اقتصادی

رشد قیمت میلگرد و تیرآهن در 5 ماه اول 1401 نسبت به مدت مشابه پارسال

یکی از بهترین راه‌ها برای بررسی شرایط بازار و پیش‌بینی قیمت‌ها، مقایسه آن با دوره‌های مشابه در سال‌های گذشته است. به عنوان مثال هر ساله با تغییر فصل شاهد نوسانات تقاضای بازار آهن آلات، قیمت میلگرد و تیرآهن هستیم. این مقایسه همچنین می تواند دیدگاه مطلوبی را در مورد شرایط و روند قیمت ها در بازار مسکن و خودرو در صنایع مرتبط مانند ساختمان سازی و خودروسازی به مردم ارائه دهد. در ادامه به بررسی تحولات قیمتی میلگرد و میلگرد به عنوان دو بازیگر اصلی صنعت فولاد طی 5 ماهه اول سال های 1401 و 1400 می پردازیم. ماه ها.

1401 قیمت میلگرد و تیرآهن عمدتاً به چه عواملی در نوسان بوده است؟

عواملی مانند عرضه و تقاضای بازارهای داخلی و خارجی، قیمت ارز، نرخ تورم و غیره از مهمترین عواملی هستند که دست به دست هم می دهند. قیمت نهایی پروفیل فولادی تنظیم در طول 5 1401 اول ماه‌ها، این عوامل می‌توانند به‌عنوان اهرمی عمل کنند و نسبت به سال قبل تغییر کنند. هزینه اتصالات و تیرها تغییر در بازار در ادامه، تأثیر این پارامترها را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد:

عرضه و تقاضا

حجم تولید و عرضه محصولات فولادی در 4 1401 سال اول. ماه ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است. بر اساس آمار دقیق سایت، آرماتور و حجم تیر در سال 1401، 3.463 میلیون تولید شد. تن و 416 هزار تن بیش از 1400 متر اساسا کار کرد ثبات قیمت در بازار برای کمک به

میزان تقاضا هم در بازارهای داخلی و هم در بازارهای خارجی قابل بررسی است. بازارهای داخلی همیشه تحت تأثیر قدرت مالی مردم برای بازسازی و ساخت و ساز هستند بودجه سالانه دولت برای پروژه های عمرانی کشور قرارداد از سوی دیگر این تقاضا از سوی بازارهای خارجی مانند کره، تایلند، گرجستان، عراق و غیره است که سبد صادراتی کشور را پیچیده می کند. با این حال، فروش ارزان روسی برای دوری از فشار تحریم های آمریکا و اروپا در چند ماه اخیر کاهش حجم صادرات ایران بود

تورم

نرخ تورم در 5 ماه گذشته نوسان داشته است و بالاترین نرخ ها در گروه مواد غذایی، آشامیدنی و دخانیات بوده است. بنابراین نسبت به سال قبل شرایط اقتصادی بهتر نشده است. افزایش تورم همواره توانسته است به عنوان اهرمی برای افزایش قیمت ها در بازار سخت افزار عمل کند.

قیمت نیم دلار

قیمت دلار در 5 اول 1401 ماه به 31 هزار رسید تومان؛ ما توانسته ایم تاثیر این افزایش نرخ را در بازارهای مختلف از جمله مشاهده کنیم بازار فولاد همچنین ببینید اما این قیمت هیجانی زیاد دوام نیاورد و باز هم به زیر 29 هزار تومان رسید. این نوسانات ممکن است اثر خود را در بازار آهن نیز به جا گذاشته باشد. با این حال، آنها هیچ تغییر قابل توجهی ایجاد نکردند.

شرایط سیاسی و اقتصادی کشور

شما هرگز نمی توانید بر عواملی مانند: وضعیت اقتصادی کشور، شرایط سیاسی و روابط تجاری کشور با سایر کشورهای جهان هزینه پروفیل فولادی نادیده گرفته می شود. از جمله این عوامل می توان به تحریم صنعت فولاد ایران و کاهش سرعت پیشرفت برجام اشاره کرد. به همین دلیل هرگونه اخبار مرتبط با برجام و تصمیم هر کشوری می‌تواند باعث ایجاد فراز و نشیب در بازار آهن و فولاد شود.

مقایسه تغییرات قیمت میلگرد در 5 ماهه اول سال 1400 و 1401

در طول 5 1400 اول ماه ها شاهد تغییر حکومت و برخی جهت گیری های سیاسی بوده ایم. از سوی دیگر با فرا رسیدن ماه های گرم سال تقاضا برای پروفیل فولادی افزایش یافت. این تغییرات می تواند هزینه اتصالات بناب و برندهای دیگر را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، تا سال 1400 در پایان مرداد شاهد افزایش 43.4 درصدی قیمت بودیم.

بازار میلگرد در 5 ماه گذشته کاهش بی سابقه کاهش صادرات ممکن است باعث تعطیلی بخش بزرگی از محصولات فولادی در داخل و انباشت آنها در بازارها شود. به این ترتیب جدول قیمت ها به سمت ارزانی سوق پیدا کرد و از افزایش قیمت ها در ماه های اوج تقاضا در بازار جلوگیری کرد. بر اساس آمارها مشاهده می شود که قیمت میلگرد 16 بناب از ابتدای سال 1401 و طی 5 ماهه نخست خود روند کاهشی داشته است در حالی که این تغییرات قیمتی در مدت مشابه سال گذشته روندی صعودی را تجربه کرده است.

بررسی قیمت تیرآهن فولادی طی 5 1400 اول ماه ها نسبت به سال 1401 مشابه است

نوسانات قیمت آهن یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت مسکن است گنجانده شده است؛ از این رو نظارت و پیش بینی رفتار این محصول فولادی به دغدغه حلقه گسترده تری از جامعه تبدیل شده است. آن را بررسی کنید قیمت تیرآهن فایکو در نمودار تغییرات نرخ ارز در سایت، نوسانات ارزش ریالی این کالا را طی 5 هزار و 1401 سال اول نشان می دهد. ماه ها نسبت به سال گذشته بسیار ناچیز بود. طی دو سال گذشته تغییرات بازار باعث افزایش قیمت تمام برندهای تیرآهن فولادی شده است، اما اگر به شیب نمودار نگاه کنیم. قیمت تیرآهن فایکو و بررسی سایر کارخانه ها، طی 5 1400 و 1401 اول. ماه ها این روند ادامه داشته است.

کلام پایانی

بررسی دقیق نمودار قیمت تیرآهن و میلگرد نشان می دهد که بازار سخت افزار در طول 5 1401 سال اول. ماه ها نسبت به سال های قبل بسیار ضعیف بود. این خونسردی و ثبات قیمت ممکن است بازارهایی مانند مسکن را تحت تاثیر قرار داده و منجر به رکود شود. بنابراین پیگیری قیمت این محصولات می تواند به شناسایی و پیش بینی رفتار صنایع مرتبط و بازارهای مرتبط کمک کند. همچنین در وب سایت می توانید به یک بانک اطلاعاتی بزرگ دسترسی داشته باشید و بهترین قیمت محصولات فولادی ارائه شده در بازار توسط فروشندگان مختلف را مشاهده کنید تا بتوانید تصمیم درستی برای خرید بگیرید.

منبع: gereft.com

دکمه بازگشت به بالا