اقتصادی

رضاحسینی: افزایش قیمت خودرو مردم را سردرگم کرده است

یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت ها در بازار خودرو مردم را گمراه کرده است.

وی در گفت وگو با ترندونی مصطفی رضا حسینی قطب آبادی ، با اشاره به وضعیت بازار خودرو گفت: فکر نمی کنم چیزی از این قانون کم داشته باشیم اما مشکل ما اجرا و نگهداری است. آیا می توان دو واحد خودرویی دولتی در کشور داشت که هر کاری بخواهند انجام دهند؟ این در حالی است که شرکت های خصوصی تولید اتومبیل وجود دارد که مردم از آنها ماشین می خرند و هیچ اعتراضی ندارند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت خودرو عمدتا به دلیل دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا بوده است خاطرنشان کرد: مدیران این شرکت ها احتمالاً توانایی مدیریت ندارند ، بهتر است پست ها و سمت های خود را ترک کنند. البته بسیاری از تغییرات در مدیریت نیز از نقاط ضعف ما است. تغییرات سیاسی در دولت ها گاهی منجر به طرد افراد توانمند می شود.

سخنگوی مجلس شورای اسلامی شهربابک ادامه داد: گاهی اوقات یک شرکت خودروسازی گزارش می دهد که خط تولید چنین خودرویی بسته شده است اما فردا شاهد بیرون آمدن یک ماشین با همان ساخت و مدل از آن ماشین هستید. به نظر می رسد که نیاز به مراقبت بیشتری داریم.

یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه افزایش قیمت خودرو باعث گمراهی مردم شده است ، تأکید کرد: ما کارهای زیادی را به خارج از مرزها هدایت می کنیم ، هواپیماها ، پهپادها و موشک های نقطه ای را می سازیم. آیا فناوری های اتومبیل سنگین تر از دیدن اتومبیل با کیفیت پایین و آشفتگی روزانه بازار هستند؟

رضا حسینی با این استدلال که پول جمع شده در بورس سهام بهتر در بخش تولید و زیرساخت هزینه می شد ، گفت: هر روز دادگاه ها و ایست های بازرسی مملو از بازنده و شاکی است. اگرچه برای مدیریت این نقدینگی به مراحل مشخصی نیاز است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا