عمومی

عملیات اجرایی ساخت نیروگاه ۱۵ مگاواتی سنقر آغاز شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عملیات اجرایی ساخت نیروگاه ۱۵ مگاواتی سنقر با سرمایه گذاری حدود ۸۰۰ میلیارد تومانی شامگاه چهارشنبه با حضور استاندار کرمانشاه و مسئولان این شهرستان آغاز شد.

در آئین آغاز احداث این پروژه کلیدی که با حضور نماینده سنقر وکلیایی در مجلس، فرماندار شهرستان، مدیرکل برق منطقه‌ای و مدیران شهرستان برگزار شد، صحرایی استاندار کرمانشاه با اشاره به خدمات متعدد دولت مردمی سیزدهم در استان کرمانشاه، گفت: امیدوارم که این نیروگاه در بهار سال آینده وارد مدار شود.

پروژه مذکور نیروگاه مقیاس کوچک از نوع موتور-ژنراتور گازسوز توسط بخش خصوصی برای اتصال به پست فوق توزیع ۶۳/۲۰ سنقر احداث می‌شود.

احداث این نیروگاه با تزریق برق به شبکه سراسری، اجرای طرح توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع توسط برق منطقه‌ای غرب را به تعویق خواهد انداخت و بهبود ولتاژ افزایش قابلیت اطمینان، پایداری شبکه و صرفه اقتصادی نیروگاه در کاهش تلفات توان و طرح توسعه شبکه شهرستان سنقر از اهداف مهم اجرای این پروژه است که برای ۱۵ نفر هم به شکل مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

نیروگاه ۱۵ مگاواتی سنقر قرار است با ۶.۷۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۳۷۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی تا پیش از فصل گرمای سال آینده ساخته شود.

دکمه بازگشت به بالا