عمومی

زمینه برای صلح و سازش و حل و فصل دعاوی بین مردم فراهم شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام هادی صادقی شامگاه سه شنبه در دیدار صمیمی مسئولان قضائی استان تهران و بهارستان با مردم بهارستان با تأکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی صریح به مطالبات مردم، اظهار داشت: قوه قضائیه مصمم است با ایجاد زمینه‌های لازم، ارتباطی بی‌واسطه و صمیمی بین مردم و مسئولان قضائی برقرار کند، تا مشکلات و دغدغه‌های آنها در اسرع وقت رسیدگی و حل شود.

وی افزود: مرکز توسعه حل اختلاف کشور نیز با ارائه آموزش‌های لازم به قضات و کارکنان قضائی، زمینه را برای صلح و سازش و حل و فصل دعاوی بدون نیاز به مراجع قضائی فراهم می‌کند.

رحیم علیش‌پور رئیس دادگستری بهارستان نیز در این دیدار صمیمی طی سخنانی با اشاره به اهمیت حضور مسئولان قضائی در میان مردم، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی فرصتی مغتنم برای آگاهی از مشکلات و چالش‌های مردم و ارائه راه‌حل‌های مناسب برای آنها است.

سید امیر احمدی دادستان بهارستان نیز در این نشست ضمن برشمردن اقدامات انجام شده در جهت حفظ حقوق عامه و صیانت از امنیت جامعه، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا جرم، مراتب را به مراجع قضائی و انتظامی گزارش کنند.

در حاشیه این نشست، شهرداران سه شهر بهارستان نیز به بیان مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه مدیریت شهری پرداختند و خواستار همکاری و مساعدت دستگاه قضائی در جهت رفع آنها شدند.

در پایان این نشست، مسئولان قضائی با صدور دستورات لازم، به برخی از درخواست‌ها و شکایات مردم رسیدگی و مقرر شد تا سایر موارد نیز در اسرع وقت پیگیری و نتیجه به اطلاع مردم رسانده شود.

دکمه بازگشت به بالا