اقتصادی

عرضه نانوپوششی برای محافظت سطوح پلاستیکی و شیشه‌ای از جرقه‌های جوشکاری

محققان این شرکت فناوری یک پوشش برای انواع درزها ایجاد کرده اند که می توان آن را روی فلزات حساس به اسپری و سطوح شیشه ای و پلاستیکی قرار داد تا از آسیب جبران ناپذیر جرقه های جوشکاری جلوگیری کند.

به گزارش ترندونی ، با استفاده از روشهای مختلف جوشکاری ، جرقه ها در قسمتهای اطراف اجتناب ناپذیر هستند و این جرقه ها ذرات مذاب و الکترودهایی هستند که در اطراف درز پاشیده می شوند و دارای نقایص فیزیکی یا متالورژی هستند ، در حالی که مناطقی را که جرقه ها ایجاد می شود ، پوشانده اند. داده ها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و حتی می توانند باعث خوردگی شوند.

عوامل مختلفی مانند جریان یا ولتاژ نامناسب در هنگام جوشکاری ، رطوبت در الکترود جوشکاری ، سرعت زیاد فرایند ، فاصله نامناسب قسمت از نازل ، زاویه کار نامناسب و سطوح کثیف قطعه کار می توانند باعث پاشش و مقابله با جرقه شوند ، بدون انتخاب مناسب شرایط جوشکاری می توان از پوشش های محافظتی که روی سطح قطعه کار یا ابزارهای اطراف ناحیه جوشکاری هستند ، استفاده کرد.

این پوشش ها به صورت ژل یا محلول هستند ، بنابراین استفاده از نانوذرات در ساخت این مواد باعث بهبود کیفیت پاشش آنها می شود.

در همین راستا ، به منظور کاهش چسبندگی جرقه های جوشکاری به سطوح مجاور ، یکی از شرکت های فناوری محلول ضد اسپاسم تولید کرده است که پوشش سطح آن یک جز surface نانومتری است. این مایع بر پایه آب است و فاقد سیلیسیم است که در عملیات جوشکاری بسیار مثر خواهد بود زیرا دارای مواد افزودنی خاصی برای جلوگیری از چسبیدن ذرات فلز ذوب شده است.

این محصول حاوی نانو ذرات است و دارای خواصی نظیر چسبندگی ضد خوردگی به سطح ، محافظت در برابر ظاهر قطعات و ابزارها یا نقص متالورژی در محیط جوشکاری ، دوام بالا بر روی سطوح و در محیط جوشکاری بخارات و مواد مضر را منتشر نمی کند.

از دیگر مزایای این محصول می توان به عمر بیشتر قطعات جوشکاری بدون مواد مضر لایه ازن ، جوشکاری ضد زنگ ، غیر اکسید کننده و قیمت مناسب اشاره کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا