اقتصادی

ظرفیت ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال را داریم

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه مصالح ساختمانی بدون واسطه به سازندگان واگذار می شود ، گفت: سالانه یک میلیون خانه با توجه به ظرفیت کشور قابل ساخت است. رستم قاسمی تاکید کرد که بخش مسکن باید 20 درصد پرداخت کند. وی همچنین گفت که هدف ما توسعه حمل و نقل ریلی ایمن و ارزان است.

به گزارش ترندونی ، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی شب گذشته در برنامه تلویزیونی گفت: “دغدغه های اصلی دولت رئیس جمهور و مشکل مردم است. بنابراین ، رئیس جمهور مساله مسکن را در جریان و پس از انتخابات رصد می کند.

300000 مسکن برای طبقات بالای جامعه ساخته شده است

یکی از اعضای کابینه دولت سیزدهم برنامه ریزی و سیاست گذاری مسکن وزارت راه و شهرسازی را شامل سه لایه پردرآمد ، متوسط ​​و فقیر توصیف کرد و افزود: سرمایه خود را بسازید ، 300000 خانه در این طبقه ساخته می شود. به طبقات متوسط ​​نیاز به حمایت دارند و وزارت راه و شهرسازی بسته های حمایتی به آنها داده است. بخش قابل توجهی از افراد کم درآمد نیز به حمایت و مساعدت دولت در حل مسکن نیاز دارند. همچنین سازوکارهایی برای اقشار آسیب پذیر جامعه در نظر گرفته شده است.

قاسمی ادامه داد: امروز سهم مستاجران در کشور زیاد است. در تهران حدود 40 درصد مردم مستأجر هستند. بنابراین تامین مسکن برای خانوارها از مسائل مهم دولت است.

وی با اشاره به اینکه پنج جزء شیء مسکن شامل زمین ، خدمات ، تأمین مالی ، مصالح ساختمانی ، ظرفیت فنی و مهندسی مهم است و تاکید کرد که بیش از 50 درصد هزینه ساخت یک ساختمان زمین است. برای گروه های کم درآمد و متوسط ​​، دولت خدماتی را ارائه می دهد که شامل تجزیه و موارد دیگر می شود. در مورد سومین مسئله و منابع مالی ، دولت با ایجاد یک میلیون خانه برای طبقه متوسط ​​و متوسط ​​برای تأمین منابع مالی و بانکی و موارد دیگر ، سیاستها را شکل می دهد.

مصالح ساختمانی اضافی را می توان صادر کرد

به گفته قاسمی مصالح ساختمانی چهارمین سهم بزرگ ساخت مسکن در کشور است. هنگامی که مسکن آنلاین ساخته شد ، زیرساخت ها بیش از یک میلیون سال به مسکن آنلاین اختصاص یافت. ایران هیچ مشکلی با مواد اولیه مانند سیمان و فولاد ، به عنوان چهارمین تولید کننده بزرگ سیمان در جهان ندارد. این کشور ظرفیت تولید سیمان سالانه بیش از 80 میلیون تن را دارد و ما برای ساخت یک میلیون آپارتمان در سال به 32 میلیون تن سیمان نیاز داریم که مشکلی نیست. علاوه بر این ، از نظر تامین و تولید فولاد ، ما به حدود 12 میلیون تن فولاد در سال نیاز داریم که بیش از دو برابر ظرفیت تولید فولاد است. سایر مصالح ساختمانی هیچ مشکل خاصی ندارند.

یکی از اعضای کابینه دولت سیزدهم گفت: علاوه بر تولید یک میلیون آپارتمان و تامین مصالح ساختمانی در سال ، مصالح ساختمانی نیز می تواند صادر شود.

وزیر راه و شهرسازی در مورد ظرفیت فنی و مهندسی کشور توضیح داد: امروزه شرکت ها و مهندسان توانمند تولید انبوه زیادی در کشور وجود دارد که می توانند سالانه یک میلیون واحد مسکونی با سیاست گذاری و برنامه ریزی دولت بسازند.

قاسمی تاکید کرد: ظرفیت و ظرفیت لازم برای تولید 4 میلیون خانه در 4 سال وجود دارد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود از آغاز موجودی زمین خبر داد و اعلام کرد که بانک زمین به موجب قانون جهش مسکن در مجلس به تصویب رسیده و در حال اجرا است. بر اساس قانون جهش تولید مسکن ، تمام زمین های متعلق به دولت در همه بخشها ، از جمله منابع طبیعی ، سایر وزارتخانه ها و سازمانها ، باید زمین را به شهرها ، زمین را به شهرها و زمینی را به شهرها به وزارت راه و تدارکات عمومی تحویل دهند. شهرسازی در حال انتقال است.

قاسمی ادامه داد: در قانون جهش تولید مسکن تاکید شده است که اگر وزارتخانه ها و سازمان ها ظرف دو ماه این کار را انجام ندهند ، ثبت اسناد مستقیماً سند را به وزارت راه و شهرسازی صادر می کند.

وی گفت بیش از یک میلیون هکتار زمین در شهرها ، نزدیک شهرها و شهرک های جدید متعلق به دولت است که یک میلیون واحد مسکونی تعیین کرده است. زمین در شهرها نیازی به خدمات و هزینه های بالا ندارد. بخشی از زمین های اطراف شهرها شهرها و شهرک های جدیدی است که به زودی تصاحب می شوند.

قاسمی با اشاره به اینکه زمین های شهرهایی که نیاز به تعویض دارند در شورای عالی شهرسازی و معماری جایگزین زمین مسکونی می شود ، گفت: در مورد زمین های نزدیک شهرهای دولتی ، ما آنها را به شهرها وصل می کنیم. هیچ مساله زمینی مربوط به زمین های روستایی و ساخت مسکن روستایی وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی در شهرهای متوسط ​​و کوچک عمودی نیست ، اظهار کرد: زمین های کشاورزی بین اموال ما است و تغییر کاربری زمین در آنها انجام نمی شود.

زمین های کم درآمد برای تولید مسکن استفاده می شود

وی گفت: 50 درصد زمینی را که طبق معیارهای ساخت مسکن در اختیار مردم می گذاریم داریم و سود آنها برای گروه های کم درآمد و متوسط ​​بسیار پایین است. از نظر خدمات ، مقرر شد که برای برخی از افراد بی خانمان ، برخی خدمات دولتی به صورت رایگان ارائه شود و برخی از هزینه های ساخت و ساز ، مانند خدمات مهندسی ، شعب و سایر اقلام ، به این گروه تخفیف قابل توجهی داده شود. برای زیرساخت ها ، همچنین برنامه ریزی شده است که همزمان با ساخت و ساز ، زیرساخت ها از زمین ها پس از تصویب خلوص صندوق توسعه مسکن گرفته شود.

قاسمی ادامه داد: اخذ مجوز برای ایجاد صندوق توسعه مسکن. این صندوق مشارکت مسکن آنلاین ، خط اعتباری مسکن آنلاین ، بخشی از بودجه اعتبار وام مسکن و بخشی از منابع را از این محل اختصاص می دهد.

20 درصد خدمات بانکی به بخش مسکن اختصاص می یابد

یکی از اعضای کابینه دولت سیزدهم نیز اعلام کرد که خدمات بانکی بسیار کمی برای مسکن در سال های گذشته ارائه شده است. تنها در یک دوره در سال 1989. حدود 17 درصد 1999 تنها 5 درصد از محل های بانک به مسکن برای همه شرکت های ساختمانی اختصاص داده شد. ما در حال حاضر مصوبه ای را تصویب کرده ایم و طبق قانون 20 درصد از امکانات کشور برای مسکن است.

قاسمی ادامه داد: 20 درصد تسهیلات بانکی کشور باید به بخش مسکن تعلق داشته باشد. مزایای این اقدام با توجه به تورم نیز مناسب است. در عین حال ، برای کسانی که بازگشت سود برای آنها مشکل است ، ما سعی می کنیم زمان را افزایش دهیم و از صندوق مسکن کمک بگیریم. نرخ بهره این ابزار نیز در دستور کار قرار دارد.

قاسمی ادامه داد: مردم باید سخت کار کنند. دولت به روشهای مختلفی از جمله اقساط ، مسکن گروهی ، تأمین محل و زمین ، مسکن می سازد.

توافقنامه بین وزارت راه و وزارت صمت برای تأمین مصالح ساختمانی به طور مستقیم به سازندگان

وی گفت: در توافق با وزارت صمت مقرر شد مصالح ساختمانی به منظور کاهش هزینه ها بدون واسطه به افراد واگذار شود.

قاسمی اظهار داشت که سازوکارهای مناسب برای رفع موانع سازندگان در دستور کار است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص موضوع اجاره بها اعلام کرد: هدف از ساخت مسکن تأمین مسکن برای مستاجران است. قرار است خانه های مسکونی در شهرها ساخته شود. هدف ما برنامه ریزی شهر و تمرکز بر نیازهای آن است. برای حل مشکل اجاره در کوتاه مدت ، به مستاجران اقدامات کمک واریز مسکن ارائه می شود.

وی ادامه داد: تجربه اجاره حرفه ای در کشورهای مختلف وجود دارد. دستور کار تعدادی مکانیزم برای سازماندهی بازار اجاره در نظر گرفته است که سیستم املاک و مسکن بخشی از آنهاست و حاوی اطلاعاتی است که می تواند در کوتاه مدت مثر باشد.

یکی از اعضای کابینه سیزدهم گفت: در نظر داریم سهم گروه های کم درآمد را در برنامه اقدام ملی مسکن و سایر برنامه های در حال اجرا کاهش دهیم.

با توجه به افزایش مصالح ساختمانی ، قاسمی از بررسی و سازماندهی این فصل با همکاری وزارت صمت خبر داد.

دستور کار شامل تجدید و توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی ، جاده ای و هوایی است

وزیر راه و شهرسازی در بخشی دیگر از سخنان خود پیرامون سیاست دولت سیزدهم در حمل و نقل جاده ای کشور نیز گفت: مشکلات زیادی در حوزه حمل و نقل وجود دارد که شاخص توسعه کشور است. وقتی صحبت از جاده ها می شود ، ما حدود 200 هزار کیلومتر راه آسفالته شامل بزرگراه ها ، جاده های بین شهری و روستایی داریم که در سالهای گذشته در کشور عمدتاً نگهداری نشده بود ، بنابراین لازم است هزینه جداگانه آنها در نظر گرفته شود. ما همچنین به دنبال راه های جدیدی برای اجرای پروژه های بزرگراه کشور هستیم که این نیز نیاز به جاده های ترانزیتی و ایمن کشور است.

یکی از اعضای کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: در مورد حمل و نقل ریلی ، با توجه به اینکه حمل و نقل ریلی ایمن و ارزان است ، هدف ما توسعه این بخش است. امروزه کمتر از 10 درصد محموله های کشور از طریق راه آهن حمل می شود. در زمینه مسافران ، حمل و نقل ریلی نیز با ضرر مواجه است. در عین حال ، حمل و نقل ریلی در بخش های حمل و نقل و مسافر باید بیش از 30 درصد باشد.

قاسمی افزود: راه آهن که هم اکنون در حال انجام است در این دولت تکمیل می شود. با این حال ، در زمینه حمل و نقل ریلی با سرعت بالا ، ما باید به دنبال راه هایی برای تأمین منابع غیر از روش های موجود باشیم که منابع دولتی هستند. این منابع شامل سرمایه گذاران خصوصی است.

وی از سرمایه گذاران بخش خصوصی خواست تا در بهبود حمل و نقل ریلی و جاده ها سرمایه گذاری کنند و گفت: برای بزرگراه های کشور ، از سرمایه گذاران داخلی دعوت می کنیم تا به این بخش بپیوندند. زیرا ما این سرمایه گذاران را تشویق کرده ایم که برای سرمایه گذاری جذاب باشند.

قاسمی روش های تامین مالی پروژه های بزرگ را BOT ، BOO و پالایش عنوان کرد و گفت: پالایش نفت در ساخت پروژه های حمل و نقل برنامه ریزی شده است. از سرمایه گذاران خارجی و داخلی دعوت می کنیم تا در تکمیل پروژه ها مشارکت کرده و با ایجاد راه و ایجاد جذابیت سرمایه گذاری ، سود کسب کنند. دو موضوع در جذب سرمایه گذاران از جمله سود و حفظ سرمایه مهم است.

وی ادامه داد: ما همچنین به دنبال شرکت های خارجی برای انجام پروژه های حمل و نقل هستیم و در حال مذاکره نیز بوده ایم. ما قصد داریم پروژه ها را به روشهای دیگری غیر از استفاده از منابع دولتی و با سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال کنیم.

یکی از اعضای کابینه دولت سیزدهم بر توسعه ناوگان جاده ای تاکید کرد و افزود: امروزه حدود 360 هزار کامیون در جاده های کشور تردد می کنند و میانگین سنی آنها بالا است. بنابراین ، نوسازی ناوگان جاده ای کشور برنامه ریزی شده است که به روش های مختلف انجام شود. ما قطعاً موضوع را با کلاس های مختلف بررسی می کنیم و با کمک آنها مدرن سازی پارک جاده را درک می کنیم.

قاسمی همچنین بر نوسازی ناوگان هوایی تأکید کرد و گفت که ساز و کارهای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی در نظر گرفته شده و تجدید خطوط هوایی و بخش هوایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در مورد قیمت بلیط هواپیما گفت: به زودی چندین شورا در این وزارتخانه تشکیل می شود و جلساتی با صاحبان خطوط هوایی برگزار می شود. قیمت نهایی بلیط طی چندین جلسه تعیین می شود تا مردم با افزایش قیمت مواجه نشوند.

قاسمی در ادامه برنامه های دولت در حوزه بنادر را تشریح کرد و گفت: یکی از دلایلی که سهم حمل و نقل ریلی کم است این است که بنادر با راه آهن ارتباط ندارند. علاوه بر این ، پایانه ها پایانه های همگن نیستند و این یکی دیگر از محدودیت های حمل و نقل بار در کشور است.

وی با اشاره به اینکه مرز دریایی کشور مرز طولانی در شمال و جنوب ایران است ، توضیح داد: مزیت خوبی در توسعه دریا و سواحل مکران وجود دارد که دبیرخانه آن وزارت راه و شهرسازی است. توسعه. رئیس اجرایی و تاکید رئیس جمهور در دستور کار است. »

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بنادر مهم و بزرگی مانند بندر شهید رجایی ، بندر امام و بندر چابهار هنگام کار در اردوگاه خاتم الانبیاء ساخته یا توسعه یافته است ، گفت: امروزه توسعه مورد نیاز است. در منطقه بندر ‘. با توجه به اینکه 90 درصد حمل و نقل جهان از طریق دریا انجام می شود و ظرفیت حمل و نقل دریایی کشور نیز کافی است ، این فرصتی برای جمهوری اسلامی است و برای دستیابی به این مهم برنامه داریم.

قاسمی تصریح کرد: توسعه سواحل مکران موضوعی نیست که توسط وزارتخانه ها و وزارت راه و شهرسازی برجسته شود.

وی گفت: از ظرفیت بخش خصوصی در بخش حمل و نقل کشور از جمله احداث بزرگراه و بخش راه آهن کشور بهره مند می شویم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا