اقتصادی

رشد اقتصادی سوییس رکورد زد

رشد اقتصادی سوئیس در سه ماهه سوم بیش از هفت درصد بود.

به گزارش ترندونی ، به نقل از بلومبرگ ، گزارش اصلاح شده وزارت اقتصاد سوئیس نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم سال جاری به 7.2 درصد مثبت رسیده در حالی که پیش بینی ها 7.1 درصد مثبت است. همچنین رشد 14.5 درصدی داشته است. بیش از این کشور در سه ماهه دوم سال جاری ثبت شده است و بهترین رشد فصلی در اقتصاد سوئیس از دهه 1980 است.

سوئیس مانند همسایگان خود قرنطینه عمومی و محدودیت های گسترده ای را برای فعالیت های تجاری در نظر گرفته است که منجر به کاهش شدید تقاضای مصرف کننده و جریان سرمایه می شود. در میان بخشهای مختلف ، هزینه های خصوصی با رشد مثبت 11.9 درصدی بهترین عملکرد را داشت ، و تجهیزات سرمایه ای با 8.8 درصد مثبت و هزینه های دولت 0.2 درصد به دنبال آن بودند.

با این وجود ، افزایش تقاضای خارجی کالاهای تولید شده در سوئیس در این دوره تأثیر بسزایی در رشد این کشور داشت. صادرات سوئیس در سه ماهه سوم 6.9 درصد و واردات 11.2 درصد رشد داشته است.

انجمن صنایع ماشین سازی کشور در بیانیه ای هشدار داد که 80 درصد اعضای آن مجبور شدند برای ادامه فعالیت های خود از دولت کمک بگیرند. این انجمن پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی سوئیس در سال جاری 6.7 درصد منفی خواهد بود و افزود که رشد تنها در سال آینده مثبت خواهد بود.

رشد متوسط ​​فصلی اقتصاد سوئیس 1980-2020 0.38٪ بود که بالاترین میزان در سال 2020 ثبت شده است. شاخص سه ماهه سوم 7.2 درصد و کمترین نرخ رشد منفی 7.3 درصد بوده است. یک چهارم. دومین سال 2020 بود.

به منظور تحریک رشد اقتصادی و افزایش رقابت تولید کنندگان خارجی ، بانک مرکزی سوئیس به طور فعال وارد بازار ارز شده و نرخ سود را به منفی 0.75 درصد کاهش داده است که کمترین نرخ بهره در تاریخ این کشور است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا