیم داشت، زیرا از نظر تئوری این بخش روشنی از مسیری بود که ما تاکنون طی کرده ایم.

خاندوزی ادامه داد: از این پس اختلاف نظرهای نظری نیز وجود خواهد داشت چرا که دیدگاه های متفاوتی در مسیر رشد و توسعه کشور پدیدار خواهد شد. بنابراین ما نیاز به اجماع علمی و دانشگاهی بیشتری در این زمینه داریم.

وی افزود: از جمله طرح های پیشنهادی دولت، طرح رشد غیرتورمی و کاهش فقر مصوب ستاد اقتصاد است. به نظر ما، تا سال 1401 نیز یک استراتژی یک و نیم ساله وجود داشت. تا پایان سال قوی تر از چشم انداز اصلی دولت صحبت کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: در سطح کلان اقتصادی سه نهاد بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی ایفای نقش می کنند.

خاندوزی در خصوص دیپلماسی اقتصادی گفت: در حوزه دیپلماسی اقتصادی شرق، دانشگاه فردوس به عنوان مرکز منطقه نسبت به سایر موسسات و مراکز آموزشی و پژوهشی برتری آشکار دارد. امیدواریم تا چهارشنبه آخر سال جاری با دانشگاه فردوس مشهد به توافق برسیم تا دانشکده علوم اداری و اقتصادی این دانشگاه به مرکز مطالعات دیپلماتیک با افغانستان و پاکستان تبدیل شود.

وی افزود: مشکل فقر هم می تواند یکی از مواردی باشد که به سیاست ها نگاه می کنیم و برای آینده پیشنهاد می دهیم.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: همکاران ما در خراسان رضوی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی در حال به روز رسانی بودجه تحقیقاتی دستگاه های ذیربط هستند تا به جای چند پروژه کوچک، چند پروژه کلان شناسایی شود. آنهایی که وظایف.”

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا