سلامت و دانش

سفر با کشتی نامرئی، سرگرمی جدید ابر پولدارها

این کشتی تفریحی به ابرثروتمندان این امکان را می‌دهد تا مخفیانه به نقاط مختلف جهان سفر کنند. این کشتی تفریحی لوکس که به طور کامل از شیشه آینه‌ای یک طرفه ساخته می‌شود و تصویر دریا و آسمان را منعکس می‌کند، به عنوان یک طرح مفهومی توسط جوزف فواکیس(Jozeph Foakis) رونمایی شده است.

او می‌گوید که این کشتی ۲۹۰ فوتی(۸۸ متری) که پگاسوس(Pegasus) نام دارد، اولین کشتی تولید شده با چاپ سه بعدی جهان خواهد بود و هم از نظر طراحی و هم از نظر تاثیرات محیطی نامرئی خواهد بود.

این ابرقایق بادبانی با صفحات خورشیدی داخلی می‌تواند تصویر آسمان، ابرها و محیط اطراف را منعکس کند.

فواکیس می‌گوید که بال‌های خورشیدی بازتابنده آن که در پشت شیشه‌ پنهان شده‌اند می‌توانند انرژی خورشیدی-الکتریکی فراهم کنند و با یک منبع انرژی هیبرید هیدروژنی کار می‌کنند. انرژی حاصل از خورشید برای تامین الکترولیزهای استخراج کننده هیدروژن از آب دریا استفاده می‌شود. سلول‌های سوختی سپس هیدروژن را به برق ذخیره شده در باتری‌های لیتیوم یونی تبدیل می‌کنند که از آنها برای تامین انرژی موتور و تمامی سیستم‌های کشتی استفاده می‌شود.

عکس | کشتی نامرئی، سرگرمی جدید ابر پولدارها

قیمت این کشتی تفریحی هنوز مشخص نشده است، اما بدون شک مناسب افراد بسیار ثروتمند خواهد بود. پگاسوس ممکن است تا سال ۲۰۳۰ به تولید برسد.

فواکیس که در میلان و نیویورک مستقر است، گفت که می‌خواهد یک کشتی تفریحی بسازد که آلایندگی آن صفر باشد.

یک باغ هیدروپونیک چند سطحی وجود دارد که امکان دسترسی به غذای تازه و تصفیه هوا در کشتی را فراهم می‌کند. هیدروپونیک شیوه‌ی کشت گیاه بدون خاک می‌باشد.

فوکایس می‌گوید: من می‌خواستم کشتی تفریحی را تا حد امکان نزدیک به دریا و طبیعت بسازم.

چارچوب کل این ابرکشتی با استفاده از یک چاپگر سه بعدی رباتیک به صورت مشبک ساخته خواهد شد.

طراح پگاسوس می‌گوید که استفاده از چاپگر سه بُعدی منجر به ایجاد ساختاری بسیار قوی و در عین حال سبک می‌شود که می‌توان آن را با صرف انرژی، مواد، فضا و زمان کمتری در مقایسه با کشتی‌های معمولی تولید کرد.

فضای داخلی این کشتی دارای چهار سطح است که توسط یک پلکان مارپیچ به هم متصل شده‌اند. این کشتی طراحی مینیمالیستی دارد که منعکس کننده زندگی در طبیعت بوده است و فضای سبز داخل آن نمایانگر این موضوع است.

در طبقه بالا، یک سوئیت اصلی با یک تراس خصوصی بزرگ قرار دارد که فقط صاحب کشتی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. یک استخر در جلوی قایق به سبک آکواریومی قرار دارد که هنگامی که روی آن بسته باشد می‌تواند به عنوان محلی برای فرود بالگرد عمل کند و در پشت کشتی یک جکوزی بزرگ قرار دارد.

این کشتی تنها یکی از چندین طرح‌ مفهومی ارائه شده طی چند ماه اخیر از کشتی‌های تفریحی است.

در ماه ژانویه نیز یک قایق تفریحی لوکس توسط استودیوی طراحی لازارینی مستقر در رم به نام «Plectrum» رونمایی شد. اطلاعات بیشتر و ویدئویی مفهومی از این قایق لوکس را می‌توانید اینجا تماشا کنید.

این ابرقایق بادبانی که مجهز به سه موتور هیدروژنی است می‌تواند با سرعت ۷۰ گره یا حدود ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند در حالی که یک خودرو و یک بالگرد را در خود جای داده است و ادعا می‌شود این قایق تفریحی که هنوز در مرحله طرح مفهومی قرار دارد، قرار است به یکی از سریع‌ترین قایق‌ها در نوع خود تبدیل شود. سیستم فویلینگ به قایق کمک می‌کند تا خود را بالا بکشد و به حداکثر سرعت ۷۵ گره(۱۳۰ کیلومتر در ساعت) برسد.

۵۸۵۸

دکمه بازگشت به بالا