اقتصادی

ضرورت بهره‌گیری از سرمایه‌های اندک در حوزه مسکن

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی، راه اندازی صندوق املاک را اقدامی برای جمع آوری سرمایه های اندک در جامعه و انتقال آن به حوزه مسکن دانست.

حجت الله فیروزی در گفت وگو با ترندونی، درباره راه اندازی صندوق املاک، اظهار کرد: یکی از مشکلات جامعه، صندوق های سرگردان و نقدینگی بالا است که تورم را به دنبال داشته است. این نقدینگی گاهی به سمت ارز و خودرو و گاهی به سمت طلا و مسکن سرازیر می‌شود، بنابراین بسیاری از بازارها دچار رکود و نوسان خواهند شد.

وی ادامه داد: بر این اساس هر اقدامی که موجب انباشت نقدینگی و جهت دهی در اقتصاد شود مناسب و موثر خواهد بود. یکی از این ابزارها جمع آوری وجوه کوچک در جامعه و انتقال آن به حوزه مسکن است که البته بستگی به دولت دارد که در این مسیر به درستی مدیریت کند تا در نهایت رشد مسکن و املاک خوبی داشته باشیم. در بخش

این نماینده مجلس تصریح کرد: مسکن یک حوزه اشتغال زایی است که فعال شدن آن تاثیر مستقیمی بر سایر حوزه های اقتصادی دارد و می تواند وجوه بی قید و شرط را جمع آوری، مدیریت و کنترل کند.

فیروزی با اشاره به تعهد دولت برای ساخت 4 میلیون واحد مسکونی گفت: در این راستا پذیره نویسی صندوق املاک از طریق سرمایه خارج از بورس ابزاری موثر برای جذب سرمایه های اندک و در نهایت هدایت نقدینگی عمومی و مدیریت اقتصاد کلان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا